Web Analytics Made Easy - Statcounter

الکل‌هایی که در بازار وجود دارند، به دو دسته کلی اتانول یا الکل سفید و متانول یا الکل صنعتی زرد رنگ تقسیم می‌شوند، باید توجه کرد که الکل صنعتی بسیار خطرناک است.

با وجود اینکه به اتانول و متانول عنوان الکل می‌گویند، اما این دو تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارند. اگر بخواهیم به طور خلاصه تفاوت این دو را مشخص کنیم، باید گفت که از متانول برای ضدعفونی کردن استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکل طبی که حاوی اتانول است، بی رنگ و با بوی تند بوده و مخصوص ضدعفونی و تزریقات است، اما الکل صنعتی که حاوی متانول است، نارنجی یا زرد است و مصارف صنعتی و شیمیایی دارد. متانول سمی بوده و می تواند منجر به کوری و آسیب های عصبی شود.

--- چرا استفاده از متانول یا الکل صنعتی خطرناک است؟

- متانول سمی است و از طریق پوست هم جذب می‌شود. بنابراین تماس پوستی با متانول می‌تواند سبب عوارض جبران ناپذیری مانند کوری و حتی مرگ بشود. ضمنا متانول استفاده شده در روی سطوح، تبخیر می‌شود و تنفس بخار متانول نیز مسموم کننده است.

- قدرت ضدعفونی کنندگی متانول یا همان الکل صنعتی نسبت به اتانول کمتر است. بنابراین استفاده از آن فایده زیادی نخواهد داشت.

لطفا توجه کنید که متاسفانه برخی افراد سودجو با اضافه کردن وایتکس به متانول، رنگ آن را سفید می‌کنند و آن را به جای اتانول می‌فروشند. این موضوع بسیار خطرناک است. بنابراین حتما اتانول یا الکل سفید را از فروشنده‌های معتبر تهیه کنید یا از دیگر مواد ضدعفونی‌کننده استفاده کنید./ سامانه آموزش آنلاین سازمان نظام پزشکی کشور

 

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: الکل صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۸۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ با قدردانی از عملکرد تولید و فروش، سودآوری، استانداردسازی فعالیت‌ها، سازماندهی نیروی انسانی و انجام اقدام‌های نو و تحول‌آفرین پتروشیمی سبلان گفت: تولید پتروشیمی سبلان از یکم شهریورماه پارسال تا پایان فروردین‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شانا به نقل از هلدینگ پتروفرهنگ، جواد زارع‌پور در نشست ارزیابی عملکرد شرکت صنایع پتروشیمی سبلان بیان کرد: پتروشیمی سبلان از یکم شهریورماه سال ۱۴۰۲ تا پایان فروردین‌ماه امسال نزدیک به ۷۰۰ هزار تن متانول کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه شرکت صنایع پتروشیمی سبلان با تلاش مجموعه کارکنان در سطوح مختلف وارد سود عملیاتی شده است، تأکید کرد: افزایش سوددهی به‌عنوان مهم‌ترین اولویت باید در دستور کار شرکت‌های تولیدی باشد و به این منظور ملزم به ارائه گزارش به‌طور مستمر هستند.

مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره هلدینگ پتروفرهنگ خواستار کاهش هزینه تمام‌شده تولید و افزایش سودآوری از سوی مدیران ارشد شرکت‌ها شد و اظهار کرد: برای توسعه بازار فروش محصول، برنامه‌های مدونی در دستور کار داریم که امیدوارم به سرانجام برسند.

دیگر خبرها

  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • مصرف الکل های سمی در هر اندازه ای خطرناک است
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • این علائم نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است
  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • برای خواب خوب مقررات بگذارید
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید