Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیامک محبی عصر سه‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: طرح بسیج با همکاری سازمان‌های مختلف به‌ویژه آموزش و پرورش در سطح استان در حال انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۵۹ هزار و ۶۰۲ نفر در سامانه سلامت ثبت‌نام کرده‌اند و خوداظهاری آن‌ها تکمیل‌شده است و دانشگاه علوم پزشکی قم بعد از دانشگاه‌های اصفهان، شهید بهشتی، ایلام، شیراز و زنجان رتبه ششم را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: از این تعداد، ۳۱ هزار و ۳۹۵ نفر توسط مراکز بهداشت نیازمند پیگیری و ۷ هزار و ۲۲۳ نفر هم نیازمند پیگیری فوری بودند که مراقبین سلامت باید با آن‌ها تماس می‌گرفتند و طبق اولویت نیازمند پیگیری فوری، پیگیری و همین‌طور افرادی که هیچ‌گونه علامتی نداشتند، تماس گرفته و وضعیت سلامتی آن‌ها را تحت مراقبت قرار می‌دهند.

غربالگری تنها بیش از ۹ درصد قمی‌ها

وی با اشاره به این‌که از این تعداد ۱۲۱ هزار و ۳۶۶ نفر مورد غربالگری قرارگرفته‌اند، گفت: با توجه به جمعیت یک‌میلیون و ۳۲۷ هزارنفری که در سامانه سلامت داریم ۹ و ۱۴ صدم درصد غربالگری شده‌اند و اگر بتوانیم این عدد را به ده برسانیم جزو استان‌هایی هستیم که وارد نشان سبز شده‌ایم.

محبی افزود: فرد اطلاعات خود را در سامانه سلامت ثبت می‌کند و متناسب با اطلاعات ثبت‌شده مراقب سلامت با وی تماس تلفنی می‌گیرد و سوالات را بر اساس علامت‌های بیماری از او می‌پرسد، بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت، اگر علامتی نداشته باشد آموزش صرف به آن‌ها داده می‌شود و در صورت داشتن علامت، متناسب با میزان و تعداد علامت‌ها به مراکز ۱۶ ساعته فعال در سطح استان ارجاع داده می‌شوند.

ارجاع افراد طبق نیاز

وی با اشاره به ارجاع افراد بعد از ثبت نام بیان کرد: اگر فردی نیاز به ارجاع فوری داشته باشد به بیمارستان ارجاع داده می‌شود و اگر نیازمند درمان سرپایی باشد، دارویش را دریافت و به منزل برمی‌گردد و مراقب سلامت به مدت ۱۴ روز با وی تماس گرفته و وضعیت سلامتی او را تحت مراقبت قرار می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم به بیان تعداد فعالیت‌هایی که از روز دوم فروردین انجام شده پرداخت و گفت: روز گذشته تمام پرسنل بهداشت سرکار حاضر بودند و خدمات غربالگری را انجام می‌دادند، همچنین در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی قم جزو دانشگاه‌هایی بوده که بیشترین حجم ارائه خدمت را داشته است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آموزش و پرورش اصفهان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی درمان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۰۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به پهناور بودن استان و حجم بالای مراجعان تاکید کرد: لازم است تلاش برای توسعه توانمندی‌ها و رفع چالش‌های حوزه سلامت، اولویت مسئولان باشد.

او، مرجعیت و قدرت تصمیم‌گیری را از ویژگی‌های اصلی اساتید عنوان کرد که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و در خصوص اخلاق پزشکی و توسعه مسائل فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، راهکار‌هایی نیز ارائه داد.

تلاش برای تقویت برنامه آموزش دانشجویان و ارتقای جایگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه، دیگر تاکید نماینده ولی فقیه در فارس بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این دیدار، محور اصلی تلاش اعضای هیئت رئیسه دانشگاه را توسعه خدمات مجموعه در تمامی ابعاد و در تمامی مناطق استان عنوان کرد و ادامه داد: در کنار توسعه خدمات، از دغدغه‌های اصلی مسئولان دانشگاه، تقویت اهداف فرهنگی در سطح دانشجویان، کارکنان و اساتید است.

سیدوحید حسینی با اشاره به تلاش‌هایی که در حوزه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده، به کسب موفقیت‌های حوزه سلامت استان فارس در این زمینه پرداخت و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه تخصصی پزشکی در جایگاه برتر کشور قرار دارد و با ظرافت ویژه‌ای مسایل اساتید، دانشجویان و دانشگاه در حال پیگیری است.

او از افزایش قابل توجه تعداد فلوشیپ و پزشک فوق تخصص طی ۳۰ ماه گذشته در دانشگاه خبر داد و افزود: همچنین در حال حاضر بیش از ۶۵۰ پزشک متخصص در مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استان، به مردم خدمات سلامت‌محور ارائه می‌دهند.

حسینی در ادامه با ارائه توضیحاتی پیرامون تامین اعتبارات و پرداخت مطالبات کادر سلامت گفت: تقویت تامین منابع و معیشت اساتید، کارکنان و دانشجویان نیز با پیگیری مکرر مسئولان دانشگاه از مجموعه وزارت بهداشت و نهاد‌های مرتبط، در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه اهداف پژوهشی در حوزه سلامت فارس اشاره کرد و افزود: با تلاش‌های انجام شده و برنامه ریزی در زمینه تقویت امر پژوهش، دانشگاه علوم پزشکی شیراز از رتبه ششم کشور در حوزه پژوهش، به رتبه چهارم کشور ارتقا یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی