Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری طنازی کاربران در فضای مجازی تمامی ندارد، بلکه از موضوعی به موضوع دیگر منتقل می‌شود و بسیاری از مردم هیچ‌گاه روحیه خود را در مواجه با مسائل و مشکلات از دست نمی‌دهد.

به گزارش ایسنا، در یک دهه اخیر با ورود شبکه‌های اجتماعی و مجازی استفاده از اینترنت و این شبکه‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزای زندگی جوانان و نوجوانان و حتی میانسالان شده است، مشاهده می‌شود کاربران شبکه‌های اجتماعی در طول روز ساعت‌ها وقت خود را صرف گشت و گذار در این فضا می‌کنند و به نوعی فضای مجازی اولویت اول بسیاری از ما برای گذران وقت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد و پیشرفت تکنولوژی در یک دهه اخیر و گسترش استفاده از وسایل ارتباطی نوین موجب شده است برخی از رفتارها و اقدامات از فضای واقعی جامعه به فضای مجازی و غیرواقعی کشیده شود، این مسئله قطعا می‌تواند علاوه بر تأثیرات مثبت و سرعت بخشیدن به کارها، تبعات ناگواری را برای جامعه، خانواده و فرد ایجاد کند.

روزانه میلیون‌ها مطلب علمی، طنز، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در فضای مجازی بین کاربران دست به دست می‌شود، این در حالیست که بسیاری از کاربران اطلاع دقیقی از منابع این مطالب ندارند و صرفا به بازنشر آن‌ها در کانال‌ها، گروه‌ها و پیج‌های شخصی خود منتشر می‌کنند این مسئله می‌تواند مشکلات بسیاری را پدید آورد.

فضای مجازی امروزه موقعیتی را برای کاربران ایجاد کرده است تا نظرات شخصی و انتقادات خود را در مورد مسائل روز جامعه به صورت طنز و یا جدی با صراحت اعلام کنند، امروز شاهدیم که با بروز یک اتفاق در کشور فضای مجازی به دو بخش شوخی و خنده با بحران و انتقاداتی که گاهی جنبه توهین به خود می‌گیرد، تقسیم‌بندی ‌شود، اما بخش طنز آن بیش‌تر از نقادی مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد.

به گفته کارشناسان طنز نیز بیانگر حقایق و واقعیت‌های تلخ و شیرین هر جامعه‌ای است، شاهدیم که با بروز هر جریان و بحرانی بلافاصله حجم زیادی از مطالب طنز توسط کاربران تولید و در کانال‌ها و گروه‌های مختلف بازنشر داده می‌شود، گاهی این مطالب به‌ علت داشتن کلمات جدید و طنز تکه کلام افراد در جمع‌های خانوادگی می‌شود، اما نباید از این نکته غافل شد رواج شوخی در فضای مجازی علاوه بر شاد کردن مردم در برهه‌های حساس جامعه، پیام‌هایی را نیز برای مسئولان به همراه دارد.

بارها برای خود ما اتفاق افتاده است که نگرانی‌های بسیاری از بابت بروز بحران‌های مختلف از جمله سیل، زلزله، سقوط هواپیما، تصادفات جاده‌ای و در حاضر بیماری کرونا داشته باشیم، اما زمانی که در فضای مجازی می‌بینیم کاربران این موارد به شوخی می‌گیرند تا حدودی از دلهره و اضطراب ما کاسته می‌شود، البته از نکات مثبت فضای مجازی نیز می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این بستر می‌تواند موقعیتی را فراهم کند تا با خیال راحت نیازمندی و نقدهای خود را برای رفع مسائل در کشور بیان کنیم.

طنازی کاربران در فضای مجازی تمامی ندارد

طنازی کاربران در فضای مجازی تمامی ندارد، بلکه از موضوعی به موضوع دیگر منتقل می‌شود و بسیاری از مردم هیچ‌گاه روحیه خود را در مواجه با مسائل و مشکلات از دست نمی‌دهد.

رد شدن طنز از خطوط قرمز در زمان بحران می‌تواند آسیب‌زا باشد

یزدان یگانگی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص طنازی کاربران در فضای مجازی در بحران‌های مختلف در کشور، اظهار کرد: این مسئله باید از دو جنبه مثبت و منفی مدنظر قرار بگیرد.

مسئول دفتر فضای مجازی سراج در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جنبه مثبت طنزپردازی در زمان بحران‌ها کاهش وحشت و اضطراب مردم است، طنز می‌تواند فضای شادی و نشاط را برای افزایش روحیه مردم در بحران‌ها به وجود بیاورد، اما نباید اجازه دهیم این مسئله فراتر از یک طنز ساده برود.

وی با بیان اینکه رد شدن طنز از خطوط قرمز در زمان بحران می‌تواند آسیب‌زا باشد، افزود: متأسفانه شاهدیم در بحث بحران کرونا ویروس کلیپ‌هایی به صورت طنز در جامعه برای روحیه‌دهی کادر درمان منتشر شد، نباید اجازه دهیم این کلیپ‌ها و مطالب طنز زحمات کادر درمان و شأن و جایگاه آن‌ها را پایین بیاورد.

یگانگی با تأکید بر اینکه ما مخالف شادی نیستیم، توضیح داد: گاهی اصرار بر برخی از موضوعات مانند طنزپردازی در بحران می‌تواند خود موجب شکل‌گیری بحران شود، به طور مثال اگر ما هر موضوعی برا به خنده و شوخی بگیریم مردم تهدید را جدی نمی‌گیرد.

مسئول دفتر فضای مجازی سراج در چهارمحال و بختیاری گفت: حجم بالای مسافرت‌های نوروزی در این ایام نشان می‌دهد که بخشی از مردم بحث خطرات کرونا ویروس را جدی نگرفته‌اند و آن را نوعی شوخی قلمداد می‌کنند.

با این تفاسیر اما باید فرهنگ‌سازی برای نحوه استفاده از این فضا به کاربران آموزش داده شود تا طنز جنبه توهین به شخصیت‌ها و اقدام مختلف در کشور را به خود نگیرد، زیرا گاهی شاهد برخی از کج‌روی‌های اخلاقی در این زمینه هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری بحران طنز فضای مجازی تمامی ندارد بحران ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۱۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!

خبرآنلاین نوشت: سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از محلات جنوب غرب شهر تهران در امامزاده حسن علیه‌السلام حاضر شد و در اجتماع مردم سخنرانی کرد.

حال امروز فیلمی از سخنان نامفهموم ابراهیم رئیسی در جمع مردم جنوب تهران منتشر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند