Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگ کننده ارتش اقدامات ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقابله با کرونا را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، امیر حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش، صبح امروز در مراسم افتتاح نقاهتگاه 2000 تختخوابی ارتش طی سخنانی اظهار داشت: سامانه بهداشت و درمان ارتش با پایش مستمر بیمار در کشور چین وضعیت را تحت کنترل داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شیوع بیماری در کشور و تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در ستادکل نیروهای مسلح، قرارگاه پدافند زیستی در ارتش و نیروهای تابعه نیز ایجاد شد و اقدامات مهمی انجا شد.

وی افزود: به دنبال صدور فرمان فرمانده کل قوا به ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر ساماندهی خدمات نیروهای مسلح برای کمک بیشتر به سامانه بهداشت و درمان کشور و پیش بینی انجام رزمایش مقابله با حمله بیولوژیکی احتمالی و ابلاغ قرارگاه امام رضا ستادکل به ارتش، نیروهای ارتش فعالیت خود را افزایش دادند. 

بیشتر بخوانید: مجتمع بیمارستان ۲۰۰۰ تخت‌خوابی ارتش در تهران افتتاح شد

 امیر سیاری ادامه داد: از جمله این اقدامات می توان به خدمات رسانی 32 بیمارستان و کلیه مراکز درمانگاهی، در اختیار قرار دادن 1600 تخت، راه اندازی 200 مرکز پایش سیار و ثابت، ایجاد 4575 تخت نقاهتگاهی، پایش سلامت و ضد عفونی خودروها در ورودی80 شهر، ضد عفونی کردن خیابانها و اماکن عمومی، تبدیل خیاط خانه ها به کارگاه تولید ماسک، تبدیل اماکن تولید مواد شوینده به مواد ضدعفونی کننده، بکارگیری تجهیزات یگان های جنگ نوین و تغییر کاربری برخی از آنها وساخت تجهیزات جدید از جمله این اقدامات بود.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: در جهت اجرایی شدن رزمایش، نیروی زمینی به صورت گسترده در ابعاد مختلف وارد عمل شد و در نهایت در اجرای تدبیر ستادکل نیروهای مسلح و دستور فرمانده کل ارتش، نیروی زمینی مامور به ایجاد نقاهتگاه 2000 تختخوابی ظرف مدت 48 ساعت شد که هدف اول نشان دادن توانمندیهای ارتش در اتفاقات مشابه در کمترین زمان و هدف دوم کمک به سامانه بهداشت و درمان کشور برای کاهش مدت بستری بیماران است. 

وی ادامه داد: نیروی زمینی با اقدام به موقع و با استفاده از ظرفیتها و توانمندی های موجود امروز موفق شده است این ماموریت را با سرافرازی به انجام برساند. نیروهای تابعه ارتش همزمان با انجام این اقدامات گسترده و موثر در حفظ ارتقا و توان رزمی خود فعال بوده و آمادگی مقابله با هرگونه تهدید را دارا هستند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید ویروس کرونا دریادار سیاری ارتش جمهوری اسلامی ایران بیمارستان ستادکل نیروهای مسلح امیر سیاری چین نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۲۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی گفت: همدلی، وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است و این وحدت باعث یاس و ناامیدی دشمن و تضمین کننده صلح و ثبات در منطقه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، امیر سرتیپ دوم علی حدادی سامانی در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: همه نیروهای مسلح برای مقابله با هر گونه شرارت دشمن در منطقه مانند ید واحده عمل می‌کنند و همدلی و یکپارچگی نیروهای مسلح‌ مثال‌زدنی است و موجب یای دشمن و پایداری صلح در منطقه شده است.

وی افزود: کارکنان ارتش با تلاش بدون وقفه در شرایط بحرانی و زمان وقوع حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و یا حوادث غیر مترقبه، عشق خودشان را به وطن و هم‌وطنان‌شان به منثه ظهور می‌گذارند و کارنامه ارتش به ویژه نیروی مقتدر پدافند هوایی در حفظ و صیانت از آسمان مقدس جمهوری اسلامی ایران درخشان و مثال زدنی است .

آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟‌16 سورتی پرواز بالگردهای ارتش به روستاهای سیل‌زده بلوچستان

 

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: حفاظت و حراست از تمامیت ارضی و حدود و ثغور کشور، وظیفه ذاتی و اصلی ارتش است، با این حال کارکنان ارتش در کنار ماموریت ذاتی خودشان، در همه عرصه‌هایی که به وجودشان نیاز بوده، با جدیت تمام حاضر شده‌اند و  طرح‌های مردم‌یاری ارتش، ارائه خدمات رایگان پزشکی به مناطق کم برخوردار، کمک تجهیزاتی و امدادی در مواقع سیل و زلزله، اعزام گروه‌های جهادی، اهداء بسته‌های معیشتی به افراد تحت پوشش کمیته امداد تنها بخشی از فعالیت‌های ارتش در عرصه‌های مختلف است.

 

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • بازدید امیر دریادار سیاری از گروه مخابرات ارتش
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است