Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: محصولات، اراضی و دام‌های که در اثر سیل و تگرگ خسارت به آن‌ها واردشده تحت پوشش بیمه نبودند.

وی از وارد شدن خسارت به ۳۰۰ هکتار نخیلات شهرستان جم خبر داد و تصریح کرد: در جریان وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی به گرده‌افشانی نخیلات جم به حجم ۳۰۰ هکتار خسارت وارد شد که تولید محصول نخیلات را مختل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منوچهری بابیان اینکه به ۸۱۰ هکتار اراضی کشاورزی، باغات مرکبات و زیتون شهرستان جم خسارت وارد شد خاطرنشان کرد: بارش تگرگ به باغات مرکبات و زیتون جم به میزان ۳۵ درصد خسارت وارد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر میزان خسارت واردشده به باغات مرکبات و زیتون جم را ۳۵۱ میلیارد ریال دانست و بیان کرد: در بارش ۲ روز گذشته به ۸۱۳ هکتار اراضی گندم، جم دیم و محصولات گوجه‌فرنگی خسارت وارد شد.

منوچهری با اشاره به خسارت به ۸۰۰ هکتار اراضی جو و گندم دیم و ۱۳ هکتار اراضی گوجه‌فرنگی خاطرنشان کرد: میزان خسارت واردشده به اراضی گندم، جو دیم و گوجه‌فرنگی شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر ۷ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی، از تلف شدن ۱۶۰ دام کوچک خبر داد و افزود: در سیل ۲ روز گذشته در جنوب استان بوشهر به ۱۶۰ رأس دام کوچک، ۲۵۰ قطعه مرغ بومی و ۱۰ تن علوفه دامی خسارت وارد شد که میزان خسارت ۳.۵ میلیارد ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برآورد اولیه خسارت سیل و تگرگ به اراضی و محصولات کشاورزی شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر افزون بر ۳۶۳ میلیارد ریال به کشاورزی است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان بوشهر سیل کشاورزی گوجه فرنگی مرکبات بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خسارت وارد شد میلیارد ریال استان بوشهر هکتار اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد

رئیس حوزه قضایی بخش قلعه‌نو از آزادسازی بیش ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو در محدوده روستا و شهرک صنعتی عشق‌آباد خبر داد و گفت: قلع‌وقمع ۸۶ فقره از ساخت‌وسازهای غیرمجاز با هدف حفظ اراضی کشاورزی انجام شد. - اخبار استانها -

یاسر حسین یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ری، با اشاره به تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حوزه قلعه‌نو اظهار داشت: در روستای عشق‌آباد بخش قلعه‌نو شهرستان ری و شهرک صنعتی از حدود 7 سال گذشته تا به حال هیچ‌گونه برخوردی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز که اغلب با هدف تبدیل اراضی کشاورزی به باغچه، سوله، دامداری و ... احداث شده، صورت نگرفته است.

وی افزود: در راستای دستور رئیس‌کل دادگستری استان تهران در خصوص حفظ حقوق عامه، اقدامات لازم به جهت قلع‌وقمع 86 فقره از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی موسوم به عشق‌آباد واقع در حوزه قضایی بخش قلعه‌نو، انجام شد.

رئیس حوزه قضایی بخش قلعه‌نو در ادامه گفت: در این منطقه افراد سودجو به‌صورت غیرمجاز اقدام به قطعه‌بندی، احداث بنا و سوله و محوطه‌سازی و دیوارکشی کرده بودند که با اجرای قانون 293 هزار و 600 مترمربع از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان

یزدی در پایان خاطرنشان کرد: مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز در بخش قلعه‌نو از یک سال پیش در روستاهای زمان‌آباد، فیروزآباد، کریم‌آباد و ... آغازشده و در روزهای گذشته نیز تخریب و آزادسازی اراضی کشاورزی در عشق‌آباد اجرایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل اردیبهشت به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی فارس
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند