Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:27:37 GMT

ولایتمداری مرحوم موذن الگویی برای قاریان است

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۴۶۹۹

ولایتمداری مرحوم موذن الگویی برای قاریان است

رحیم وظیفه شعاع به خبرنگار معارف ایرنا، گفت: یکی از ویژگی های منحصر به فرد مرحوم موذن، ولایتمداری او به معنای واقعی بود. ممکن است برخی افراد در جامعه قرآنی فقط به تلاوت قرآن بپردازند و توجه به مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه را وظیفه خود ندانند.

وی افزود: بعضی از افراد در جامعه قرآنی نسبت به مسائل جامعه توجهی نداشته باشند و به عبارت دیگر بی تفاوت باشند ولی مرحوم موذن علاوه بر این که یک مداح و محب اهل بیت (ع) بود، او را به عنوان یک قاری ولایتی می شناختند که به مسائل انقلاب توجه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وظیفه شعاع به سخنی از سردار شهید قاسم سلیمانی استناد کرد و گفت: همانگونه که حاج قاسم تاکید داشت، یکی از شئون عاقبت به خیری حفظ کردن رابطه خودمان با نظام و رهبر معظم انقلاب است و مرحوم موذن به معنای واقعی اینگونه بود و در مقاطع لازم و حساس موضع گیری می کرد و به عبارت دیگر تولی و تبرای وی نسبت به ولایت و نظام و انقلاب بسیار برجسته بود.

این مدرس قرآن کریم افزود: مرحوم موذن از سال ۷۲ که مهد قرآن در استان آذربایجان شرقی تاسیس شد، دانش آموز یکی از کلاس های ما در شهر تبریز بود و به اتفاق دو برادر دیگر خود در کلاس های حفظ قرآن نیز شرکت می کرد و حافظ حدود ۱۵ جزء قرآن بود.

وی اضافه کرد: در اواخر دهه ۷۰ موذن به صورت تخصصی به قرائت قرآن پرداخت و استعداد وی در آن زمان در حوزه صوت و لحن و قرائت شکوفا شد و علاوه بر این که در چند گروه تواشیح فعالیت می کرد، سال ها در برنامه های جزءخوانی ماه مبارک رمضان در مصلای بزرگ تبریز به عنوان یک پایه ثابت به تلاوت قرآن می پرداخت .

وظیفه شعاع از صدای محزون و دل انگیز این قاری قرآن یاد کرد و گفت: آن مرحوم علاوه بر این که قاری و حافظ بود، همیشه در قرائت قرآن توجهی خاص به معانی آیات داشت و همواره به دنبال تبلیغ و ترویج قرآن در سطح جامعه بود.

وی افزود: موذن در هیات دارالقرآن حسین بن علی در تبریز مسئولیت آموزش قرآن را عهده داشت و با وجود شیمی درمانی چند سال به صورت پیوسته برنامه های جزء خوانی را در سه منطقه تبریز مدیریت می کرد.

این خادم نمونه قرآنی کشور اضافه کرد: وی در این برنامه ها علاوه بر هماهنگی میان ۹۰ قاری و حافظ قرآن برای اجرای جزء خوانی به ویژه در مناطق محروم تبریز تلاش می کرد تا به صورتی جذاب و زیبا این جلسات را زینت دهد و این جلسات را زنده نگه می داشت و بعد از ماه مبارک رمضان نیز برای تجلیل از دست اندرکاران اجرایی و قاریان، برنامه هایی را برگزار می کرد.

وی با تجلیل از فعالیت های خستگی ناپذیر مرحوم موذن اظهار داشت: این قاری و حافظ قرآن نسبت به اساتید و شاگردان خود بسیار با اخلاق و متواضع بود و روح قدرشناسی و سپاسگزاری در وی شکوفا شده بود. یعنی از ۲۰ سال پیش که یک جوان بود، چنین روحیه ای داشت و هر چه زمان می گذشت، به کمالات اخلاقی و معنوی وی اضافه می شد.

به گفته این مدیر قرآنی مرحوم موذن در سبک زندگی خود نیز موفق بود و توانست سه دختر قرآنی و با حجاب و متدین را تربیت کند و یک خانواده قرآنی را تحویل جامعه دهد. چون همسر آن مرحوم نیز قبل از ازدواج جزو دانش آموزان مهد قرآن بود.

وظیفه شعاع افزود: مرحوم موذن یک زندگی موفق قرآنی داشت. چون ضمن این که به خانواده خود می پرداخت، به عنوان کارشناس حقوقی بهداشت و درمان استان فعالیت می کرد و در ضمن آن به تحصیلات عالی اشتغال داشت.

فرهاد موذن پس از دو سال مبارزه با بیماری سرطان، در دهم اسفند سال گذشته در سن ۳۸ سالگی درگذشت. کسب چندین عنوان نخست مسابقات قرآن استان آذربایجان شرقی و همچنین عنوان های کشوری در مسابقات قرآنی از جمله رتبه نخست رشته اذان در کشور و مقام اول علوم پزشکی کشور و بسیاری عناوین دیگر از جمله افتخارات آن مرحوم بود.

دریافت مدرک تخصصی حفظ قرآن از سازمان دارالقرآن‌ الکریم و تدریس قرآن در مؤسسات و جلسات آموزشی تبریز از جمله کارنامه این قاری و حافظ قرآن اهل تبریز است

برخی نهادها و مراکز قرآنی همچون شورای عالی قرآن و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درگذشت این قاری ممتاز را تسلیت گفتند.

پیکر این قاری و حافظ قرآن با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز و جمعی از مسولان و فعالان قرآنی تشییع و در قطعه صدیقین وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تبریز قرآن کریم شورای عالی قرآن قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تبریز قرآن کریم شورای عالی قرآن قاسم سلیمانی سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تبریز قرآن کریم شورای عالی قرآن قاسم سلیمانی قاری و حافظ قرآن وظیفه شعاع مرحوم موذن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۴۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که هرروز از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود در روزهای اخیر مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه شماره 441 خط حزب‌الله، برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که با حضور بیش از 200 دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) ضبط شده و هر روز ساعت 13 از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود در روزهای اخیر مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

ایشان ضمن تقدیر از برگزارکننده این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه(س) و شبکه قرآن سیما و با تحسین تلاوت‌های تجویدی و کامل این نوجوانان فرمودند:  «مکررا این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • ارتقای قاریان جوان در طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع)
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد