Web Analytics Made Easy - Statcounter



رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور گفت: هر سه دقیقه یک نفر در تصادفات نوروزی مصدوم شده و هر ۸۰ دقیقه یک نفر در این سوانح جان خود را از دست می‌دهد.

به گزارش تسنیم، سرهنگ محمدباقر سلیمی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به کاهش ترددهای برون و درون‌شهری، اظهار کرد: در پلیس راهور ترددهای روزانه را رصد می‌کنیم؛ از بازه 28 اسفند معروف به "طرح نوروزی"، شاهد کاهش 73 درصدی در ترددهای بین‌شهری و جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور با بیان اینکه در معابر شهری نیز ترددها به صورت میانگین کاهشی 45 درصدی داشته، ادامه داد: در کلان‌شهرها در طرح نوروزی هر سال شاهد افت شدید ترددها هستیم که امسال نیز در طرح نوروزی تاکنون در شهر تهران در ساعات اوج ترافیک شاهد کاهش 70 تا 75 درصدی ترددها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: امروز نیز که نخستین روز غیرتعطیل در سال 99 بود، باز هم شاهد کاهش 50 درصدی تردد وسایل‌نقلیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم اما همچنان انتظار داریم که ترددها بیش از این کاهش پیدا کند.

این مقام پلیس راهور خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد همچنان در معابر شهری حدود 30 تا 35 درصد و در معابر جاده‌ای 10 تا 15 درصد ترددهای غیرضروری وجود دارد.

سلیمی متذکر شد: نقطه نگران‌کننده این است که همچنان در همین بازه طرح نوروزی در هر 50 ثانیه یک تصادف روی می‌دهد، هر سه دقیقه یک نفر از هموطنان بر اثر سوانح رانندگی مجروح می‌شود و هر 80 دقیقه نیز یک نفر از هموطنان جان خود را در این تصادفات از دست می‌دهد.

وی با اشاره به مجروحیت حدود دو هزار و 800 نفر در تصادفات نوروزی، گفت: قاعدتاً مصدومان نیاز به خدمات درمانی دارند و بخش اعظمی از امکانات درمانی که می‌تواند آماده خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا باشد، درگیر رسیدگی به مصدومان سوانح رانندگی می‌شود.

رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور یادآور شد: به نظر می‌رسد خلوتی معابر، جذابیتی برای افزایش سرعت ایجاد کرده و شاهد این حوادث هستیم.

این مقام پلیس راهور از هموطنان خواست از سفر و تردد تا حدامکان جلوگیری کنند و عنوان کرد: تیمهای ثابت و سیار پلیس راهور در معابر درون و برون‌شهری حضور فعال دارند و با تخلفات برخورد می‌کنند.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۱۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت

سرهنگ سیدرضا اسدنژاد گفت: طی شبانه روز گذشته یک فقره تصادف فوتی، ۳۸ فقره تصادف جرحی و ۲۳۷ فقره تصادف خسارتی در خیابانهای مشهد رخ داده است.

وی اضافه کرد: بارندگی و لغزندگی سطح خیابان، سرعت زیاد و عدم توجه به جلو از مهمترین عوامل این تصادفات بوده است.

جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: همچنین دیروز مرتکبان ۶ هزار و ۹۴۲ فقره تخلف راهور در مشهد جریمه شدند که هزار و ۸۰۶ فقره از این تعداد، تخلفات حادثه ساز است.

اسدنژاد افزود: ۸۱ دستگاه خودرو نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

حدود یک میلیون دستگاه خودرو در مشهد روزانه تردد می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نخستین مدرسه طرح ترافیک کشور در کرمانشاه
  • رصد وانت‌بارهای میوه‌فروش در سنندج
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • ۸۲ نفر در سوانح رانندگی مشهد مصدوم شدند
  • ۸۲ مصدوم در سوانح رانندگی یک روز مشهد
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری