Web Analytics Made Easy - Statcounter

پزشک و داور لیگ برتری می‌گوید مردم ایران و به خصوص جوانان سعی کنند با رعایت مسائل بهداشتی، خطر مرگ را از خود و خانواده‌شان دور کنند.

بیژن حیدری، داور لیگ برتری فوتبال ایران در گفت‌گو با ایسنا درباره تعطیلی لیگ و داوری اظهار کرد: به هر حال الان شرایطی است که باید همه چیز را رعایت کرد و تعطیلی فوتبال و لیگ برتر از جمله اساسی‌ترین کارهایی است که باید صورت می‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من به همراه سایر داوران در خانه تمرینات خود را برای حفظ آمادگی بدنی‌مان انجام می‌دهیم اما من بنا به مسایل شغلی‌ام، مجبور به باز کردن مطب هستم تا مراجعه به بیمارستان کمتر شود.

وی که حرفه اصلی‌اش پزشکی است، ادامه داد: اکنون بیمارستان‌ها، یکی از مکان‌های خطرناک برای شیوع ویروس کرونا هستند و من سعی کردم با باز کردن مطبم، از این کار یعنی مراجعه زیاد بیماران به بیمارستان جلوگیری کنم. البته در این ۵ روز گذشته از سال ۹۹، من دائم در بیمارستان و آماده فعالیت بودم.

این پزشک همدانی در خصوص شیوع این ویروس خطرناک گفت: متاسفانه جدی نگرفتن و رعایت نکردن خودمان باعث شد کار به اینجا بکشد. هنوز هم بسیاری و به خصوص جوانان رعایت نمی‌کنند زیرا شنیده‌اند که کرونا برای جوانان خطر مرگ ندارد. ابتدا باید بگویم که بسیاری از جوانان که حتی جزو کادر پزشکی هم بودند، به خاطر کرونا جانشان را از دست داده‌اند. ثانیا جوانان می‌توانند ناقل بیماری برای به خطر انداختن جان افراد مسن و به خصوص پدر و مادرشان باشند. رعایت نکردن باعث شده تاکنون میانگین مبتلا شدن افراد به این ویروس زیاد شود و هر کس، سه نفر را مبتلا کند. زمانی می‌توانیم این ویروس را کنترل کنیم که میانگین را به یک نفر برسانیم. در شهر همدان، میانگین حدود ۱.۸ نفر است و رعایت نکردن در روزهای پایانی سال ۹۸ و حضور زیاد مردم در بازارهای روز و بازارچه‌های سنتی باعث شد آمار همدان هم بالا برود.

حیدری در خصوص سختی کار پزشکان گفت: مردم باید علاوه بر خودشان، رعایت حال پزشکان را هم بکنند. قطعا لباس این روزهای پزشکان و پرستاران را دیده‌اید؛ واقعا استفاده از این لباس، آن هم میانگین هشت ساعت در روز واقعا سخت است و مثل این می‌ماند که شما ۹۰ دقیقه در اهواز در دمای ۵۰ درجه داوری کنید. بعضی از همکاران ما هستند که حدود ۱۶ یا ۱۷ ساعت این لباس را بر تن دارند و نه می‌توانند غذا بخورند و نه از سرویس بهداشتی استفاده کنند. مردم کاری نکنند که وضع ایران هم مثل ایتالیا و اسپانیا شود که مجبور باشند از هر دو بیمار، یکی را در ICU بستری و دیگری را به بخش بفرستند. ایران هنوز به بدی ایتالیا و اسپانیا نشده اما رعایت نکردن مردم زمینه‌ساز این مساله خواهد شد.

این داور بین‌المللی در خصوص صحبت‌های رفعتی مبنی بر این که آسیا اجازه قضاوت به حیدری را نداد، تصریح کرد: خبرنگاری که این صحبت‌ها را منتشر کرده بود، برداشت اشتباهی از حرف‌های رفعتی داشت. ابتدا بگویم که من در یک ماه اخیر قبل از ویروس کرونا، در لیگ قهرمانان آسیا، asian cup، مسابقات آسیایی و بازی‌های داخل قاره‌ای مختلف قضاوت کردم و همچنین قرار بود ۲۱ فروردین در چین در لیگ قهرمانان آسیا سوت بزنم که ویروس کرونا مانع شد. منظور رفعتی، حضور من در الیت A آسیا بود که آن هم از سوی رفعتی اشتباهی صورت گرفته بود زیرا آن‌ها فکر کرده بودند که من بالای ۴۰ سال دارم و نمی‌توانم در این رده حضور داشته باشم اما این مساله درست نیست و من واجد شرایط هستم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیژن حیدری کروناویروس ليگ برتر فوتبال ایران داوران فوتبال استانی ورزشی رعایت نکردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود

حجت الاسلام هادی شیرازی مدیرعامل انتشارات خط مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره حال و هوای این نمایشگاه در سال‌های گذشته گفت: شروع دوباره نمایشگاه بعد از قصه ویروس منحوس کرونا، شجاعتی می‌خواست که الحمدلله اتفاق افتاد و روال خوبی را پی گرفت و به نظر بنده سال به سال هم رشد کرد و مردم به نسبت سال‌های قبل استقبال بهتری داشتند. هرچند هنوز به آن سال‌های قدیمی‌تر و گذشته که خیلی اهالی هنر و ادب حضور چشمگیرتری داشتند و فضای شیرین‌تری نسبت به سال‌های نزدیک‌تر ما داشت، نرسیده ولی امیدوارم که این جریان نیز رخ دهد و آن حالت پدری که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حوزه فرهنگ می‌رود، اتفاق بیفتد.

وی درباره استقبال مخاطبان از این رویداد فرهنگی گفت: مردم با نمایشگاه کتاب قهر نیستند، اما مسأله کتاب باید بیشتر به عنوان یک نیاز جا بیفتد. هرچقدر اقتصاد مردم و خانوارها کوچک شود، تاکید بر کتاب به عنوان یک نیاز اساسی سخت‌تر می‌شود. باید بین همه مردم این نکته را جا بیندازیم که کتاب یک مسئله حل کن است و نیازهای آدمی را در مسیر زندگی حل می‌کند.

حجت‌الاسلام شیرازی افزود: در حال حاضر چند جایگزین برای کتاب پیدا شده است که یکی از آنها فضای مجازی و آموزش‌هایی در این فضاست. این فضا به نحوی جایگزین کتابخوانی مردم شده است که جایگزین دقیقی نیست؛ هر چیزی باید سر جای خودش قرار بگیرد. در عین حال مردم با کتاب آشتی‌اند، با نمایشگاه کتاب هم مشکلی ندارند ولی باید این اتفاق درست و جامع رخ دهد و مردم جایگاه کتاب را درک کنند تا نمایشگاه کتاب هم رونق اساسی به خود بگیرد.

وی درباره کیفیت کتاب‌ها در طی دوره‌های مختلف برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: مسأله کیفیت کتاب یک موضوع نسبی است و به ناشران بستگی دارد. ممکن است یک ناشری کیفیت کارش را در طول این سال‌ها هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ تولید ارتقا داده باشد و ممکن است ناشرانی هم باشند که کیفیت کارشان مثل گذشته‌شان باشد. نمی‌توانم بگویم اتفاق مهمی در این سال‌ها رخ داده است. پیش از این در فضای ادبیات، فرهنگ و کتاب هر روز یک اتفاق و حرکت جدی ملی داشتیم، اما حالا به شدت جای خالی این حرکت‌ها حس می‌شود.

شیرازی افزود: مسایل صنعت نشر با یک یا دو ایده حل نمی‌شود. امروزه می‌گویند به دنبال رقم زدن زیرساخت‌ها هستند و این مسأله‌ای زمان بر است. اگر بخواهیم برای صنعت نشر اتفاق مبارکی بیفتد باید پای حرف جدی خود اهالی صنعت، به‌ویژه بخش خصوصی صنعت نشر نشست. اگر اهالی این حوزه و اهالی اکوسیستم نشر بگویند که دغدغه و مسئله‌شان چیست، آنگاه می‌توان به رخ دادن اتفاقات اساسی برای این صنعت امیدوار بود.

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی تهران برپا می شود.

کد خبر 6087681

دیگر خبرها

  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • ۲+۱ سهمیه قطعی ایران در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا
  • سهمیه قطعی ایران برای اولین دوره لیگ نخبگان آسیا ۱+۲ است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود