Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از ایجاد طرح ساماندهی مشارکت‌ مردم در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش ایسنا،  تقی رستم وندی ضمن اشاره به ابلاغ طرح "ساماندهی مشارکت‌ مردم در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا" از سوی وزیر کشور به استانداران و  روسای ستادهای استانی مدیریت بیماری کرونا در سراسر کشور گفت: همواره وجود ظرفیت‌های کم نظیر مردمی در زمان بروز بلایا و حوادث طبیعی برای کمک به حل مشکلات و کاهش رنج و آلام آسیب دیدگان، با انگیزه‌های معنوی، اخلاقی و انسان دوستانه موجب گردیده تا در شرایط سخت، مصائب و تهدیدات به فرصت همبستگی ملی، تبدیل گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مهم از زمان شیوع کرونا در کشور نیز به صورت خود جوش، نمایان شده و گروه‌ها، اقشار و افراد زیادی در سراسر کشور برای هرگونه کمک، اعلام آمادگی نموده اند.

معاون وزیر کشور خاطر نشان کرد: بمنظور هم افزایی این آمادگی ها، طرح "ساماندهی مشارکت‌ مردم در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا" که با استفاده از تجارب گذشته و هم‌چنین نظرات صاحب نظران، در جلسات متعدد کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی تهیه و به تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا رسید، در ۲۷ اسفند ماه از سوی وزیر کشور جهت اجرا ابلاغ شد.

رستم وندی افزود: بر اساس ابلاغیه وزیر کشور، اساس سازماندهی طرح بر مبنای محله خواهد بود و ضرورت دارد بر اساس نوع تقسیمات شهری در این زمینه تمهیدات اتخاذ شود. بعلاوه ساختار و سازمان اجرایی طرح در سطح ملی و استانی تعریف شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی، محورهای پیش بینی شده برای مشارکت مردم در طرح وزارت کشور را شامل؛ آموزش و آگاه سازی وی‌ژه شهروندان و افزایش تاب آوری محلات، توسعه بهداشت فردی و نظارت بر بهداشت محیط، کمک به تامین نیازمندیهای مراکز بهداشت و درمان در زمینه امکانات بهداشتی و درمانی اعم از تجهیزات تخصصی و عمومی، تامین نیروی انسانی برای کمک به امر بهداشت و حوزه درمان، حمایت و کمک به اقشار ضعیف در زمینه بهداشتی و معیشتی، کمک به برنامه غربالگری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بررسی سایر ظرفیت‌های ممکن و بهره‌گیری از آنها برشمرد.

رستم وندی افزود: بر اساس طرح ابلاغی وزیر کشور، برای اجرای طرح، کارگروه ملی با مسئولیت سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و در سطح استان‌ها، کارگروهی با مسئولیت استاندار و در سطح شهرستان‌ها کارگروهی با مسئولیت فرمانداران؛ تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: این کارگروه‌ها با استفاده از مشارکت سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها)، هیات‌های مذهبی، مجامع خیرین، روحانیون، ائمه جماعات، قاریان قرآن، موکب‌های اربعین، گروه‌های جهادی، تشکل‌های اساتید، دانشجویی، دانش آموزی، هیات ورزشی، ورزشکاران، هنرمندان، انجمن‌های اصناف و بازایان، کارمندان و کارگران، نظام پزشکی و پرستاری، کانون جوانان هلال احمر، کانون وکلای دادگستری و ایرانیان خارج از کشور  برگزار خواهد شد.

بنا براعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛   معاون وزارت کشور در پایان با اشاره به نقش مؤثر مشارکت مردم در شرایط حساس کنونی، خاطر نشان کرد: وزیر کشور از  استانداران و روسای ستادهای استانی مدیریت بیماری کرونا در سراسر کشور خواسته است به فوریت نسبت به سازماندهی این امر در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اقدام کنند تا با اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب زمینه مشارکت هدفمند و هم‌افزای مردم فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس کنترل و مقابله با بیماری کرونا مدیریت بیماری کرونا ساماندهی مشارکت مردم در پیشگیری وزارت کشور وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۲۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم عزم همگانی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا

ایسنا/سیستان و بلوچستان نشست مشترک سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار با نماینده سازمان بهداشت به منظور بررسی آسیب‌های پساسیل و پیشگیری از شیوع بیماری‌های ناشی از سیل، برگزار شد.

دکتر ضاربان امروز پنجشنبه در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم عزم همگانی به منظور مهار بحران‌های پس از سیل به ویژه در حوزه سلامت گفت: هم مرز بودن استان سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه، به خصوص مناطق تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار باعث شده طی رفت و آمدهای مرزی بیماری مالاریا از کشور همسایه وارد شود و سیل اخیر نیز خطر شیوع این بیماری را افزایش داده است.

دکتر ضاربان تصریح کرد: اقدامات گسترده بهداشتی در منطقه از سیل گذشته تاکنون ادامه دارد، اما عزم همگانی و بین‌المللی برای پیشگیری از بیماری مالاریا و سایر بیماری‌های منتقله از آب و غذا نیازمند نقش آفرینی همه ارکان سلامت است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار در این جلسه ضمن دعوت از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی جهت بررسی وضعیت منطقه، اختصاص اعتبارات ویژه جهت مقابله با بیماری مالاریا را خواستار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اخطار جدی و دستور وزیر به تاج درباره زنان تماشاگر
  • واکنش وزیر ورزش به اتفاقات دیدار پرسپولیس - سپاهان
  • نامه هشدار دهنده وزیر ورزش خطاب به تاج
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • لزوم عزم همگانی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا
  • مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز