Web Analytics Made Easy - Statcounter

فوتبال ایران در سال ۹۸ اتفاقات زیادی را در درون خود مشاهده کرد و اهالی این رشته پرطرفدار نیز تلخ و شیرینی‌های زیادی را تجربه کردند. در این بین مربیان زیادی شغل‌های جدیدی را به دست آوردند و مربیان فراوانی نیز شغل خود را از دست دادند. در این بین تنها یک تیم باشگاهی در لیگ برتر و در سال ۹۸ بود که سرمربی خود را عوض نکرد و با همان شخصی که سال را شروع کرده بود، به اتمام رساند و آن شخص کسی نبود جز امیر قلعه نویی در باشگاه سپاهان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۸ تیم در سال ۹۸ در لیگ برتر بازی کردند. ۱۶ تیم لیگ نوزدهم به اضافه ۲ تیم استقلال خوزستان و سپیدرود رشت که در پایان لیگ هجدهم سقوط کردند. در این میان تنها تیم سپاهان بود که دست به تغییر مربی خود نزد. البته سپیدرود نیز در چند بازی باقیمانده لیگ هجدهم فقط از نادر دست‌نشان بهره برد ولی این کجا و آن کجا.

در سالی که گذشت، ۴۱ مربی در لیگ برتر تجربه این را داشتند که حداقل برای یک بار نفر اول نیمکت باشند. البته در این بین استقلال تهران در ۲ بازی هیچ نفر اولی نداشت که در نوع خود عجیب بود. این تیم پرطرفدار تهرانی در سال ۹۸ چهار بار سرمربی خود را تغییر داد. ابتدا وینفرد شفر هدایت تیم را به عهده داشت. سپس فرهاد مجیدی روی کار آمد. در ادامه استراماچونی زمام کار را به عهده گرفت. یک بازی جواد زرینچه سرمربی بود و ۲ بازی تیم بدون سرمربی بود. در نهایت دوباره فرهاد مجیدی به عنوان نفر اول فنی تیم برگزیده شد.

در پرسپولیس نیز اوضاع چندان بهتر نبود. آنها با اینکه قهرمان لیگ هجدهم  فاتح نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم شدند اما دست به تغییر مربیان خود زدند. ابتدا برانکو رفت و سپس کالدرون. در نهایت یحیی گل‌محمدی به عنوان سومین سرمربی سرخپوشان در سال ۹۸ انتخاب شد.

اما الباقی تیم‌های لیگ برتری چطور؟ آنها چند سرمربی تغییر دادند؟

پارس جنوبی جم (۴): مهدی تارتار- فراز کمالوند- عرفان جم‌رتبه- هومن افاضلی

تراکتور تبریز (۴): جورج لیکنز- مصطفی دنیزلی- احد شیخ لاری- ساکت الهامی

صنعت نفت (۳): پائولو سرجیو- دراگان اسکوچیچ- بهنام سراج

شاهین شهرداری بوشهر (۳): عبدالله ویسی- مهرداد کریمیان- میشو کریستیچوویچ

ماشین‌سازی تبریز (۳): رضا مهاجری- رسول خطیبی- احد شیخ‌لاری

نساجی مازندران (۳): مجید جلالی- محمدرضا مهاجری- محمود فکری

ذوب‌آهن اصفهان (۳): علیرضا منصوریان- حسن استکی- میودراگ رادولوویچ

پیکان تهران (۲): حسین فرکی- عبدالله ویسی

سایپا تهران (۲): علی دایی- ابراهیم صادقی

فولاد خوزستان (۲): افشین قطبی- جواد نکونام

استقلال خوزستان (۲): سیروس نعمتی‌نژاد- محمد علوی (استقلال خوزستان در تنها هشت بازی باقیمانده لیگ هجدهم این تعداد مربی را داشت و سپس سقوط کرد.)

گل‌گهر سیرجان (۲): وینگو بگوویچ- مجید جلالی

نفت مسجد سلیمان (۲): فیروز کریمی- مهدی تارتار

شهرخودرو مشهد (۲): یحیی گل‌محمدی- مجتبی سراسیایی

سپاهان اصفهان (۱): امیر قلعه‌نویی

سپیدرود رشت (۱): نادر دست‌نشان (فقط ۱۰ مسابقه. سپس سپیدرود سقوط کرد و دست‌نشان نیز جدا شد.)

در بین مربیان مذکور ۶ نفر سابقه حضور در ۲ تیم را در یک سال داشتند. احد شیخ‌لاری بعد از اینکه یک بازی سرمربی تراکتور بود؛ چند مسابقه را به عنوان نفر دوم حضور داشت و سپس به جای رسول خطیبی سکان‌دار ماشین‌سازی شد. مجید جلالی لیگ هجدهم را در نساجی تمام کرد و از اوایل نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم هدایت گل‌گهر را به عهده گرفت.

عبدالله ویسی لیگ نوزدهم را با شاهین شروع کرد ولی در نیم‌فصل دوم به پیکان پیوست. مهدی تارتار هم بعد از پایان لیگ هجدهم به عنوان سرمربی پارس جم؛ در فصل پیش رو هدایت نفت مسجد سلیمان را پذیرفت. رضا مهاجری در لیگ هجدهم سرمربی ماشین‌سازی بود و در فصل جدید مرد اول نیمکت نساجی شد. در پایان یحیی گل‌محمدی نیز در سال ۹۸ سرمربی ۲ تیم شهرخودر و پرسپولیس بود.  

برچسب‌ها تراکتورسازی باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال سپیدرود رشت رسول خطیبی وینفرد شفر تیم فوتبال سپاهان رضا‌ مهاجری مهدی تارتار لیگ برتر فوتبال امیرقلعه نویی فرهاد مجیدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تراکتورسازی باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال سپیدرود رشت رسول خطیبی وینفرد شفر تیم فوتبال سپاهان رضا مهاجری مهدی تارتار لیگ برتر فوتبال امیرقلعه نویی فرهاد مجیدی تراکتورسازی باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال سپیدرود رشت رسول خطیبی وینفرد شفر تیم فوتبال سپاهان رضا مهاجری مهدی تارتار لیگ برتر فوتبال امیرقلعه نویی فرهاد مجیدی مهدی تارتار لیگ نوزدهم لیگ هجدهم سال ۹۸ لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاجعه بزرگ در حمل و نقل ریلی استان یزد/ قطار سریع‌السیر یزد حذف شد

نایب رئیس دفاتر خدمات مسافرتی یزد با اشاره به حفظ یک رام قطار سریع السیر در یزد گفت: احتمالاً به علت تردد قطارهای باری، قطار مسافرتی مسیر یزد حذف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، محمد مهدی رجایی فرد با بیان اینکه فاجعه‌ای بزرگ در بحث حمل و نقل ریلی یزد رقم خورده که امروز موجب گلایه بسیاری از ماست، اظهار کرد: از ایام کرونا به هر بهانه‌ای بود چند قطار را از مسیر یزد حذف کردند.

وی گفت: بعد از دو سال پیگیری استاندار محترم، نمایندگان مجلس و بخش خصوصی و مسئولان راه آهن یزد این قطار سریع السیر به یزد آمد و قرار بود دو رام از این قطار به یزد بیاید.

نایب رئیس دفاتر خدمات مسافرتی یزد ادامه داد: با عدم مدیریتی که شکل گرفت همین یک رام قطار افزوده شده نیز از یزد در دعوای بین راه آهن و شرکت رجا گرفته شد.

رجایی فرد با اشاره به اینکه احتمالاً به علت تردد قطارهای باری قطار مسافرتی مسیر یزد حذف شده است، تصریح کرد: روزانه ۶۰۰ نفر ظرفیت از حمل و نقل ریلی یزد حذف شد، در حالی که دو هفته از حذف این قطار گذشته شده است و همه قرار بود پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیران راه آهن وعده‌های زیادی دادند که به زودی مشکل حل می‌شود، گفت: دو هفته گذشته و هیچکدام اقدامی نکردند.

نایب رئیس دفاتر خدمات مسافرتی یزد بیان کرد: از سوی دیگر شهرهایی مانند شیراز، اصفهان، کرمان و دیگر همجوار ما هرکدام روزانه چهار تا پنج قطار دارند و ما روزانه یک قطار ترنست داشتیم که آن نیز حذف شده است.

به گزارش ایمنا، هنوز چند ماهی از راه‌اندازی یک رام قطار سریع‌السیر نگذشته بود که این قطار هنوز نیامده اکنون دو هفته‌ای است که از مسیر یزد حذف شده است.

کد خبر 750553

دیگر خبرها

  • پیام امیر قلعه‌نویی با قلب قرمز!
  • پیام اینستاگرامی امیر قلعه‌نویی با قلب قرمز + عکس
  • فاجعه بزرگ در حمل و نقل ریلی استان یزد/ قطار سریع‌السیر یزد حذف شد
  • شایعات حضور قطبی در تیم ملی ایران تکذیب شد
  • واکنش قلعه‌نویی به جدایی مطهری از تیم‌ملی؛ موفق باشی حمید جان + عکس
  • عکس| پیام ویژه قلعه نویی برای حمید مطهری
  • پیام سرمربی تیم ملی به حمید مطهری (عکس)
  • قطبی دستیار قلعه‌نویی‌ نمی‌شود
  • تکذیب یک شایعه عجیب در مورد قطبی و تیم ملی
  • قربانعلی‌پور: قلعه‌نویی نگاه ریزبینانه به لیگ دارد