Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی محمدی رئیس فرهنگسرای رسانه از برگزاری ویژه برنامه‌های فصل بهار فرهنگ‌سرای رسانه، با رویکرد تجلیل از مدافعان سلامت خبر داد و گفت: با توجه به اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا و تا اطلاع ثانوی و بازگشت شرایط به حالت عادی، مجموعه برنامه‌های فرهنگ‌سرای رسانه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود؛ بر آن شدیم تا علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی به‌صورت مجازی، با طراحی ۳ ویژه‌برنامه، از نگاه فرهنگ، هنر و رسانه نگاهی متفاوت به مسئله اول امروز جهان بیاندازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مهم‌ترین نکته‌ای که ما در طراحی ویژه برنامه‌ها در نظر گرفتیم تجلیل از مدافعان سلامت بود، کسانی که این روزها مبارزان صف اول مقابله با کرونا هستند و کمترین وظیفه ما در قبال آنها مراقبت بیشتر از سلامتی خود و دیگران و تجلیل کوتاهی برای ثبت جانفشانی‌های این عزیزان در تاریخ است.

رئیس فرهنگسرای رسانه در تشریح این‌برنامه‌ها گفت: مسابقه بزرگ نقاشی کودکان با عنوان «رنگ، رنگ تا پیروزی» با رویکرد بازتاب مبارزه با بیماری کرونا و تلاش جهادی پزشکان و کادر درمانی در نقاشی‌های کودکانه، ویژه گروه سنی ۳ تا ۱۲ سال برگزار می‌شود. برای شرکت در این‌مسابقه، خانواده کودکان علاقه‌مند باید عکسی از نقاشی کودکانشان با هشتگ #رنگرنگتا_پیروزی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنند. پویش ملی قدردانی از جهادگران سلامت با عنوان «به تو افتخار می‌کنم...» دیگر ویژه برنامه فرهنگ‌سرای رسانه است. در این برنامه رو به دوربین‌ تلفن‌های همراهمان، در کمتر از یک دقیقه و با جمله «به تو افتخار می‌کنم...» از تلاشگران صفِ اول مبارزه با کرونا تقدیر می‌کنیم و با هشتگ #بهتوافتخار_می‌کنم در صفحه اینستاگرام خود آن را به اشتراک می‌گذاریم.

محمدی در ادامه گف: مسابقه رسانه‌ای و شهروندی «جانِ من، ایرانِ من» در ۲ بخش کلی «نوشتار رسانه‌ای» شامل گزارش، مصاحبه، یادداشت، مقاله و تولیدات محتوایی برجسته و اثرگذار در فضایی مجازی (شامل توییت، پست اینستاگرام و ...) و «تصاویر رسانه‌ای» شامل عکس، گزارش‌های ویدیویی (vlog) و فیلم یک دقیقه‌ای برای ۲ گروه اهالی رسانه و شهروندان در ۷ محور کلی طراحی شده است.

وی همچنین گفت: زحمات شبانه‌روزی پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌ها و سایر دستگاه‌های امدادرسان برای مقابله با ویروس کرونا؛ تلاش‌های شبانه‌روزی دستگاه‌های خدمت رسان، صنایع و بخش‌های عمومی که در شرایط اپیدمی کرونا کماکان به مردم خدمت می‌کنند؛ نوروز باستانی ایرانیان و کرونا؛ فعالیت داوطلبانه و جهادی گروه‌های جهادی و نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی برای خدمت‌رسانی به مردم و آسیب دیدگان؛ همدلی و اتحاد مردم در پخش وسایل ضروری بهداشتی به صورت خودجوش؛ بهبودیافتگان کرونا و ادامه مسیر زندگی و تلاش برای آگاهی بخشی صحیح و تشخیص اخبار غلط و شایعات، ۷ محور اصلی این مسابقه است.

رئیس فرهنگسرای رسانه در پایان گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در هر یک از این پویش‌ها و مسابقات تا پایان فروردین‌ماه مهلت دارند. ذکر این نکته هم الزامی است که اگر صفحه شخصی شرکت‌کنندگان خصوصی است، لازم است آثار خود را  به دایرکت صفحه رسمی فرهنگ‌سرای رسانه به نشانی @farhangsararesaneh ارسال کنند.

کد خبر 4885235 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا فرهنگسرای رسانه مهدی محمدی ویروس کرونا گردشگری ادبیات کتاب و کتابخوانی رایزنی فرهنگی شیوع کرونا عید نوروز نوروز بازار نشر معرفی نشریات ترجمه ادبیات جهان نشر مرکز فرهنگ سرای رسانه ویژه برنامه برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۴۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: اجرای ۲۹ ویژه برنامه فرهنگی در سطح این منطقه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان تحت عناوین پرده خوانی اصفهان، تاتر خیابانی، موسیقی سنتی اصفهان، ورزش باستانی، شخصیت پردازی، همگردی یا اردو و آموزش شهروندی َدر حال برگزاری است.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به چگونگی رویداد هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان، سوم اردیبهشت ماه همزمان با ولادت شیخ بهاالدین محمد بن حسین عاملی معروف به شیخ بهایی به‌عنوان روز اصفهان نام‌گذاری و از سوم تا نهم اردیبهشت نیز به عنوان هفته نکوداشت اصفهان تعیین شده است.

وی افزود: شهرداری اصفهان نیز برای نکوداشت این هفته برنامه‌هایی را در سطح شهر اصفهان برگزار می‌کند و این منطقه نیز سبک زندگی و معرفی شخصیت‌ها و مشاهیر اصفهان را در برنامه‌های خود دارد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به ۲۹ نوع برنامه هفته فرهنگی اصفهان تصریح کرد: یکی از ویژه برنامه‌های این منطقه که هفت شب بعد از نماز مغرب و عشا در بوستان‌ها و مراکز فرهنگی اجرا می‌شود، «شهری به وسعت نصف جهان» با آیتم‌های پرده‌خوانی اصفهان، موسیقی سنتی اصفهان و ورزش باستانی است که به معرفی ۴ شخصیت مؤثر اصفهان قدیم نیز پرداخته می‌شود.

محمدحسینی ادامه داد: پرده‌خوانی ویژه شخصیت‌هایی که نام آن‌ها بر روی معابر اصلی این منطقه منظور شده است؛ جابر ابن عبداله انصاری، ابونعیم اصفهانی، میرعماد، شهید شهبازی است.

وی به رویدادهای محله محوری هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۸ پرداخت و بیان داشت: دیگر برنامه‌های رویداد هفته فرهنگی با عناوین مختلف در فرهنگسراها و کانون‌های فرهنگی سطح منطقه با عنوان‌های اصفهان در بهار، نوجوان و مشاهیر، همچنین عالم شهر برگزار خواهد شد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان افزود: هم‌گردی، دیگر برنامه‌ای است که به صورت اردو برگزار می‌گردد و شهروندان می‌توانند در این اردو شرکت نموده و از مراکز مهم اصفهان شامل میدان امام خمینی (ره)، پارک ناژوان، تخت فولاد، حرم حضرت زینبیه (س) و پارک آتشگاه دیدن کنند.

محمدحسینی خاطر نشان کرد: امسال در برنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان به آموزش شهروندی نیز پرداخته شده است و علاوه بر آن، کارگاه‌های آموزشی تهیه غذاهای سنتی شهر اصفهان به همراه مسابقه محله گردی مجازی که در فرهنگسرای باران برگزار می‌شود.

وی گفت: همایش پیاده‌روی با عنوان «هم پا با اصفهان» از دیگر برنامه‌های این منطقه در بوستان بهشت، همچنین راه‌اندازی ایستگاه ورزش صبحگاهی شهرداری منطقه ۸ از برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان است.

کد خبر 748008

دیگر خبرها

  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان
  • فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • در زمینه حجاب کار اجرایی نمی‌کنیم؛ دنبال فرهنگ سازی هستیم