Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی شهریاری سه شنبه شب در پانزدهمین جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه سرکنسول ایران در گوانگجوی چین ۲۰۰ هزار ماسک به استان اهدا کرد افزود: این محموله روز گذشته به دانشگاه علوم پزشکی استان تحویل شد و بزودی توزیع می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش مردم و سازمان‌های مردم در همراهی با کادر درمانی و مسئولین تصریح کرد: این ایثار و همدلی شکل گرفته جای قدردانی دارد و به نوبه خودم از این همراهی صادقانه قدردانی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزمایش دفاع بیولوژیک سپاه فردا در ارومیه آغاز می‌شود

وی با اشاره به آغاز رزمایش دفاع بیولوژیک سپاه از فردا چهارشنبه در سراسر استان به فرمانداران و مدیران دستور داد تا نهایت همکاری و همراهی را با این رزمایش که نقش مهمی در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا خواهد داشت به عمل آورند.

شهریاری اضافه کرد: این طرح نوعی غربالگری با مشارکت ۷۰ هزار نفری بسیجیان طی ۹ روز آینده است و از راه‌های قطع زنجیره شیوع کرونا به شمار می‌رود که امیدواریم نتایج خوبی داشته باشد.

استاندار آذربایجان غربی در خصوص تدفین متوفیان کرونا نیز گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده تدفین متوفیان کرونا بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و فتوای مقام معظم رهبری انجام می‌پذیرد.

فرمانداران بر ممنوعیت تجمع در مراکز تفریحی نظارت جدی داشته باشند

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به بی توجهی برخی از افراد در روزهای گذشته به عدم اجرای ترددهای غیرضروری بویژه حضور در مراکز تفریحی و تجمعی تصریح کرد: فرمانداران موظف هستند تا نسبت به نظارت بر ممنوعیت تجمع مردم در مراکز تفریحی اهتمام جدی داشته باشند و هرگونه کوتاهی در این زمینه تخلف محسوب می‌شود.

شهریاری در با اشاره به اینکه ۸۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بسیج ملی غربالگری کرونا قرار گرفته است افزود: در این خصوص استان در رتبه نخست کشوری قرار دارد، برای ثمربخشی بیشتر طرح غربالگری کرونا باید از طریق داده‌های مخابراتی مکان‌هایی که افراد مبتلا تردد داشته‌اند شناسایی و ایزوله شوند، این طرح می‌تواند از استان شروع و به عنوان الگو در کشور مطرح گردد تا زنجیره انتقال ویروس به طور کامل قطع شود.

شهریاری به فعالیت ادارات تا ۱۵ فروردین نیز اشاره کرد و گفت: به غیر از مشاغل ضروری که این افراد هم باید به صورت شیفتی در محل کار حاضر شوند مابقی ادارات و دستگاه‌های اجرایی از ۵ تا ۱۰ درصد نیروها به صورت گردشی استفاده کنند و نیروهایی که ضرورتی به حضورشان نیست در محل کار حاضر نشوند.

وی اضافه کرد: عوامل انتظامی و فرمانداران باید در راستای جلوگیری از حضور مردم در این معابر و تفریحگاه‌ها تمهیدات لازم را بیاندیشند و مردم نیز باید در این خصوص همکاری کنند.

تداوم تخلف و شایعه‌سازی در فضای مجازی غیرقابل قبول است

وی همچنین با رد برخی مطالب درج شده در فضای مجازی در خصوص وضعیت نامناسب ایران در شیوع بیماری کرونا ادامه داد: در حال حاضر ایران در کنترل این بیماری از بسیاری کشورها از جمله آمریکا، ایتالیا، چین و حتی آلمان و فرانسه بهتر عمل کرده و با وجود شیوع کمتر از ۲ هفته‌ای این بیماری در اروپا، روند شیوع قابل مقایسه با ایران نیست.

استاندار آذربایجان غربی تداوم تخلف و شایعه‌سازی در فضای مجازی را غیرقابل قبول دانست و اضافه کرد: تخلفات فضای مجازی در خصوص کرونا باید رصد شود و برخوردهای لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی همچنین با قدردانی از همراهی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش در راستای تجهیز ورزشگاه ۶ هزار نفری برای استفاده به عنوان مرکز درمانی افزود: در حال حاضر به علت جوابگو بودن مراکز درمانی فعلی، به مرحله نیاز به این مرکز نرسیده‌ایم ولی در صورت نیاز، از آن محل نیز استفاده لازم صورت می‌گیرد.

صادرات دام زنده به سایر استان‌ها به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد

شهریاری با اشاره به اینکه کره جنوبی با انجام بسیار خوب غربالگری زنجیره شیوع کرونا را قطع کرد، افزود: باید ما نیز از تجربه آنان استفاده کنیم و آذربایجان‌غربی برای اجرای طرح غربالگری آنان با همراهی شرکت مخابرات آمادگی دارد.

وی با تاکید بر لزوم آماده‌بودن همه نقاهتگاه‌ها در سراسر آذربایجان‌غربی بیان کرد: مسئولان شهرستانی و استانی از مصاحبه با رسانه‌ها در خصوص کرونا خودداری کنند تا اخبار مربوط به این ویروس از یک مرکز منتشر شود.

شهریاری گفت: صادرات گوشت به صورت لاشه و جلوگیری از ارسال دام زنده به سایر استان‌ها و همچنین جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام در اطراف شهرستان‌ها از جمله مواردی است که باید به صورت جدی به آن توجه شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آذربایجان غربی چین ماسک مراکز درمانی ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آذربایجان غربی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۰۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف جدا شدن فیروزکوه و دماوند و ری از تهران مشخص شد

به گزارش همشهری‌آنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور در رابطه با تقسیمات استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: تشکیل استان‌های جدید در غرب و شرق تهران به عنوان یک برنامه کلی در دست بررسی است و پس از طی مراحل در دولت، باید توسط مجلس به تصویب برسد.

وی ادامه داد: الحاق برخی شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی مشخص شده است اما برخی شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی ملحق خواهد شد یا نه؟ گفت: چنین چیزی صحت ندارد.

وحیدی در خصوص تعیین تکلیف شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه نیز تصریح کرد: بر اساس طرح‌های کنونی، دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد.

به گزارش فارس؛ موضوع تقسیم استان تهران به سه استان، مدتی است که مطرح شده که پس از تصویب این طرح توسط دولت و مجلس، در کنار استان تهران فعلی، استان تهران شرقی و استان تهران غربی جدید تشکیل خواهد شد.

در این خصوص نظرات مختلفی توسط برخی مسؤولان و نخبگان در خصوص تجزیه شهرستان ری و الحاق برخی از بخش‌های این شهرستان به استان‌های جدید شرقی و غربی مطرح شده بود.
مخاطبان فارس با ثبت‌پویشی با عنوان «مردم قیامدشت با الحالق این شهر به استان شرقی مخالف هستند» در سامانه فارس من، خواستار پیگیری این موضوع از مسؤولان شدند.

کد خبر 849346 منبع: فارس برچسب‌ها احمد وحیدی خبر ویژه تهران

دیگر خبرها

  • هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است
  • استاندارد دوگانه رسانه‌های غربی در خصوص اعتراضات ضد صهیونیستی و اغتشاشات در ایران!
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • وضعیت «شهر ری» در تقسیم استان تهران چگونه خواهد بود؟!
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • توضیح وزیر کشور درباره تقسیم استان تهران
  • فیروزکوه و دماوند و ری از تهران جدا خواهد شد؟
  • تکلیف جدا شدن فیروزکوه و دماوند و ری از تهران مشخص شد