Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@18:01:00 GMT

آبگرفتگی ۵ روستا و آسیب به بیش از ۳۵۶ نفر در بوشهر

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۸۷۱۱

دبیرکل جمعیت هلال احمر روز جاری از مناطق سیل زده شهرستان کنگان شامل روستای برکه چوپان و قلعه میان بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر در حاشیه این بازدید بیان کرد: بارندگی‌های صبح روز ۳ فروردین ۹۹ تاکنون خسارات زیادی را در نقاط مختلف شهرستان به بار آورده و افراد زیادی متأثر از این سیلاب شده‌اند که بدین منظور دکتر پیروی دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور برای بازدید به این مناطق امروز وارد کنگان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا حاجیانی افزود: بارندگی‌های سیل‌آسا همراه با طغیان رودخانه‌های محلی در این استان سبب آسیب به ۹۴ خانوار و بیش از ۳۵۶ نفر شده است و تاکنون اقلامی شامل ۲۰۳ تخته پتو، ۵۰ کیلو نایلون، ۱۱۱ تخته پتو، ۵ ست ظروف، ۱۰ شعله والر، ۹۰ کیلو برنج و... میان ایشان توزیع شده است.

وی با بیان این‌که در این مدت ۵ روستا در شهرستان کنگان دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند، اظهار کرد: با شروع بارندگی‌ها امدادگران استان به حالت آماده‌باش قرار گرفتند و تاکنون با ۵ تیم عملیاتی شامل ۲۰ داوطلب و ۶ پرسنل به متاثران از سیل امدادرسانی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استانبوشهر بیان کرد: در سیلاب اخیر ۶۰ خانوار دچار آسیب شدند که توسط امدادگران جمعیت هلال احمر استان در چادرهای امدادی اسکان داده شدند.

سیل اخیر آسیبی به آثار تاریخی وارد نکرده است

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: خوشبختانه سیل سوم فروردین سال جاری در شهرستان های جنوبی استان به آثار تاریخی این شهرستان ها آسیبی نرسانده است.

نصرالله ابراهیمی افزود: همزمان با اعلام کارشناسان هواشناسی مبنی بر اعلام حجم بارش بالا در روزهای آغازین سال جاری، تمهیدات لازم در خصوص حفظ آثار تاریخی برای جلوگیری از سیل احتمالی در شهرستان های جنوبی استان به عمل آمد و با توجه به حجم بالای بارش باران و تگرگ در روز سوم فروردین ماه در شهرستان های جنوبی، به ویژه شهرستان گنگان که منجر به سیل شد بحمدلله هیچ یک از آثار این شهرستان از جمله آثار تاریخی بندر سیراف آسیبی ندیده اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس نوروز 99 کرونا در ایتالیا کرونا در آمریکا جهش تولید سیده عزت خاموشی آبگرفتگی روستا آسیب سیل بوشهر کروناویروس نوروز 99 کرونا در ایتالیا کرونا در آمریکا جهش تولید سیده عزت خاموشی جمعیت هلال احمر آثار تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۸۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی

صادق محمودی گفت: از تاریخ ۴ تا ۷ اردیبهشت ماه، ساعت ۰۵:۰۰صبح ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این مدت نیرو‌های این جمعیت طی ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات به ۲ هزار و ۶۵۲ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۱۱۸ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۸۱ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: ۴۶۸ کیلوگرم نایلون، ۳۴۹ تخته پتو، ۱۹۷ تخته موکت، ۱۵۵ بسته غذایی و ۹ دستگاه چادر توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: ۱۶۰ تیم عملیاتی متشکل ۶۱۵ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • یک روستای زیرکوه خراسان‌جنوبی در حال تخلیه است