Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:06:32 GMT

تولید مواد ضد عفونی سهم دانشگاهیان قوچان در مهار کرونا

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۱۵۳۶

تولید مواد ضد عفونی سهم دانشگاهیان قوچان در مهار کرونا

غلامرضا کاظمی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: مبارزه با کرونا عزم جدی و مشارکت همگانی را می‌طلبد و هر کس به‌ نوبه خود وظیفه‌ای برای مقابله با این ویروس دارد که سهم قشر دانشگاهی و علمی پررنگ تر است.

وی این واحد دانشگاهی را قطب رشته مهندسی شیمی دانست و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان به‌ عنوان یک دانشگاه فناور و تولید محور به دنبال پرورش استعدادهای دانشجویی و اساتید در حوزه‌های مختلف به‌ ویژه شیمی بوده تا در بحران‌های این‌چنینی بتواند باری از دوش مردم بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت سه عضو هیات علمی این دانشگاه در یک شرکت دانش‌بنیان برای تولید محلولی خاص که در خاورمیانه همانند ندارد گفت: این محلول به‌ صورت آزمایشگاهی تولید می‌شد که شیوع ویروس کرونا نیاز به تولید آن را افزایش داد و در حال حاضر با سطح وسیع‌تری برای در اختیار قرار گرفتن مردم تولید می‌شود.

کاظمی ظرفیت تولید این ماده ضدعفونی کننده را حدود ۲۰۰ تن دانست و افزود: از این ماده تاکنون برای ضدعفونی کردن معابر شهری و روستایی، مساجد، ادارات و مکان‌های عمومی استفاده‌ شده و حتی به خارج از شهرستان نیز ارسال شده است.

وی با اشاره به رایزنی‌ها برای اخذ مجوز تولید این محصول برای استفاده دست ادامه داد: برای دسترسی عموم مردم به این ماده ضدعفونی‌کننده سطوح، مرکز فروشی در سطح شهر اختصاص یافته تا بتوانیم این ماده را باقیمت متعارف در اختیار مردم قرار دهیم.

وی گفت: با توجه به اینکه در وضعیت کنونی برای ضد عفونی‌ های فردی از الکل استفاده می‌شود، تولید ماده ضدعفونی‌کننده توسط این شرکت دانش‌بنیان در این واحد دانشگاهی که بر پایه کلر بوده و از پسماندهای پتروشیمی تهیه می‌شود می‌تواند در کاهش نیاز به الکل و تولید آسان‌تر این محصول مؤثر باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ماده ضدعفونی کننده ماندگاری بین ۱۰ تا ۱۲ ساعته بر روی سطح است و هیچ‌گونه آسیبی در تماس با پوست ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: سهم ما در بحران کرونا می‌تواند ایجاد آرامش و در کنار مردم بودن با تولید محصولات این‌چنینی برای پیشگیری از این بیماری در جامعه باشد.

مقابله با بحران نیازمند عزم همگانی است. بدون یک اراده جمعی معطوف به‌مواجهه مؤثر با بیماری، امکان رهایی از زنجیره انتقال آن وجود ندارد. بر همین اساس به ابتکار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی پویشی اجتماعی برای فراخوان عمومی و عمل به مسوولیت پذیری جمعی در برابر شیوع ویروس عامل بیماری کرونا به راه افتاده است.

از ابتدای شیوع این ویروس در شهرستان قوچان تا دوم فروردین‌ ماه سال جاری تعداد مبتلایان به این بیماری که تست آن‌ها مثبت بوده است ۲۹ مورد گزارش‌شده که چهار نفر آنان جان خود را از دست داده‌اند و ۲۴ بیمار نیز توانستند پس از بهبودی از بخش قرنطینه بیمارستان موسی بن جعفر (ع) قوچان مرخص شوند.

در حال حاضر یک بیمار کرونایی در این بیمارستان بستری است.

شهرستان قوچان در ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا سهم_من_در_مهارکرونا دانشگاه آزاد اسلامی قوچان پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه آزاد اسلامی قوچان ویروس کرونا دانشگاه آزاد اسلامی قوچان ماده ضدعفونی کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر سه شنبه کارشناسان اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان تهران و دامپزشکی پردیس طی یک برنامه‌ریزی مدون و با هماهنگی صورت گرفته با اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه یک واحد غیر مجاز و زیرزمینی تولید مکمل‌ها و افزودنی‌های خوراک دام و طیور را در شهرستان پردیس شناسایی کردند.

قابل ذکر است در این عملیات که با اخذ حکم قضایی و با همکاری پلیس امنیت انجام گرفت بیش از ۳۰ تن انواع مکمل و افزودنی‌های غیر مجاز که در مکانی مجهول و با مواد اولیه فاقد هویت تولید می‌شد کشف و مکان مورد نظر پلمب شد.

دامداران و مرغداران گرامی جهت تامین نیازهای افزودنی و مکمل‌های دامی می بایست مواد مورد نیاز خود از واحدهای تحت نظارت سازمان دامپزشکی خریداری و جهت احراز اصالت محصول می‌توانند از قسمت رهگیری مجوز از سامانه صدور پروانه‌های دامپزشکی به آدرس((cert.ivo.ir)) استفاده کنند.

کد خبر 6093227

دیگر خبرها

  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم باید «مردمی‌سازی اقتصاد» باشد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت