Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:15:53 GMT

نگاهی به رویدادهای تابستان ۹۸ در استان سمنان

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۲۸۶۴

نگاهی به رویدادهای تابستان ۹۸ در استان سمنان

استان سمنان با وسعت ۹.۷ میلیون هکتار و جمعیتی بیش از ۷۰۲ هزار نفر با دارا بودن ۲۳ مرکز علمی و دانشگاهی و ۶۵ هزار و ۵۸۹ دانشجو و سه هزار و ۶۱۷ استاد و عضو هیات علمی بدون در نظر گرفتن اطلاعات دانشگاه‌های فنی و حرفه ای و بیش از پنج هزار و ۱۵۴ واحد اقتصادی در سه بخش گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن، از دیرباز نقش مهمی در حوزه اقتصادی، سیاسی، تحولات فرهنگی و اجتماعی و درآمد سرانه ناخالص ملی کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون در حالی که سال ۹۹ فرارسیده است، نگاهی گذرا و کوتاه به تلخ و شیرین های استان سمنان در تابستان ۹۸ داریم.

پیام رییس جمهوری به مناسبت رونمایی از کتاب  «انقلاب اسلامی در استان سمنان به روایت اسناد ساواک»

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی طی پیامی در آیین رونمایی کتاب «انقلاب اسلامی در استان سمنان به روایت اسناد ساواک» که توسط استاندار سمنان  قرائت شد، به انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، به عنوان بزرگترین پدیده تحول خواهانه قرن بیستم، اشاره کرد که حاصل مشارکت طبقات مختلف مردم و رهبری داهیانه امام خمینی(ره) بود.

وی نقش مردم استان سمنان، مجمع العمای ایران، در مبارزه با استبداد و استعمار را مثال‌زدنی عنوان کرد. این مراسم در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان و با حضور حجت‌ الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات برگزار شد.

سفر وزیر بهداشت و افتتاح و کلنگ‌زنی  چند طرح درمانی آموزشی

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  در سفر یک روزه به استان سمنان پس از افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی مربوط به حوزه بهداشت و درمان در شهرستان‌های گرمسار، آرادان و سرخه، در شهر سمنان، اتاق‌های پیشرفته عمل، بخش وی آی پی و بخش فوق تخصصی کودکان در بیمارستان امیرالمومنین(ع) را افتتاح کرد.

۴۰ طرح بهداشتی درمانی با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال شامل سه مرکز بهداشتی درمانی، یک خانه بهداشت و سه بخش بیمارستان امیرالمومنین(ع) و بهره‌برداری از گام آموزشی و سالن کنفرانس بیمارستان معتمدی گرمسار با زیربنای یک هزار و ۸۰۰ مترمربع و اعتبار ۵۵ میلیارد ریال از جمله طرح های افتتاح شده در سفر یکروزه وزیر بهداشت به استان بود.

سفر معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور 

 نخستین مرکز رشد واحدهای فناور خیرساز کشور در زمین اهدایی توسط محمدعلی کیانی شهمیرزادی در وسعت ۸۰۶ متر مربع در چهار طبقه با زیربنای ۲ هزار و ۵۸ متر مربع با بیش از ۳۰ میلیارد ریال توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهور افتتاح شد.  سهم خیر در ساخت این مرکز ۱۷ میلیارد ریال بود و زمین نیز توسط او اهدا شده است.

*

امضای تفاهم نامه ایجاد و راه اندازی مرکز فناوری و نوآوری سمنان بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری سمنان، پارک علم و فناوری استان سمنان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان امضاء شد.

این تفاهم‌نامه در راستای سیاست‌های کلی کشور برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد زیست بوم کارآفرینی برای دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی، با هدف حمایت از راه اندازی و توسعه مرکز فناوری و نوآوری سمنان، وابسته به پارک علم و فناوری استان سمنان به امضای طرفین رسید.  

*

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش بنیان سمنان  گفت: ۳۰۰ هزار شغل مستقیم به واسطه فعالیت چهار هزار و ۵۰۰ شرکت‌ دانش بنیان برای دانش آموختگان ایجاد شد و  امسال  چهار هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان، حدود ۳۰ درصد توسعه داشته‌اند و در سال آینده نیز توسعه قابل توجه خواهند ‌داشت.

سفر مسوولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به کالپوش

مطالعات لازم برای ساخت و ساز در روستای حسین آباد کالپوش در ۱۵ هکتار زمین انجام شد و محدوده ۶۴ هکتاری برای ساخت و ساز خانه های اهالی روستای حسین آباد اختصاص یافت و مطالعه های لازم بر روی آن انجام شد.

 ۱۵ هکتار براساس مطالعات انجام شده برای ساخت و ساز مجاز تلقی شد و قسمتی نیز برای توسعه آینده روستا انتخاب شد.

هفته دولت 

استاندار سمنان در نشست خبری  به مناسبت اعلام برنامه‌های هفته گرامیداشت دولت در استان سمنان گفت: ۸۳۴ طرح هفته دولت ۹۸ در استان، در حوزه‌ها و شهرستان‌های مختلف این استان، آماده بهره‌برداری، سرمایه‌گذاری و کلنگ‌زنی است.

علیرضا آشناگر افزود: اعتبار طرح‌های عمرانی آماده افتتاح، سرمایه‌گذاری و کلنگ زنی ۱۸ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال است.

وی اظهار داشت: ۶۵۰ طرح از مجموع ۸۳۴ طرح، با اعتبار بالغ بر سه هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال در هفته دولت در استان سمنان افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: در هفته دولت امسال در استان سمنان ۶۰ طرح با سه هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۱۲۴ طرح با سه هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال کلنگ زنی می شود.

استاندار سمنان اضافه کرد: مجموع طرح های سرمایه‌گذاری و طرح‌های آماده بهره برداری در هفته دولت امسال، ۷۱۰ طرح با اعتبار بالغ بر ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

برگزاری بزرگترین نمایشگاه فرهنگی ورزشی 

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، بزرگترین نمایشگاه فرهنگی- ورزشی  از یکم تا چهارم شهریور ٩٨ در بوستان شقایق شهر سمنان برپا شد.

۷۰ غرفه در حوزه ورزش و جوانان با مشارکت اداره‌های همکار در چهار بخش ورزش‌های همگانی مخصوص خانواده‌ها، ورزش‌های قهرمانی، ورزش‌های مهیج و فرهنگی و جوانان در این نمایشگاه دایر شد.

در برگزاری این نمایشگاه و همایش فرهنگی- ورزشی۴۶ هیات ورزشی، ۱۵ دستگاه‌ و ۱۰ سازمان مردم نهاد شرکت و همکاری داشتند.

بازگشت پرنده های صلح توسط سفیر اتریش و گردشگران ایتالیایی و آلمانی 

 پرنده‌های سفید سفالی با  عنوان پیام آوران صلح در آذرماه سال ۹۷ با حضور رئیس جمهوری در استان سمنان رونمایی شده بود که در تابستان ۹۸ یک پرنده صلح پس از ارسال به کشور اتریش توسط اشتفان شولتز سفیر این کشور به ایران و شهر سمنان بازگشت و ۲ پرنده دیگر نیز که به کشورهای مختلف جهان فرستاده شده، توسط ۲ گردشگر ایتالیایی و آلمانی به ایران بازگشت.

از حضور هنرمندان برجسته خوشنویسی ایران تا راهیابی اثر فیلمساز جوان استان به فستیوال فیلم انگلستان

برگزاری نمایشگاه خوشنوسی  «دستخط ۴» با آثاری از استادان بزرگ خوشنویسی ایران غلامحسین امیرخانی، علی شیرازی و مجتبی ملک زاده که با حضور این اساتید در سمنان گشایش یافت.

 فیلم کوتاه  «مرهم» به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان استان سمنان و کارگردانی سبحان میناوی به فسیتوال فیلم انگلستان راه یافت.

 سومین جشنواه عکس شهریاران و سومین نمایشگاه عکس جوان استان سمنان  با اعلام برگزیدگان در تابستان ۹۸ به کار خود پایان داد. 

نمایش خیابانی اسفندیار هم آری به نویسندگی و کارگردانی حسام خلیل‌نژاد از دامغان به چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی در مریوان راه یافت.

سینما سیار شهمیرزاد با حضور سیروس الوند کارگردان اهل این شهر و معاونان اجرایی انجمن سینمای جوانان کشور  به همت موسسه فرهنگی هنری باران گشایش یافت.

انجمن سینمای جوانان استان  مراسم بزرگداشت روز سینما را در تالار آفتاب شهر سمنان برگزار کرد.  

از ثبت آثار ناملموس تا ثبت جهانی جنگل ابر

چهار اثر میراث ناملموس استان سمنان شامل  «شیوه سنتی پخت نان‌های فتیر روستای ایج»، «مراسم عزاداری عرب سرخه»، «مراسم سنتی عزاداری قاتل آو سرخه» و «مراسم سنتی عزاداری حیدر حیدر تکیه آق علی چال سرخه» در فهرست آثار ملی ثبت شد.

جنگل ابر شاهرود از جنگل‌های هیرکانی به عنوان دومین اثر طبیعی کشور در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسید که این رخداد زمینه ساز توسعه گردشگری در استان و کشور محسوب می شود، این جنگل به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد در سطح ملی مطرح است و زمینه معرفی هر چه بیشتر این میراث طبیعی را در سطح بین المللی فراهم می گردد.

 از قهرمانی تکواندو  در آسیا  تا مدال طلای جام جهانی تیراندازی جوانان در آلمان

 غزل سلطانی در وزن پنجم نوجوانان در منفی ۵۲ کیلوگرم در رقابت‌های قهرمانی آسیا با چهار پیروزی متوالی به مقام قهرمانی دهمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا در کشور اردن رسید.

امیرسیاوش ذوالفقاریان در بخش دوبل تفنگ بادی  توانست مدال طلای رقابت‌های جام جهانی جوانان در کشور آلمان را از آن خود کند.  

زهرا برناکی در رشته پرش طول و زلیخا دربانی در رشته پرتاب دیسک موفق به کسب مدال طلا در مسابقات دو و میدانی جانبازان و معلولان قهرمانی کشور شدند.

فریمهر عمران پور بانوی گلف باز  استان در ترکیب اصلی تیم ملی زیر ۱۸ سال ایران قرار گرفت.

 مهشاد عوض زاده دارت‌انداز دختر این استان در رقابت‌های دارت بانوان کشور مقام قهرمانی را از آن خود کرد.

از اهدای عضو بانوی دامغانی تا سقوط هواپیمای فوق سبک در ایوانکی

 اعضای بدن اکرم شیرازی، بانوی ۳۴ ساله دامغانی  به هفت بیمار نیازمند به پیوند حیات دوباره بخشید، وی که بر اثر تصادف دچار مرگ‌مغزی شده بود، در پی این حادثه، قلب، کبد، ریه، کلیه و دیگر اعضای قابل پیوند وی در تهران به بیماران نیازمند جانی دوباره بخشید.  

 ۲ نفر در حادثه سقوط هواپیمای فوق سبک در فرودگاه بخش ایوانکی شهرستان گرمسار جان خود را از دست دادند. یک فروند هواپیمای فوق سبک آموزشی حوالی فرودگاه ایوانکی گرمسار در استان سمنان سقوط کرد و در این حادثه استاد پرواز و آموزش‌گیرنده خانم جان باختند.

 پدر و پسر در یکی از کانال های آب شهرستان گرمسار به علت عدم آشنایی با فنون شنا و شنا کردن در منطقه ممنوعه غرق شدند.

 ارزآوری ۵۶ میلیون دلاری صادرکنندگان استان سمنان

 صادرکنندگان استان با صادرات کالا به کشورهای مختلف جهان دستکم ۵۶ میلیون دلار برای کشور ارز آوری داشتند و  از نظر ارزی میزان صادرات واحدهای صنعتی استان سمنان در سه ماهه نخست سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دستکم ۵۰ درصد افزایش داشت. 

برچسب‌ها هفته دولت سمنان سورنا ستاری سعید نمکی پروندهٔ خبری مهمترین رویدادهای استانها در سالی که گذشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت سمنان سورنا ستاری سعید نمکی حسن روحانی سیدمحمود علوی سعید نمکی انگلستان انگلستان آلمان اردن آلمان هفته دولت سمنان سورنا ستاری سعید نمکی استان سمنان سرمایه گذاری علمی و فناوری میلیارد ریال دانش بنیان شهر سمنان هفته دولت سه هزار کلنگ زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۲۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به شادترین کشور‌های جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴

در سال ۲۰۱۲، اولین گزارش منتشر شد که داده‌های نظرسنجی گالوپ را از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ بررسی می‌کرد و از پاسخ‌دهندگان تقریباً در هر کشوری می‌خواست زندگی خود را در مقیاس ۰ تا ۱۰ ارزیابی کنند.

به گزارش روزیاتو، در سال ۲۰۱۱، بوتان اسپانسر قطعنامه سازمان ملل شد که از دولت‌ها دعوت می‌کرد تا شادی و رفاه را به عنوان راهی برای سنجش توسعه اجتماعی و اقتصادی در اولویت قرار دهند و بدین ترتیب، گزارش جهانی شادی متولد شد.

در سال ۲۰۱۲، اولین گزارش منتشر شد که داده‌های نظرسنجی گالوپ را از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ بررسی می‌کرد و از پاسخ‌دهندگان تقریباً در هر کشوری می‌خواست زندگی خود را در مقیاس ۰ تا ۱۰ ارزیابی کنند.

از این رو، آن‌ها یک «امتیاز شادی» از ۱۰ را برای مقایسه میزان شادی کشور‌ها استخراج کردند. بیش از یک دهه است که گزارش شادی جهانی ۲۰۲۴ ماموریت اندازه گیری و مقایسه رفاه را ادامه می‌دهد. آخرین یافته‌های آن نشان می‌دهد که چگونه کشور‌ها در سال‌های اخیر شادتر شده‌اند. این یافته‌ها در اینفوگرافی زیر به تصویر کشیده شده است و ۲۰ کشوری را که از سال ۲۰۱۰ تاکنون بیشترین رشد را داشته‌اند را نشان می‌دهد.

کدام کشور‌ها از سال ۲۰۱۰ شادتر شده‌اند؟

صربستان در فهرست ۱۲ کشور اروپای شرقی پیشتاز است که میانگین امتیاز شادی آن‌ها در دهه گذشته بیش از ۲۰ درصد بهبود یافته است.

در همین دوره زمانی، پیشرفت اقتصاد صربستان دو برابر شده و به ۸۰ میلیارد دلار رسیده است و سرانه تولید ناخالص داخلی آن تقریباً دو برابر شده و به ۹،۵۳۸ دلار بر اساس دلار فعلی رسیده است.

از اولین گزارش، اروپای غربی به طور متوسط شادتر از اروپای شرقی بوده است. اما همانطور که نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد، سطح شادی اروپای شرقی به همتایان غربی نزدیک شده است. در واقع، وقتی به افراد زیر ۳۰ سال نگاه می‌کنیم، آخرین امتیازات شادی در سراسر قاره تقریباً یکسان است.

در مجموع، ۲۰ کشور از سال ۲۰۱۰ امتیاز شادی خود را یک امتیاز کامل یا بیشتر در مقیاس ۰ تا ۱۰ افزایش داده‌اند.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • نگاهی به شادترین کشور‌های جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴
  • رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است
  • رویکرد اصلی هیات بازگشت به دوران اوج بدمینتون زنجان است
  • قنادزاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است
  • برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان