Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمدالله منظری توکلی مسئول هیئت اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت هیئت اندیشه ورز این استان در حوزه تعالی علوم انسانی گفت: هیئت اندیشه ورز استان کرمان طی چندماه گذشته، حدود 8 جلسه تشکیل داده است که برروی مواد 8گانه هیئت های اندیشه ورز، بحث و تبادل نظر صورت گرفت؛ همچنین وظایف هرکدام از اعضای هیئت برای تعالی علوم انسانی مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اولویت اصلی هیئت اندیشه ورز استان کرمان طی ماه گذشته، تحول در مجلات علمی و پژوهشی بود که اقدامات خوبی هم در این راستا انجام شد؛ در حوزه تحول کتب دانشگاهی نیز برنامه‌های خوبی تدوین کردیم که تمامی آن ها به سازمان مرکزی دانشگاه ارسال شده است.

منظری توکلی ادامه داد: اولویت سوم هیئت اندیشه ورز استان کرمان، توانمندسازی استادان علوم انسانی بود؛ در این راستا چندین دوره آموزشی برگزار شد که مورد استقبال استادان قرار گرفت. لذا سعی خواهیم کرد که در سال آینده هم این روند را ادامه بدهیم.

مسئول هیئت اندیشه ورز استان کرمان با اشاره به وجود برخی مشکلات در روند فعالیت گفت: هرگونه تغییر و تحولی، نیازمند ابزار و وسایل خاص و بسترهای مناسب است؛ متاسفانه زیرساخت‌های مناسب برای تحول علوم انسانی در دانشگاه آزاد استان کرمان وجود ندارد. همچنین موازی کاری در میان بخش‌های مختلف دانشگاه مانند نهاد مقام معظم رهبری و هیئت اندیشه ورز باعث شده فعالیت ها با کندی مواجه شود.

وی اضافه کرد: دربرخی از واحدهای دانشگاهی، باور لازم برای لزوم تعالی علوم انسانی وجود ندارد و تحول در این حوزه را جدی نگرفته‌اند؛ همچنین وضعیت مسائل مالی در برخی دانشگاه ها و سرفصل‌های بودجه ای در حوزه علوم انسانی، هنوز مشخص نشده است. وجود برخی تعارضات میان معاونت‌های دانشگاه باعث شده که فعالیت‌ها به خوبی انجام نشود؛ به عنوان مثال در حوزه مجلات، هنوز وظیفه هیئت اندیشه ورز و معاونت دانشجویی مشخص نشده که این موضوع، موجب موازی کاری در عملکردها شده است.

منظری توکلی در پایان گفت: خوشبختانه در دانشگاه آزاد اسلامی، همت لازم برای تحول در علوم انسانی وجود دارد و لذا امیدواریم در سال‌های آینده شاهد اتفاقات خوب، برآورده شدن انتظارات مقام معظم رهبری در حوزه علوم انسانی باشیم.

انتهای پیام/

108 / 167 هیئت اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد کرمان حمدالله منظری توکلی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: هیئت اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد کرمان هیئت اندیشه ورز استان کرمان دانشگاه آزاد منظری توکلی علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زندیان ظهر شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی ضمن تبریک عملیات وعده صادق اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری اسرائیل باید تنبیه می‌شد و خوشبختانه این اتفاق افتاد و ما شاهد اقتدار ایران اسلامی بودیم.

وی افزود: خدمت به مردم اهمیت بسیار زیادی دارد و سعی می‌کنیم در مجلس در راستای رفع مشکلات مردم بیش از پیش گام برداریم.

وی ادامه داد: جلسات شورای فرهنگ عمومی باید با خروجی مناسب باشد و برنامه‌های فرهنگی با محتوای مناسب اجرا شود.

زندیان اضافه کرد: ساخت و توسعه زیر ساخت مجموعه فرهنگی اهمیت زیادی دارد و در راستای توسعه فرهنگی در این شهرستان باید تلاش کرد و خوشبختانه اقدامات خوبی در راستای تجهیز کتاب خانه و فضای ساختاری این نهاد تلاش شده است.

نماینده مردم بیجار در ادامه عنوان کرد: شهرستان بیجار با وجود قدمت بالایی که دارد هتل مناسبی ندارد وبرای اسکان مسابقات ورزشی و فرهنگی با مشکل مواجه هستیم و باید در راستای ساخت این مهم تلاش کرد تا شاهد ساخت هتلی مناسب برای مردم این دیار باشیم.

وی یادآور شد: بحث حجاب و عفاف اهمیت زیادی دارد و رعایت این مهم در ادارت بیش از پیش در دستور کار قرار بگیرد.

کد خبر 6090067

دیگر خبرها

  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • نقش ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری کلیدی است
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود