Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@18:14:39 GMT

تسلط نیروهای مورد حمایت امارات بر پادگانی در عدن

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۳۵۷۷

تسلط نیروهای مورد حمایت امارات بر پادگانی در عدن

منابع محلی یمنی اعلام کردند، نیروهای نظامی وابسته به شورای انتقالی جنوب (مورد حمایت امارات) بر پادگان "عشرین" در منطقه "کریتر" در عدن مسلط شدند. این اتفاق پس از آن رخ داد که نیروهای مستقر در این پادگان ناگزیر به عقب‌نشینی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، منابع گفتند، بعد از درگیری و کش و قوس با فرماندهی شورای انتقالی و متهم شدن نیروهای مستقر در پادگان به همکاری با عربستان این نیروها ناگزیر شدند پادگان "کریتر" را واگذار و آنجا را تخلیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع، تجهیزات نظامی به ورودی‌های منطقه کریتر رسیده بود اما از ورود آنها ممانعت به عمل آمد.

این منابع افزودند، نیروها به رهبری "اوسان العنشلی" از رهبران نیروهای مورد حمایت امارات وارد پادگان شدند و مسؤولیت امنیتی در منطقه کریتر را به دست گرفتند.

این تحولات در پی درگیری‌های ظهر روز سه‌شنبه بین دو گروه مورد حمایت امارات و نیروهای دولت مستعفی در عدن بود که کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن دو تن دیگر را در پی داشت.

یک منبع امنیتی یمن به خبرگزاری «آناتولی» گفت: درگیری‌های شدید میان نیروهای دولت (مستعفی) یمن و نیروهای شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات متحده عربی در نزدیکی بانک مرکزی شهر کریتر استان عدن رخ داد.

وی افزود: در این درگیری‌ها چندین نفر از دو طرف زخمی و یک خودروی زره پوش نیز منهدم شد.

استان عدن طی روزهای اخیر شاهد درگیری میان نیروهای دولت مستعفی و نیروهای وابسته به امارات متحده عربی بوده است.

در عین حال در جریان نشست سراسری ساکنان عدن، آنها از عربستان خواستند پادگان را به ساکنان این شهر بازگرداند.

گفتنی است «توافق‌نامه ریاض» در پنج نوامبر سال گذشته میلادی میان دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب این کشور در شهر ریاض امضا شد.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، عبدربه منصور هادی رئیس‌ جمهور دولت مستعفی یمن، شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و همچنین سیاستمداران یمنی، عربی و خارجی نیز در مراسم امضای این توافق‌نامه حضور داشتند.

طبق این توافق‌نامه، می‌بایست دولت تکنوکرات ۳۰ روز پس از امضای آن تشکیل می‌شد.

اما طرف‌های یمنی چندین بار یکدیگر را به نقض این توافق‌نامه متهم کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امارات متحده بحران یمن مورد حمایت امارات شورای انتقالی دولت مستعفی توافق نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۳۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «وانگ یی» وزیر خارجه چین در سخنانی اعلام کرد: درگیری در غزه از خطوط قرمز تمدن نوین گذر کرده است و جامعه بین‌الملل باید در این رابطه دست به اقدام فوری بزند.

وزیر خارچه چین افزود: ستم تاریخی که ملت فلسطین با آن دست و پنجه نرم می‌کنند باید اصلاح شود، زیرا این موضوع راه حل ریشه‌ای درگیری است.

وانگ یی ادامه داد: در راس اولویت‌ها سوق‌دادن به سوی تحقق آتش‌بس و جلوگیری از کشتار در سریع‌ترین زمان ممکن است. ما به همراه جامعه بین‌الملل روی تمرکز تلاش‌ها برای اجرای آتش‌بس و رسیدن ایمن کمک‌ها به نوار غزه کار می‌کنیم.

وی گفت: قاطعانه مخالفت خود با هرگونه کوچاندن اجباری یا مجازات جمعی فلسطینیان در غزه را اعلام می‌کنیم. باید از گسترش پیامدهای درگیری جلوگیری شود تا اوضاع منطقه از کنترل خارج نشود. صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان و حل و فصل نگرانی‌های امنیتی تمامی طرف‌ها برقرار می‌شود.

وانگ یی با اشاره به جنگ اوکراین ادامه داد: ما از کنفرانس صلح در رابطه با بحران اوکراین برای بررسی طرح‌های صلح به صورت عادلانه حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه چین در رابطه با بحران تایوان نیز گفت: برخی کشورها خواهان ثبات در تنگه تایوان هستند، اما از جدایی‌طلبان حمایت می‌کنند. این موضوع وضعیت را متشنج می‌کند.

کد خبر 6088500

دیگر خبرها

  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند
  • دانشگاه پادگان نیست
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت
  • تبدیل دانشگاه‌های آمریکا به پادگان
  • صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان محقق می‌شود