Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@02:15:32 GMT

تشریح اقدامات ارتش در مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۲۳۶۱

تشریح اقدامات ارتش در مقابله با کرونا

معاون هماهنگ کننده ارتش اقدامات ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقابله با کرونا را تشریح کرد. ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

 به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش، صبح امروز در مراسم افتتاح نقاهتگاه 2000 تختخوابی ارتش طی سخنانی اظهار داشت: سامانه بهداشت و درمان ارتش با پایش مستمر بیمار در کشور چین وضعیت را تحت کنترل داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شیوع بیماری در کشور و تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در ستادکل نیروهای مسلح، قرارگاه پدافند زیستی در ارتش و نیروهای تابعه نیز ایجاد شد و اقدامات مهمی انجا شد.

وی افزود: به دنبال صدور فرمان فرمانده کل قوا به ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر ساماندهی خدمات نیروهای مسلح برای کمک بیشتر به سامانه بهداشت و درمان کشور و پیش بینی انجام رزمایش مقابله با حمله بیولوژیکی احتمالی و ابلاغ قرارگاه امام رضا ستادکل به ارتش، نیروهای ارتش فعالیت خود را افزایش دادند. 

 امیر سیاری ادامه داد: از جمله این اقدامات می توان به خدمات رسانی 32 بیمارستان و کلیه مراکز درمانگاهی، در اختیار قرار دادن 1600 تخت، راه اندازی 200 مرکز پایش سیار و ثابت، ایجاد 4575 تخت نقاهتگاهی، پایش سلامت و ضد عفونی خودروها در ورودی80 شهر، ضد عفونی کردن خیابانها و اماکن عمومی، تبدیل خیاط خانهها به کارگاه تولید ماسک، تبدیل اماکن تولید مواد شوینده به مواد ضدعفونی کننده، بکارگیری تجهیزات یگان های جنگ نوین و تغییر کاربری برخی از آنها وساخت تجهیزات جدید از جمله این اقدامات بود.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: در جهت اجرایی شدن رزمایش، نیروی زمینی به صورت گسترده در ابعاد مختلف وارد عمل شد و در نهایت در اجرای تدبیر ستادکل نیروهای مسلح و دستور فرمانده کل ارتش، نیروی زمینی مامور به ایجاد نقاهتگاه 2000 تختخوابی ظرف مدت 48 ساعت شد که هدف اول نشان دادن توانمندیهای ارتش در اتفاقات مشابه در کمترین زمان و هدف دوم کمک به سامانه بهداشت و درمان کشور‌ برای کاهش مدت بستری بیماران است. 

وی ادامه داد: نیروی زمینی با اقدام به موقع و با استفاده از ظرفیتها و توانمندی های موجود امروز موفق شده است این ماموریت را با سرافرازی به انجام برساند. نیروهای تابعه ارتش همزمان با انجام این اقدامات گسترده و موثر در حفظ ارتقا و توان رزمی خود فعال بوده و آمادگی مقابله با هرگونه تهدید را دارا هستند. 

انتهای پیام/

R1429/P/S1,1412/CT11 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا دریادار سیاری ارتش جمهوری اسلامی ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا دریادار سیاری ارتش جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا دریادار سیاری ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۲۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،تقی رضایی در همایش تخصصی منطقه‌ای پایش برنامه‌های اجرایی سازمان ملی زمین و مسکن که در شیراز برگزار شد افزود: علاوه بر این، حدود ۱۳ هزار هکتار زمین نیز برای ایجاد شهرک‌های جدید در کشور مکان یابی شده که مجموع این زمین‌ها عدد بسیار قابل توجه است.
وی ادامه داد: یکی از روش های تامین زمین از طریق توافقات است که با توجه به اهمیت موضوع ضمن کوشش همکاران در تحقق این امر باید در سلامت کار دقت شود تادر آینده با چالش و مشکل مواجه نشویم.
معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در بحث تامین زمین، طی دهه‌های گذشته شاهد یک عقب ماندگی در کشور بوده‌ایم اما در ۲ سال گذشته توانستیم میزان قابل توجهی زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین کنیم.
رضایی افزود: در استان فارس در بحث تامین زمین به ویژه در آنجا که با کمبود مواجه بوده‌ایم در قالب توافقات و تغییر و تحول اراضی اقدامات خوبی انجام شده و این اقدامات باید ادامه داشته باشد.
وی، انتقال تجارب موفق استان‌ها به یکدیگر، پایش برنامه اجرایی ادارات کل راه و شهرسازی و پیگیری برنامه اجرایی آنها و همچنین پیگیری تامین زمین در قالب نهضت ملی مسکن و سیاست‌های تبیینی دولت خدمتگزار و مقام عالی وزارت راه و شهرسازی را از جمله اهداف برگزاری همایش تخصصی منطقه‌ای پایش برنامه‌های اجرایی سازمان ملی زمین و مسکن برشمرد.

دیگر خبرها

  •  اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • ارتش یمن لحظه حمله به کشتی اسرائیلی را منتشر کرد+فیلم
  • میانگین مدت خدمت سربازان اعلام شد
  • یکپارچگی نیروهای مسلح موجب یاس و ناامیدی دشمن است
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است