Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری استان فارس گفت: در راستای تصمیم ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری رفع مشکلات حقوقی مراکز تولید اقلام بهداشتی این استان در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس،حجت الاسلام سید کاظم موسوی در نشست ستاد مقابله با کرونا استان فارس که با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد افزد: چهار کارخانه تولید الکل در شهرستان های استان فارس، واحد های تولیدی مواد ضد عفونی کننده ، البسه بیمارستانی و ماسک سازی در این راستا  به چرخه تولید بازگشتند تا نیاز استان از این حیث برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری استان فارس در این نشست ضمن تبریک سال نو به کارد درمان،  پزشکان و پرستاران گفت: تلاش همه شما در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا ستودنی و قابل ستایش است.

 وی با تأکید بر این که دستگاه قضایی استان همه تلاش خود در راستای کمک به امر درمان را به کار بسته و آماده هر گونه همکاری با مجموعه علوم پزشکی است گفت: از روسا و دادستان های حوزه های قضایی خواسته شده در راستای کنترل مبادی ورودی شهرها در چارچوب قانون همکاری لازم را مد نظر قرار دهند ،  در خصوص محدودیت تردد های غیر ضروری افراد به مجموعه قضایی استان نظر تخصصی ستاد استانی مبارزه با کرونا را خواهد پذیرفت.

وی تصریح کرد: قدردان زحمات کادر پزشکی و پرستاران پر تلاش هستیم و امیدواریم با عنایات و الطاف الهی و همت عزیزان اهل فن و متخصصین امر و همکاری همه مردم هر چه سریع تر این ایام را سپری و بر ویروس کرونا غلبه نماییم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با تقدیر از دادگستری فارس گفت: به لطف خداوند و با همکاری های خوب بین بخشی دانشگاه با استانداری، دادگستری، نیروی های نظامی و انتظامی، ارتش، سپاه پاسداران، شهرداری و سایر نهادها و سازمان ها، تلاش جمعی در مقابله با بیماری کرونا  نتایج مثبتی داشته و بر اساس نظر کارشناسان الگوی اجرا شده در دانشگاه علوم پزشکی شیراز الگوی موفقی بوده است.

مهرزاد لطفی با بیان اینکه عوامل مختلفی در این زمینه اثرگذار بوده است، افزود: همکاری مردم استان فارس و شهر شیراز بسیار خوب بوده است؛ عامل دیگر این موفقیت پروتکل های اجرا شده در دانشگاه است که زودتر از سایر نقاط کشور در فارس اجرا شد و از سوی دانشگاه در ۹ مرکز در شیراز و مراکزی در شهرستان ها برای کنترل و درمان بیماران مشکوک به کرونا در نظر گرفته شد تا از مراجعات زیاد و ازدحام در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) جلوگیری شود.

وی در ادامه توانمندی و ظرفیت پزشکان خانواده در فارس را دیگر عامل موفقیت استان فارس برشمرد و اعلام کرد: از سوی پزشکان خانواده و مراقبان سلامت با خانواده ها تماس گرفته می شود و علاوه بر پایش وضعیت جسمی افراد خانواده علائم آنها بررسی و پیگیری می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: معرفی سامانه https://salamat.gov.ir برای مراجعه مردم و ورود اطلاعات آنان با هدف پیشگیری، شناسایی و مراقبت در مقابل کروناویروس، از دیگر اقدامات نظام سلامت کشور در این زمینه است.

 لطفی همدلی و همکاری ادارات، نهادها، سازمان ها و مردم با مجموعه سلامت استان را قابل ستایش عنوان و از مشارکت همگانی و مدیران استان برای مقابله با بیماری کرونا تقدیر کرد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نشست های این ستاد به صورت روزانه برگزار و مسایل مختلف حوزه سلامت و مصوبات روزهای گذشته ستاد بررسی و پیگیری و در زمینه های مختلف مانند تولید و توزیع ماسک، محلول های ضدعفونی دست، امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی و وسایل حفاظت شخصی گفتگو و تصمیم گیری می شود.

 لطفی از دیگر اقدامات دانشگاه در راستای مقابله با کرونا از مواردی مانند اختصاص مهمانسرا برای استفاده کارکنان درمانی که در مراکز درمانی و بیمارستان ها فعالیت می کنند و ارایه امکانات و تجهیزات کافی برای آنها، راه اندازی مراکز ۳۶گانه مراقبت از بیماران از سوی شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها، تشکیل تیم های واکنش سریع، نظارت بر عملکرد اصناف و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، بازدید از بیمارستان ها و مراکز درمانی و نظارت بر عملکرد داروخانه ها نام برد.

وی همچنین از برگزاری نشست های استانی از طریق وب کنفرانس با شهرستان های استان و شبکه بهداشتی و درمانی زیر مجموعه دانشگاه و بررسی اقدامات بهداشتی درمانی این مراکز خبر داد و افزود: آخرین نشست وب کنفرانس روز گذشته با حضور استاندار فارس در دانشگاه و تماس با فرمانداران و روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها انجام شد.

با شناسایی ۱۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس و افزایش مبتلایان به ۵۶۶ نفر ، روند افزایشی ابتلا به کرونا در این استان همچنان تداوم دارد.متاسفانه چهار نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کرونا در استان فارس فوت کردند که با این چهار مورد جدید فوتی، تاکنون ۲۱ نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند.

علاوه  بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

بیمارستان های شهید چمران  و شهید فقیهی شیراز به عنوان مراکز درمانی پشتیبان هم اکنون در کنار بیمارستان علی اصغر شیراز کار مراقبت و درمان از بیماران کرونا را انجام می دهند.

انتهای پیام/981008

 

منبع: فارس

کلیدواژه: شیراز درمان دانشگاه سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابتلا به کرونا شهرستان ها استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۸۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد: هیچیک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند.

با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پلمب انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضائی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.

یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6093902

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • بازدید رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از دادگستری سیریک
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد
  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • رسیدگی به ۳۴۰۰ پرونده بافت فرسوده در اردبیل
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد