Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیگیری سوژه‌های کرونایی شما ادامه دارد. در این گزارش مطالبه شما برای اعمال محدودیت بر سفرهای غیرضرور را پیگیری کردیم. بعلاوه پیشنهاداتی برای پر کردن اوقات فراغت در این روزها ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ کرونا دغدغه‌ی نخست ایرانی‌ها است. آدم‌کُش بی‌رحمی که نوروز و تعطیلات هم نمی‌شناسد. روند ابتلای بیماران هم‌چنان صعودی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه نگران افزایش آمار تلفات به‌ویژه بعد از مسافرت و دید و بازدیدهای نوروزی هستند. مسافرت‌هایی که علی‌رغم توصیه‌ها، باقوت در جریان است. تواتر سوژه‌های ثبت‌شده در «فارس من» نمودار روشنی از همین نگرانی‌ها است. پیگیری دغدغه‌های کرونایی شما اما تعطیل‌بردار نیست! ببینیم:

 

اول| تداوم مسافرت‌های نوروزی؛ مردم: زنجیره انتقال کرونا را متوقف کنید

ماجرا جدی است؛ روزانه بیشتر از هزار مبتلای جدید و صدها فوتی. آمار تکان‌دهنده‌ای که هر انسان عاقلی را نگران می‌کند. همین روز گذشته این آدم‌کُش بی‌رحم یکی از بهترین همکاران خبرگزاری را از ما گرفت؛ مرحوم عبدالله احمدی زاویه یکی از پُرسابقه‌ترین و مهربان‌ترین خبرنگاران ایران بود. مسافرت‌های بعضی اما باقدرت ادامه دارد! انگار نه انگار. مردم در «فارس من» متواتراً با ثبت سوژه‌هایی خواستار تحرکات قهری دولت برای محدود کردن سفرها شدند.

مثل این سوژه که پیشنهاد محدود کردن سهمیه سوخت را برای خانه‌نشین کردن مردم می‌دهد. یا این کمپین با صدها امضا که از مسؤلین می‌خواهد خودروهایی را که عازم مسافرت‌های غیرضرور هستند، جریمه کنند. این کمپین هم باعنوان «قرنطینه خیر؛ منع رفت‌وآمد غیرضروری بله» در سامانه به ثبت رسید و صدها امضا بعنوان حمایت جمع کرد. یا کمپین دیگری که از مسؤلین می‌خواست برای جلوگیری از موج دوم کرونا، از مسافرت جلوگیری کنند.   

البته که توسل به زور همیشه آخرین انتخاب است. ولی چاره چیست؟ وقتی علیرغم همه توصیه‌ها عده‌ای هم‌چنان بر اشتباهشان پافشاری می‌کنند. این مطلب در نامه روز پنجشنبه اساتید دانشگاه و وزرای سابق بهداشت به آقای رئیس‌جمهور هم نمود داشت. در این نامه آمده است: «با توجه به تجارب علمی و مسجل و تجارب پزشکان فوق تخصص ریه و متخصصان داخلی و عفونی مطمئن‌ترین راه، قطع زنجیره تماس افراد سالم با افراد بیمار و ناقل است.»

 

این نامه که توسط پنج تَن از وزرای سابق بهداشت و ۱۷ فوق‌تخصص بیماری امضا شده بود، بهترین راه قطع زنجیره را جلوگیری از سفرهای غیرضرور می‌دانست: «استمرار شرایط فعلی و تداوم رفت‌وآمدهای غیرضرور نتیجه‌ای جز وخامت اوضاع نخواهد داشت. با قاطعیت باید جلوی ترددها گرفته شود. ریاست محترم جمهور! عدم رعایت این توصیه‌ها بازی با جان مردم است. اگر دیر تصمیم گرفته شود، منجر به مرگ تعداد بیشتری از هموطنان خواهد شد.»

 

تاکنون اما اقدام مؤثری برای مقابله با این رویه اتخاذ نشده است. موضوعی که موجبات انتقاد افکار عمومی و نمایندگان مردم را در پی داشت. عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد از نگارش نامه‌ای انتقادی به روحانی خبر داد. وی به خبرنگار ما گفت: «در این نامه‌ به آقای رئیس‌جمهور اظهار داشته‌ام که متأسفانه موضوع کنترل رفت‌وآمدها هم مثل بازار ارز و موارد دیگر کنترل نشد و رها گردید. اجازه ندهید جان مردم، دستخوش کم‌توجهی و خوشگذرانی شود.»

وی هم‌چنین عدم کنترل ترددها علیرغم همه توصیه‌ها را «به سخره گرفتن مردم» دانست و به فارس گفت: «چرا برای منع سفر و محدودیت عبور و مرور تصمیم قاطع نمی‌گیرید؟ اگر در لحظه لازم اقدام لازم انجام نگیرد و اجازه بدهید وقت بگذرد دیگر فایده ای نخواهد داشت و باید پاسخگو باشید».

 

منصور حقیقت‌پور مشاور رئیس مجلس هم خواستار اعمال «محرومیت‌های اجتماعی» برای کسانی شد که به مسافرت‌های غیرضرور رفتند. وی در این‌باره به خبرنگار ما گفت: «اعمال محرومیت برای این افراد نه نیازمند قانون است نه مصوبه خاص. دولت به‌عنوان مثال می‌تواند کارت سوخت این خودروها را بسوزاند و برای جبران هزینه‌های تحمیل شده درمانی بر اثر سفرهای این افراد آنها را از یارانه سوخت‌شان محروم کند.»

 

مجتبی رضاخواه نماینده جدید مردم تهران هم از پیشنهاد مردم در «فارس من» برای محدود کردن فروش بنزین به خودروهای غیر بومی استقبال کرد. وی در این‌باره به خبرنگار ما گفت: «بهترین راهکار این است که جایگاه‌های سوخت در شهرهای مختلف به خودروهایی که پلاک ثبت شده غیر از آن استان دارند بنزین ارائه ندهند. راهکار دیگر این است که خودروهای غیر بومی جریمه شوند و اگر دلیلی بر اورژانسی بودن کار داشتند این جریمه‌ها حذف شوند.»

وی هم‌چنین تأکید کرد محدود کردن رفت‌وآمدها با توصیه و خواهش عملی نیست و باید تدابیر جدی‌تری اتخاذ کرد.

 

آقای رئیس‌جمهور البته اعتنای چندانی به این سخنان نداشت. وی همین امروز در جلسه مقابله با کرونا از افزایش ترددها بویژه در محور کرج-تهران خبر داده و گفته: «البته پلاک این خودروها و شماره موبایل صاحبان آنها مشخص است. باید تلاش کرد در طرح ملی غربال‌گری با هرکدام تماس گرفته و علائم بیماری را از آنها جویا شویم. البته باید خودروها در خروجی شهرها همچنان تب‌سنجی و غربالگری شوند.» و همین!

 

 

درباره اعمال محدودیت بر ترددهای غیرضرور، بعید است گوش کسی در دولت به توصیه‌های کارشناسان بدهکار باشد. مردم اما دست‌کم باید مراعات کنند. چاره چیست؟ اگر با همین دست‌فرمان ادامه دهیم، موج دوم کرونا اصلاً دور از انتظار نیست. برای سلامتی خودتان و دیگران هم که شده، توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرید.

 

 

دوم| تعطیلات در قرنطینه؛ برای پُر کردن اوقات فراغت چه باید کرد؟  

از آن اقلیت اگر بگذریم، بیشتر مردم امسال در خانه ماندند. چاره‌ای نبود؛ برای شکست بیماری تنها راه‌حل شناخته شده شکست زنجیره بیماری است. اما چه باید کرد؟ در کنار خانواده بهترین راه‌حل‌ها برای پُر کردن اوقات فراغت چیست؟ بچه‌ها را چگونه باید سرگرم کرد؟ کمپین‌های متواتری در این‌باره در «فارس من» داشتیم. سر رفتن حوصله از آن تهدیدهایی است که می‌تواند کل استراتژی قرنطینه‌ی خانگی را یک‌تنه هوا کند!

همکاران من در گروه تفریح و نشاط گزارش‌های مختلفی را درباره پیشنهادات پُر کردن اوقات فراغت، ارائه کردند. مثلاً این گزارش که در آن نحوه ساخت «کاردستی» مانند شمع و جعبه هدیه تا نشانک کتاب و ماسک عروسکی آموزش داده شده است. یا این سلسله گزارش‌ها که هر روز پیشنهاداتی را از دنیای انمیشن و سینما برای تماشا ارائه می‌کند. مثلاً پیشنهاد امروز همکاران من انمیشن «رستم و سهراب»، و فیلم سینمایی «ایده اصلی» و «کمال‌الملک» است. ببینیم!

 

گروه خانواده هم با یک ایده‌ی جذاب برای پر کردن اوقات فراغت برای کودکان آمده است؛ اردوی خانگی! اردویی که در آن به‌جای رفتن به دشت و دمن، در محیط امن خانه برگزار می‌شود. این گزارش هم‌چنین پیشنهاد می‌کند برای بچه‌ها یک چادر کوچک گوشه سالن بر پا کنید. چرا که معمولاً آنها از یک محیط دنج و خودمانی خوششان می‌آید. هم‌چنین می‌توانند همان‌جا مشغول غذا خوردن و استراحت شوند! مشروح این پیشنهادات جذاب را اینجا بخوانید.

 

این سلسله گزارش‌ها ادامه خواهد داشت. حواس‌ها باید این روزها به ویژه به کوچک‌ترهای خانواده باشد. پیشنهاداتی از این دست برای پر کردن اوقات فراغت و سرگمی آنها مؤثر است. همراه «فارس من» باشید.

 

سوم| یک کمپین با هزاران امضا؛ درخواست پخش تفاسیر قرآن رهبر معظم انقلاب

نوروز امسال همه خانه‌نشین شدند. چاره‌ای نبود. برای توقف آدم‌کُش چینی هیچ ساز و کاری مؤثرتر از قرنطینه تا امروز پیدا نشده است. ضرورت در خانه ماندن آنقدر بالا است که مردم حتی سفرهای سالانه و صله‌ی ارحام را فراموش کنند. اما در این اوقات چه باید کرد؟ چه پیشنهادی بهتر از اُنس با قرآن؟ آن هم مطالعه‌ی همراه با «تفسیر». خاصه اگر این تفسیر از زبان مبارک رهبر معظم انقلاب باشد!

همین پیشنهاد هزاران نفر از مردم هم هست. آنها که با تشکیل یک کمپین در «فارس من» خواستار ارائه دروس تفسیری معظمٌ‌له در آنتن تلویزیون شدند. درس‌هایی که در صورت ارائه می‌تواند محتوای ارزشمندی برای پر کردن اوقات فراغت باشد. در این کمپین آمده است: «از رهبری تقاضامندیم باتوجه به تعطیلی کلاس‌های درس متداولشان، اگر برایشان مقدور هست برای مردم ایران آیاتی از قرآن کریم را از طریق صداوسیما تفسیر نمایند.»

 

امیدواریم؛ شنیدن مفاهیم ناب قرآنی آن هم از زبان یک عالم وارسته مثل آیت‌الله خامنه‌ای حقاً «نور علی نور» است. اطمینان داشته باشید فارس تا آن‌جا که مقدور باشد کمپین و خواسته‌ی شما را منعکس خواهد کرد.

 

سال نو برای ما تلخ بود. همکار گران‌قدر ما مرحوم زاویه را این آدم‌کُش لعنتی ربود. یک جایی باید برابر این ویروس زبان‌نفهم ایستاد. برای ایرانی جماعت نباید قُلدری کرد! تردیدی نیست عمل به توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از مسافرت‌های غیرضرور، نفس‌های منحوس ویروس را قطع می‌کند. برای شکست بیماری ایستاده‌ایم. «فارس من» هم در کنار شما است. مطالبات و مشکلات شما را شبانه‌روز پیگیری خواهیم کرد. برای همه خاصه مبتلایان کرونا دعا کنید.

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/ ع

منبع: فارس

کلیدواژه: فارس من خبرگزاری فارس کرونا کروناویروس کرونا را شکست می دهیم محمد آزادی قرنطینه خانگی روحانی برای پر کردن اوقات فراغت محدود کردن مسافرت ها توصیه ها فارس من هم چنین آدم ک ش برای پ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۵۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس

 به گزارش تابناک به نقل از کانال اخبار رهبر انقلاب، تصاویری از بازدید رهبر انقلاب از مانور شهادت درسال ۱۳۶۶ را مشاهده می کنید.

  مرداد ماه سال ۱۳۶۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مانور شهادت که در پاسخ به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد، بازدید کردند.

 
همزمان با حضورنظامی پرهیاهو اما ناموفق آمریکا در خلیج‌فارس برای اسکورت نفتکش‌های کویتی، مانور عظیم شهادت با رمز لبیک یا امام در پهنای خلیج‌فارس و دریای عمان – از دهانه فاو تا بندرگواتر- برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۶ مرداد ضمن حضور در بندرعباس از یگانهای عمل‌کننده در این مانور بازدید نمودند.‌

 

 
 

 
 

به گزارش کانال اخبار رهبر انقلاب، مرداد ماه سال ۱۳۶۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مانور شهادت که در پاسخ به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد، بازدید کردند.

 
همزمان با حضورنظامی پرهیاهو اما ناموفق آمریکا در خلیج‌فارس برای اسکورت نفتکش‌های کویتی، مانور عظیم شهادت با رمز لبیک یا امام در پهنای خلیج‌فارس و دریای عمان – از دهانه فاو تا بندرگواتر- برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۶ مرداد ضمن حضور در بندرعباس از یگانهای عمل‌کننده در این مانور بازدید نمودند.‌

 

 

 
 

دیگر خبرها

  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • تداوم تظاهرات هزاران صهیونیست ضد نتانیاهو در تل‌آویو
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس