Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@04:06:54 GMT

دستور العمل خرید حمایتی مرغ دوباره ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۸۴۵۷

دستور العمل خرید حمایتی مرغ دوباره ابلاغ شد

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: به منظور حمایت و جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان به طور مجدد دستور العمل خرید حمایتی مرغ مازاد به استان‌ها ابلاغ شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «مرتضی رضایی»، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، در نامه ای به سازمان های جهاد کشاورزی استان ها اعلام کرد: براساس نامه بیست و هشتم اسفندماه ۹۸ با موضوع آمادگی جهت خرید مرغ مازاد به دلیل شرایط حادث شده در کشور و تماس های مکرر تولیدکنندگان ، تشکل ها و همکاران آن سازمان مبنی بر افت قیمت مرغ در چند روزاخیر، به طور مجدد تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این نامه معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی تنها راه برون رفت از این مشکل ، خرید موثر مرغ مازاد در استان عنوان کرد. 

در این نامه آمده است: شرکت پشتیبانی امور دام کشور آمادگی دارد جهت کاهش ضرر و زیان تولیدکنندگان، مرغ مازاد استان را به هر میزان که لازم باشد با رعایت دستورالعمل های مربوطه و رعایت وزن مرغ سایز ( وزن لاشه کمتر از ۱۸۰۰ گرم) و با قیمت مصوب خریداری و ذخیره کنند. 

بنابراین خواهشمندیم کارگروهی مرکب از معاونت بهبود تولیدات دامی ، مدیرکل دامپزشکی، مدیرکل پشتیبانی دام و تشکل های مربوطه زیر نظر رییس سازمان تشکیل و اقدامات لازم را جهت خرید مرغ مازاد استان به صورت موثر به عمل آورده شود.

وی خواستار گزارش عملکرد استان ها به معاونت امور دام کشور شد.

این دستورالعمل امروز سه شنبه - پنجم فروردین ماه ۹۹ به منظور اجرا به جهاد کشاورزی استان های کشور ابلاغ شد. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مرغداری جهاد کشاورزی مرغ مازاد استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم قربان پور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات موثر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات مجموعه جهاد کشاورزی واگذاری ۱۵۲ هکتار از اراضی دولتی به طرح های مختلف کشاورزی و غیره بوده است.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: در سال جاری باهدف آموزش بهره برداران بیش از ۲۵۰ نفر روز دوره آموزشی برگزار شده و بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از اراضی به طور موثر پیمایش شده که منجر به صدور ۸۰ مورد اخطاریه و ۴۰ مورد اعمال قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ وتعداد ۶ مورد ماده ۳ طبق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۸ مورد نقشه تجمعی پلاک های دارای رفع تداخلات با سطحی بالغ بر ۳هزار و ۵۰۰ هکتار تهیه شده و۶۳۰ نفربهره بردار با سطحی برابر ۳۵۰ هکتار به اداره ثبت اسناد و املاک جهت سند دار کردن اراضی معرفی شده اند.

قربان پور اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۰ مورد ثبت پرونده حقوقی و تعداد ۱۷۳ مورد از پرونده های سنوات گذشته را در سامانه ثبت کرده ایم.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر خاطر نشان کرد: همچنین طرح های اجرا شده در قالب تبصره یک ماده یک ۹ مورد و ۱۳ مورد نیز در قالب طرح های واگذاری اراضی ملی انجام شده است.

کد خبر 6093028

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود