Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:21:28 GMT

گروه‌های مردمی؛ پیشروان بهداشت عمومی علیه کرونا

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۱۹۰۰

گروه‌های مردمی؛ پیشروان بهداشت عمومی علیه کرونا

در این روزها که ماندن در خانه بهترین راه مبارزه با کرونا به شمار می رود، افراد بیشتر از طریق شبکه های مجازی جویای اخبار و حال و روز این وضعیت اجباری هستند.

اما گروه های مردمی با اقدام خودجوش و جهادی به سطح شهر و روستاها آمده اند تا کرونا را به روزهای پایانی فراگیری خود نزدیک کنند و این در حالیست که در کنار کادر درمانی، این گروه های بی ادعا و جانفشان نیز پیشگام در مبارزه با زنجیره ویروس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها به عنوان بازوان توانمند مدیران شهری حتی اغلب با هزینه شخصی نسبت به تامین نیازهای ضروری بهداشتی برای ضدعفونی و سم زدایی اماکن مختلف شهر قدم بر می دارند.

حافظان سلامت با وجود اینکه شاید در یک قدمی ابتلا به این ویروس باشند، از جان خود گذشته و علیه فراگیری کرونا در سطح شهر نفوذ کرده اند.

تحرکات خودجوش مردمی بدون تردید تداعی کننده دوران هشت ساله دفاع مقدس است که شور کمک برای دفاع از جان ملت به وظیفه ذاتی تبدیل شده و در این بین جوانان پیش قراول خط مقدم شدند.

البته ایجاد ستاد مردمی پیشگیری از ویروس کرونا با تدبیر و مدیریت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان نیز به توان افزایی گروه های مردمی برای عزم جهادی در مقابله با این دشمن نامریی منجر شد و اکنون در اغلب محله های این شهر شاهد سازماندهی این دسته از گروه ها در قالب جهاد علیه کرونا هستیم.

در هیاهوی اطلاع رسانی گسترده و خودخواسته خانواده به ویژه در فضای مجازی و تشویق یکدیگر مبنی بر خانه ماندن، ملت ایران از همه قشرها، طبقه ها و گروه ها از زن و مرد و پیر و جوان در عزم همه جانبه علیه کرونا شرکت دارند و بی شک این حضور توفنده و میلیونی برگ دیگری بر کتاب حماسی و مقاومت مردمان کشور باقی خواهد ماند.

رشادت و ایثار مدافع سلامت در روستای سردرآباد کبودراهنگ هرگز از یادها نمی رود، همان بزرگ مردی که پیش از سال نو در زمان گندزدایی و ضدعفونی روستایش برای ارایه خدمت به مردم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دچار سانحه شد و دست چپ خود را از دست داد.

یا همان نوجوانی که تا پاسی از شب در کوچه پس کوچه های شهر با در دست داشتن سم پاش کوچک اقدام به ضدعفونی کردن در و دیوارهای محله اش کرد.

در این بین گروه های ورزشی، سمن های جوان، هیات های مذهبی و خیران نیز دست بکار شده و هر یک به نوعی در بهبودی وضعیت تلاش داشته اند؛ از جمع آوری کمک های مردمی برای تامین مایحتاج زندگی نیازمندان گرفته تا اقدام به توزیع بسته های بهداشتی که برای کودکان کار، خرده فروشان و سایر مشاغل بی بضاعت انجام شد.

این روزها به طور قطع سپری می شود اما آنچه همیشه در یاد مردم باقی می ماند، از خود گذشتگی و ایثار افرادی هست که شجاعت و دلاوری آنها در این جنگ درمانی در تاریخ جاودانه خواهد ماند.

بی تردید در مقابل این رشادت و جانفشانی آنها باید ایستاد و به احترامشان کلاه از سر برداشت.

برچسب‌ها ویروس کرونا همدان کمک های مردمی پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا همدان کمک های مردمی ویروس کرونا همدان کمک های مردمی گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۱۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هنری ظهر پنج شنبه در نشست خبری که در یکی از کارگاه‌های اشتغالزایی بسیج سازندگی در حاجی آباد بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری کردند و بسیج سازندگی نیز بر اساس وظایف خود در راستای مردمی کردن اقتصاد قدم برداشته که نمونه آن صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم پایه است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۳۰ صندوق قرض‌الحسنه و ۲۸ تعاونی اشتغالزایی در روستاهای خراسان جنوبی راه اندازی شده است، گفت: در مجموع حدود ۴۰ هزار نفر عضو صندوق‌های بسیج سازندگی خراسان جنوبی هستند.

اشتغالزایی صندوق‌های قرض‌الحسنه

هنری ادامه داد: سرمایه این صندوق‌های قرض‌الحسنه ۴۱ میلیارد تومان است و نکته قابل تأمل اینکه بالغ بر ۷ هزار و ۱۰۰ اشتغال توسط این صندوق‌ها ایجاد شده است.

وی با تأکید بر اینکه دو هزار و و ۷۶۰ نفر اشتغال به صورت مستقیم در قالب یک هزار و ۹۰ کارگاه خرد توسط بسیج سازندگی ایجاد شده است، یادآور شد: ۱۶۷ نمایشگاه اقتصاد به توان مردم طی یکسال گذشته در خراسان جنوبی برگزار شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه رویداد مردمی طلایه داران اقتصاد مردمی در سال جاری با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و رویش‌ها در اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود، بیان کرد: طرح جامعه اقتصاد به توان مردم را نوشته‌ایم که در سال جاری اجرایی خواهیم کرد.

هنری اظهار کرد: بحث ایجاد نمایشگاه‌های دائمی را در شهرستان‌هایی که محل عبور مسافر هستند با هماهنگی شهرداری‌ها پیگیری می‌کنیم.

ثبت دو هزار و ۴۲ گروه جهادی

وی افزود: تاکنون در خراسان جنوبی در سامانه اطلس جهادی ۲ هزار و ۴۲ گروه جهادی ثبت شده است که پالایش یک هزار و ۱۰۰ گروه انجام و فعالیت‌های آنان در سال گذشته نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی یادآور شد: ۹۴۶ مجوز فعالیت برای گروه‌های جهادی صادر شده است و ۴۲۴ گروه جهادی خراسان جنوبی نیز موفق به دریافت شماره حساب حقوقی برای جذب کمک‌های مردمی و خیرین شده‌اند.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۸۰۰ جهادگر در قالب ۲ هزار و ۷۳۲ اردوی جهادی در مناطق محروم استان فعالیت داشته‌اند که ارزش خدمات انجام شده به طور تقریبی و حدودی ۲۹۰ میلیارد ریال است.

هنری با اشاره به اینکه همچنین نخستین اجلاسیه ملی شهدای جهادگر ۱۳ شهریورماه (روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی) امسال در فردوس برگزار می‌شود، یادآور شد: بالغ بر ۶۰ خانواده شهدای جهادگر در این مراسم حضور خواهند داشت.

وی بیان کرد: در سیل اخیر سیستان و بلوچستان گروه‌های جهادی خراسان جنوبی در یک مرحله اعزام شدند و البته بیشتر از نیروهای انسانی به کمک مالی در منطقه نیاز بود.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: بالغ بر ۷ هزار میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی توسط جهادگران استان جمع آوری و به سیستان و بلوچستان ارسال شد و در سیل شهرستان زیرکوه نیز گروه‌های جهادی جز اولین گروه‌های امدادگر در منطقه بودند.

افتتاح ۶۰ پروژه محرومیت زدایی و اشتغالزایی در خراسان جنوبی

هنری گفت: طی یک سال گذشته ۴۱۶ پروژه عمرانی با اعتبار ۲۸۰ میلیارد تومان با دستگاه‌های اجرایی مختلف تفاهم نامه داشتیم که از این تعداد تاکنون ۳۲۳ پروژه با اعتبار ۱۹۶ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی افزود: در هفته بسیج سازندگی ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در خراسان جنوبی با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین در هفته بسیج سازندگی تعداد ۴۰۶ کارگاه خرد روستایی در حوزه اشتغالزایی با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۵۰۵ نفر افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6095100

دیگر خبرها

  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کارگران پیشروان میدانی تولید ثروت هستند
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!