Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@21:29:59 GMT

ضرر هنگفت حوزه حمل و نقل شهرداری به دلیل کرونا

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۷۰۶۵

ضرر هنگفت حوزه حمل و نقل شهرداری به دلیل کرونا

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی درآمد مترو تهران گفت: در حوزه حمل و نقل و ترافیک ضرر هنگفتی می‌کنیم اما نگاهمان مالی نیست و باید به فکر برآوده کردن نیاز جامعه باشیم.

به گزارش مشرق، یوسف حجت درباره جلسه شورای اضطراری ترافیک اظهار کرد: این شورا برای طرح پیشنهاد و ارائه به ستاد مقابله با کرونا بود و موضوعی در سطح تصمیم‌گیری مطرح نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یکی از پیشنهادات مطرح شده برخورد و ممانعت با سفرهایی است که ممکن است از این به بعد توسط مردم صورت گیرد، ادامه داد: تنها باید سفرهای ضروری صورت گیرد این در حالی است برخی اقشار به واسطه‌ شغلشان در شرایط قرنطیه مطلق نیز مجبور به تردد در شهر یا خارج شهر هستند.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد ۵ میلیون ریالی نمایندگان برای قرنطینه مردم جهت مقابله با کرونا

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به خدمات رسانی شرکت مترو و اتوبوسرانی گفت: 80 درصد درآمد مترو کاهش یافته و این در حالی است که هزینه‌های جاری مترو مانند، برق، انرژی، تعمیرات و پرسنل به قوت خود باقی است و دائما در حال ضدعفونی تجهیزات هستیم که این امر نیز رقم بالایی را به ما تحمیل کرده است. 

وی با بیان اینکه از نظر مالی ضرر هنگفتی می‌کنیم، تصریح کرد: با این حال ناچار به خدمات رسانی هستیم ضمن اینکه سایر کشورها از جمله ایتالیا که کشته‌های زیادی ناشی از ویروس کرونا داشته است، اقدام به تعطیلی مترو نکرده است. در حال حاضر نگاهمان مالی نیست و باید به فکر برآوده کردن نیاز جامعه باشیم.  

حجت خاطرنشان کرد: پیشنهاد شهرداری تهران در این جلسه این بود که برای سفرهای برون شهری سامانه‌ای طراحی شود و تنها افرادی که برای امور ضروری به خارج از شهر تردد دارند، مجاز به سفر برون شهری باشند و از سفرهای تفریحی و غیر ضروری جلوگیری شود؛ حتی اعلام آمادگی کردیم که با توجه به تجربه‌ای که در طرح ترافیک داریم طرحی برای ایجاد سامانه‌ای برای غربالگری افرادی که عازم سفر می‌شوند، ارائه کنیم.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید ویروس کرونا شهر تهران شهرداری تهران متروی تهران مترو مترو تهران ایتالیا حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۷۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه امروز در مجموعه شهرداری اتفاقات بزرگی رقم خورده، که باید برای مردم بازگو شود که آثار و برکات آن در زندگی همشهریان مشهود خواهد بود، اظهار داشت: به طور مثال قطعاً هیچ کس نمی‌تواند موضوع آسفالت را منکر شود، درگذشته متوسط آسفالت ۷۰۰ هزار تن بوده اما امروز به یک میلیون و هفتصد هزار تن رسیده است و یا همچنین افتتاح پی در پی پروژه‌ها در شنبه‌های امید و افتخار و گشایش‌هایی که در پروژه‌ها اتفاق افتاده است.

فروزنده در ادامه افزود: همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل، اتوبوس برقی، تاکسی برقی، تقاطع همسطح، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام یادگار، شوشتری و بعثت که اخیراً اضافه شده تمامی این موارد از جمله اقداماتی است که در حوزه شهر سازی انجام شده و حوزه مالی در همه موارد و مسائل نقش اساسی و کلیدی بر عهده داشته است.

وی به تحقق بودجه سال ۱۴۰۲ در دی ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار ۳۰ همت متمم ارائه شده است و امسال حتماً به رقمی بالاتر از این میزان خواهیم رسید.

معاون شهردار تهران گفت: برای امسال بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است که رقم ۸۰ هزار میلیارد تومان فقط به پروژه‌های عمرانی اختصاص دارد، افق ما در زمینه بسیار روشن است هر چند این امر وظیفه ما را سنگین‌تر خواهد کرد اما به لطف الهی، همدلی، همراهی و صمیمیت همکاران خدوم شهرداری به تحقق این مهم دست خواهیم یافت، زیرا هدف نهایی ما ارائه خدمت بیش از پیش به مردم می‌باشد.

کد خبر 6090568

دیگر خبرها

  • اوضاع نظافت تهران از پاریس هم بهتر است؛ آمار هم داریم
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران