Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@16:48:23 GMT

پارک‌ها و کمپ‌های مسافرتی آستارا تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۲۰۷۲

پارک‌ها و کمپ‌های مسافرتی آستارا تعطیل شد

شهردار بندر آستارا از تعطیلی تمامی پارک‌ها و کمپ‌های مسافرتی این شهر برای مقابله با شیوع بیماری کرونا خبر داد.

جواد معیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به منظور مقابله شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت شهروندان امسال در تعطیلات نوروز از پذیرش مسافران و گردشگران معذوریم و تا اطلاع ثانوی از چادر زدن و اطراق در تمامی پارک‌ها و فضای سبز شهری جلوگیری به عمل خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: برای قطع زنجیره شیوع کرونا اقدامات مؤثر و قابل توجهی از سوی مسئولان شهرستان و شهرداری آستارا صورت گرفته است، اما به ثمر نشستن این تلاش‌ها به همکاری بیشتر شهروندان نیاز دارد.

شهردار آستارا افزود: شهرداری آستارا به منظور مقابله با شیوع کرونا در یک‌ماه گذشته، به صورت مداوم معابر، اماکن عمومی و حمل و نقل شهری را ضدعفونی کرده است و این اقدامات تا اعلام وزارت بهداشت در خصوص پایان شیوع این ویروس تداوم خواهد داشت.

معیتی یادآور شد: شهرداری آستارا به منظور اطلاع رسانی بیشتر در جهت پیشگیری و مراقبت شهروندان در مقابل ویروس کرونا، بنرهای آموزشی در سطح این شهر نصب کرده است.

وی ادامه داد: این روزها نیروهای خدمات شهری شهرداری در مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم از افراد خط مقدم هستند و در این مدت با همه توان در حال خدمت‌رسانی به شهروندان بوده اند.

شهردار آستارا افزود: در شهرداری آستارا، حفظ سلامت نیروها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به همین منظور علاوه بر توصیه‌های آموزشی، تعداد سه هزار و ۵۰۰ عدد ماسک، دستکش صنعتی و مواد ضدعفونی کننده خریداری و در اختیار پاکبانان و نیروهای فضای سبز شهری قرار گرفته است.

معیتی تاکید کرد: از شهروندان انتظار می‌رود، برای حفظ سلامت خود و دیگران با رعایت نکات بهداشتی، از رهاسازی ماسک و دستکش یکبار مصرف در معابر و اماکن عمومی خودداری و ترددهای غیر ضروری در سطح شهر پرهیز کنند.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 416260

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مدیریت شهری شهرداری آستارا ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری آستارا حفظ سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۲۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت

حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت گفت: در جوامع چالش‌هایی پیش می‌آید که با ایثار و از جان گذشتگی می‌توان آن را پشت سر گذاشت. 

حمید صاحب افزود: ارائه خدمت بدون ایثار و گذشت میسر نبود و جان بر کفان سلامت خدماتی را ارائه کردند که بی بدیل بود و مردم و خاطره جمعی آنان هرگز این ایثار را فراموش نمی‌کنند. 

وی ادامه داد: به این ایثار افتخار می‌کنیم. هویت ما همین ایثار و از خود گذشتگی‌ها است. ما همه هویت و شخصیت خود را از این ایثار می‌گیریم. در این راستا در شهرداری و وزارت بهداشت این پیمان را می‌بندیم که مسیر شهدای سلامت را دنبال کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم گفت: در دوران کرونا که بسیاری به دنبال حفظ خود از این بیماری منحوس بودند، کادر درمان با ایثار خود به دیگران امید به زندگی دادند. 

علیرضا اولیایی‌منش با اشاره به اینکه مقصد همه‌ما باید عاقبت به خیری باشد، شهدای مدافع سلامت را نمونه بارز این عاقبت به خیری دانست و افزود: حضور ایثارگرانه کادر درمان با منش پهلوانانه سبب شد این بار پهلوانانی را بشناسیم که در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) در کنار هم آرمیده‌اند تا یادمان بماند که چه ایام و روزگاری را پشت سر گذاشته‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه کادر درمان بر اساس قولی که برای دفاع و حراست از سلامتی مردم داده بودند تا آخرین لحظه در جبهه سلامت خدمت کردند و گوهر جان خود را در این راه هدیه کردند، افزود: شهدای مدافع سلامت با صداقت در جبهه سلامت خدمت کردند. این نعمت بزرگی است که شهدای ما عاقبت به خیر شدند. در زمانه سخت مانند دوره کرونا  تشخیص‌ها سخت می‌شود و امتحان‌های الهی عیار مردانگی و پهلوانی را نشان می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ایثار کادر درمان در دوره کرونا بی نظیر بود، ادامه داد: در دوره‌ای که روزانه ۷۰۰ فوتی داشتیم برخی شهدای مدافع سلامت حاضر نبودند از بیمارستان خارج شوند و حتی به دیدار خانواده خود نرفتند. اما بدون اینکه خانواده و عزیزان خود را ببینند به شهادت رسیدند که چنین ایثاری بی نظیر است.

اولیایی‌منش با قدردانی از شهرداری تهران در حوزه سلامت در برپایی مراسم بزرگداشت مدافعان سلامت اظهار داشت: آنطور که باید و شاید از شهدای مدافع سلامت تجلیل نشده است. امیدواریم افتخار خادمی خانواده شهدای سلامت را داشته باشیم.

اخگرپور شهردار منطقه ۱۹ نیز گفت: شهدای مدافع سلامت بودند که نزدیکتر از هر برادر و خواهری در دوران کرونا در کنار بیمار بودند و در راستای سلامت جامعه تلاش کردند. ما باید این شهدا را تکریم و یاد آنان را پاس بداریم.

در این مراسم با اهدای لوح از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • دستور دادستان فردیس به شهرداری برای ساماندهی «پارک تندرستی»
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت