Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@22:47:34 GMT

از نفت سوریه در برابر ایران محافظت می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۰۸۷۵

از نفت سوریه در برابر ایران محافظت می‌کنیم

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «لیندسی گراهام»، سناتور آمریکایی بر ادامه همکاری های نظامی واشنگتن و شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا تأکید کرد.

عضو مجلس سنای آمریکا در حساب توییتری خود نوشت که طی تماسی که با «مظلوم عبدی»، فرمانده شبه‌نظامیان کرد سوریه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) تأکید داشته است که منافع امنیتی و ملی آمریکا ایجاب می‌کند که مشارکت با این نیروها ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سناتور جمهوری‌خواه در تماس تلفنی خود همچنین مدعی شده استفس که ایران خطری برای نفت سوریه است. او نوشت: «[در این تماس] بر اهمیت حمایت نفت [سوریه] در برابر داعش و ایران و همکاری راه حل سیاسی آتی برای مردم سوریه تأکید و در مورد حملات در طول مرزهای ترکیه با سوریه ابراز نگرانی کردم».

او همچنین روسیه را به تلاش برای سیطره بر نفت سوریه متهم کرد.

شبه نظامیان کرد سوریه از دو سال پیش با حمایت آمریکا چاه‌های نفتی سوریه را در شرق این کشور به اشغال خود درآورده و بنا بر گزارش‌های منتشر شده موثق، این نفت را به ترکیه و از آنجا به رژیم صهیونیستی می‌فروشند.

 رئیس جمهور ترکیه طی عملیات نظامی اخیر این کشور علیه این شبه نظامسیان در شمال سوریه، به همتای آمریکایی خود گفت کار داعش تمام است و باید نظامیان آمریکایی به خانه‌های خود برگردند. ترامپ به رغم مواقت با سخنان اردوغان، به فاصله چند روز باز موضع خود برگشت و صراحت گفت که نمی‌تواند نفت سوریه را رها کند.

ترامپ بعد از خروج شماری از نیروهای آمریکا از سوریه، گفت که تعدادی از این نیروهای برای حفاظت از میادین و چاه‌های نفت در شرق سوریه، در این کشور باقی خواهند ماند.

حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا از شبه‌نظامیان کُرد سوریه طی سال‌های گذشته، منجر به تنش و تیرگی روابط بین آنکارا و واشنگتن شده است. ترکیه این شبه‌نظامیان را امتداد گروهک حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک)، و مظلوم عبدی (با نام سازمانی شاهین جیلو) را از اعضای این گروهک می‌داند و در لیست سیاه خود قرار داده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا سنا سوریه سناتور آمریکایی لیندسی گراهام مجلس سنای آمریکا دموکراتیک شبه نظامیان نفت سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۰۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد

وزارت خارجه سوریه گزارش مضحک این کشور درباره حقوق بشر که اخیرا صادر شد را محکوم و تاکید کرد که آمریکا صلاحیت اظهار نظر در این زمینه را ندارد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به گزارش مضحکی که اخیراً وزارت خارجه آمریکا درباره حقوق بشر صادر کرده بود اعلام کرد که ایالات متحده با کارنامه سیاه خود در زمینه حقوق بشر صلاحیت حرف زدن درباره حقوق بشر و یا متهم کردن کشورها در این زمینه را ندارد و باید به نقض قوانین بین‌المللی پایان داده و مداخلات خود در امور سایر کشورها را متوقف کند.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه به این منظور آمده است که وزارت خارجه آمریکا اخیراً گزارشی را منتشر کرد که مملو از اطلاعات گمراه کننده درباره حقوق بشر بود . در چهارچوب تلاشی از سوی دولت‌های متوالی آمریکا جهت معرفی خود به عنوان حافظ حقوق بشر در سراسر جهان و سرپوش گذاشتن بر اقدامات این کشور در نقض حقوق بشر قرار داشت که آخرین مورد آن کمپین‌های سرکوب خشونت آمیز علیه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌هاست، در حالی که این دانشگاهیان خواستار پایان دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه هستند.

این وزارتخانه تاکید کرد که آمریکا با کارنامه سیاه خود در زمینه حقوق بشر صلاحیت این را ندارد که دیگر کشورها را متهم کند و یا به آنها درس بدهد؛ زیرا تاریخ ایالات متحده پر از وحشتناک‌ترین اشکال نقض حقوق بشر است که از نابودی مردمان بومی در قاره آمریکا شروع شد و سپس به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای ممنوعه در هیروشیما و ناکازاکی و کشتار بسیاری از ملت‌ها و غارت ثروت‌های آنها رسید.

وزارت خارجه سوریه تصریح کرد که مردم سوریه در نتیجه سیاست‌های متجاوزانه دولت‌های متوالی آمریکا از جمله حمایت از گروه‌های تروریستی، تجاوز به خاک سوریه، حضور غیرقانونی نیروهای اشغالگر آمریکایی در بخش‌هایی از خاک سوریه و غارت ثروت‌های ملی این کشور آسیب زیادی دیده‌اند و هنوز هم از آنها رنج می‌برند. علاوه بر آن آمریکا با تحمیل محاصره ناعادلانه یکجانبه درحال مجازات جمعی مردم سوریه و دیگر ملت‌های مورد هدف است که نقض آشکار حقوق بشر از جمله حق زندگی محسوب می‌شود.

این وزارتخانه تاکید کرد که آمریکا باید از سیاست‌های مخرب خود عقب نشینی کرده و به نقض قوانین بین‌المللی و استفاده از استانداردهای دوگانه و سیاسی کردن مسائل حقوق بشری پایان داده و از مداخله در امور سایر کشورها و بی‌ثبات کردن آنها دست بردارد.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • تشکیل زنجیره انسانی دانشجویان دانشگاه تورنتو و کانادا برای محافظت از چادر‌های همبستگی مقابل پلیس (فیلم)
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه