Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور از توسعه زیرساخت‌های پژوهشی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از  مراغه صابر گلکاری اظهار داشت: امسال 80 میلیارد ریال صرف توسعه زیرساخت‌های پژوهشی در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور شده است.

وی افزود: با اعتبار صرف شده ایستگاه‌های تحقیقاتی این موسسه به تجهیزات روز تحقیقاتی مجهز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلکاری گفت: تامین ادوات و ماشین آلات اختصاصی، تجهیز آزمایشگاه‌ها و گلخانه‌های تحقیقاتی، تامین دستگاه‌های تولید بذر و بسترسازی برای تبادل اطلاعات از جمله اقدامات انجام یافته است.

وی اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌های این موسسه با هدف به روزرسانی تحقیقات و دستیابی به ارقام جدید و تولید بذر ارقام معرفی شده انجام می‌شود.

به گفته رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور با تلاش محققان و دربخش تحقیقات امسال در این موسسه 12 رقم جدید گندم، جو، نخود، عدس و دانه‌های روغنی معرفی شده است.

گلکاری اضافه کرد: هم اکنون 189 طرح تحقیقاتی در این موسسه در حال انجام است.

انتهای پیام/۶۰۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه کشاورزی دیم تولید بذر مراغه تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز فارس آذربایجان شرقی تحقیقات گلخانه آزمایشگاه موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور توسعه زیرساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۵۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی درباره توسعه صنعت فضایی در کشور نوشت: «توسعه کاربرد‌های صنعت فضایی جز محور‌های مهم برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور است.

 در این راستا، پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی و هوش مصنوعی از مأموریت‌های پژوهشگاه فضایی و مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی است که الحمدلله در حال پیشرفت است.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام