Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:46:58 GMT

امریکا قاتل جان و سارق منابع سوری ها

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۷۵۹۵

امریکا قاتل جان و سارق منابع سوری ها

با ظهور و بروز گروه تروریستی داعش که توسط آمریکا برای نابودی جبهه مقاومت اسلامی و کشور سوریه در جهت تامین امنیت رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۰) انجام شد، سرقت و فروش منابع نفتی سوریه نیز به عنوان قسمتی از تامین منبع مالی این گروهک تروریستی در کنار دلارهای نفتی عربستان، امارات و برخی دیگر از کشورهای عربی در دستور کار حامیان تروریست ها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه تروریست داعش تا پیش از نابودی، نفت میادین سوریه را استخراج و از طریق دلالان ترکیه ای آن را به صهیونیست ها و دیگر خریداران نفت می فروخت و با پول آن قسمتی از تجهیزات مورد نیاز خود را تامین می کرد، اما با شکست گروهک تروریستی داعش، ابتدا یانکی ها دنباله رو داعش در سرقت نفت سوریه شدند و سپس ترک ها سرقت از منابع نفتی سوریه را در برنامه کاری خود قرار دادند.

نکته جالب در این بین، ارایه دلیل سرقت نفت سوریه از سوی یکی از سناتورهای آمریکایی پیرو دونالد ترامپ و همفکر او می باشد؛ «لیندسی گراهام» در تماس تلفنی با سرکرده شبه نظامیان کرد سوری مورد حمایت یانکی ها برای توجیه سرقت نفت سوریه مدعی شده که "از نفت سوریه در برابر ایران محافظت می‌کنیم"!، ادعایی که به طنز شباهت دارد تا به واقعیت.

این عضو مجلس سنای آمریکا در حساب توییتری خود نوشته که طی تماسی که با «مظلوم عبدی»، فرمانده شبه‌ نظامیان کرد سوریه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) تأکید داشته است که منافع امنیتی و ملی آمریکا ایجاب می‌کند که مشارکت با این نیروها ادامه پیدا کند.

این سناتور جمهوری‌خواه در تماس تلفنی خود همچنین مدعی شده که ایران خطری برای نفت سوریه است.

گراهام که کشورش خون هزار سوری را در حمایت از رژیم صهیونیستی و داعش ریخته، همچنین در مورد حملات در طول مرزهای ترکیه با سوریه ابراز نگرانی و روسیه را نیز به تلاش برای سیطره بر نفت سوریه متهم کرده است.

نکته قابل تامل در این موضوع این است که منابع نفتی سوریه که باید برای سوری ها باشد و مردم این کشور از آن منتفع باشند، در طول ۱۰ سال گذشته و با آغاز بحران این کشور به دست بیگانگان از جمله گروه تروریستی داعش و آمریکایی ها افتاده و در روزهای اخیر نیز دولت ترکیه تمایل خود را برای دستیابی به این منابع علنی کرده است و آمریکایی ها که امورات خود را در جهان با تهمت و دروغ پیش می برند این بار نیز با دروغ پردازی علیه ایران به دنبال پوشش سرقت جدید خود هستند و اجرای دستورات رئیس جمهوری این کشور برای سیطره بر منابع نفتی سوریه هستند.

با شکست گروه تروریستی داعش در دو سال گذشته توسط جبهه مقاومت اسلامی و ارتش سوریه در این کشور، نیروهای کرد سوریه و آمریکایی ها به دلیل حضور کم رنگ نیروهای ارتش سوریه در شمال و شمال شرق این کشور، کنترل بیشتر میادین نفتی سوریه را در اختیار گرفتند.

سوریه قبل از بحران این کشور در اواخر اسفند ماه سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۱ میلادی) ۳۸۷ هزار بشکه در روز از این منطقه نفت تولید می‌کرد که ۱۴۰ هزار بشکه آن از طریق بنادر غربی این کشور در سواحل مدیترانه صادر می‌شد.

 حکومت دمشق به دلیل آسیب های فراوان از سوی گروه های تروریستی مورد حمایت جبهه غربی – عربی – عبری در سال های اخیر، به درآمدهای نفتی برای بازسازی و توسعه این کشور جنگ زده نیاز جدی دارد و در مقابل آمریکایی ها و ترک ها این قضیه را به خوبی دریافته اند و برای جلوگیری از دستیابی دولت و مردم سوریه به این درآمد، اقدام به محاصره این میادین نفتی کرده اند؛ اقدامی که پیش از آن گروه تروریستی داعش انجام داده بود.

سرقت و غارت منابع نفتی سوریه همانگونه که برای یانکی ها و ترک ها دارای اهمیت می باشد، از سوی دیگر برای مردم و حکومت سوریه نیز استفاده از منابع نفتی خود حایز اهمیت است، موضوعی که چند روز پیش در دیدار «سرگی شویگو» وزیر دفاع روسیه و هیات همراه وی با بشار اسد رئیس‌ جمهور سوریه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

آنها در این دیدار در خصوص به غارت بردن منابع نفتی و منابع ملی سوریه توسط آمریکا در کنار اقدامات دولت سوریه برای تحقق امنیت و ثبات در این کشور و اقدامات رهبران روسیه در عرصه بین الملل برای لغو تحریم های سوریه گفت و گو و تبادل نظر کردند.

ژنرال «الکساندر وومن» معاون وزیر دفاع روسیه نیز در گفت وگو با روزنامه ازویستیای روسیه گفت: «ایالات متحده بدون هیچ شرمی ثروت ملی سوریه را به سرقت می‌برد و همزمان مانع ورود انرژی به این کشور می‌ شود و این مسأله با قوانین بشری بین‌ المللی در تناقض و فراتر از مرزهای ظلم و قساوت است. »

معاون وزیر دفاع روسیه با درخواست از کشورهای جهان برای حمایت بدون شرط از مردم سوریه در شرایط فعلی افزود که «ارزش‌های انسانی نمی‌تواند سیاسی یا به پیش شرط‌ها محدود شود؛ متأسفانه کشورهای غربی هیچ تلاشی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه نمی‌کنند و بالعکس روش ایجاد تنگنا بر اقتصاد سوریه و اقدامات یکجانبه را در پیش گرفته‌اند. »

** یادآوری چند نکته به سناتور آمریکایی

گراهام باید بداند که جمهوری اسلامی ایران ده ها برابر سوریه منابع نفتی در اختیار دارد و ذره ای نیاز به نفت این کشور ندارد و سرقت از هیچ کشور و فردی در قاموس هیچ ایرانی جای ندارد و این آمریکایی ها هستند که با ورود به هر نقطه ای در جهان مال و جان مردم را هدف می گیرند همانند اقداماتی که یانکی ها در سال های اخیر در عراق، سوریه، یمن، افغانستان و دیگر نقاط جهان انجام دادند و نه تنها صدها هزار بی گناه را به کام مرگ فرستادند، بلکه منابع نفتی و معدنی این کشورها را غارت کرده و به تاراج بردند.

نکته دوم این که برعکس حضور نامشروع و غیرقانونی نیروهای آمریکایی و ترکیه در خاک سوریه، مستشاران ایرانی و نیروهای جبهه مقاومت اسلامی به درخواست رسمی حکومت دمشق و برای یاری رساندن به مردم این کشور در سوریه حضور دارند، حضوری که با هم تفاوت اساسی دارد.

مساله بعدی این که مستشاران ایرانی و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی در کنار ارتش سوریه از مردم این کشور در مقابله با تروریست ها دفاع می کنند و در مقابل نیروهای آمریکایی و ارتش ترکیه از تروریست های تکفیری که در ۱۰ سال گذشته نزدیک به ۶۰۰ هزار سوری را به کام مرگ کشانده اند، دفاع می کنند.

از این رو به مقامات آمریکایی به ویژه به رییس جمهوری ایالات متحده که کارنامه ننگین و جنایت باری همچون اسلاف خود در چند دهه اخیر دارند، پیشنهاد می گردد که با بررسی کارنامه فضاحت بار خود به دنبال بازگشت از اقدامات ضدانسانی خود در منطقه و جهان باشند و دست از قتل عامل مردم منطقه و جهان و همچنین سرقت منابع آنها بردارند.

  

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش دونالد ترامپ دمشق ایالات متحده آمریکا لیندسی گراهام رییس جمهور سوریه ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش دونالد ترامپ دمشق ایالات متحده آمریکا لیندسی گراهام رییس جمهور سوریه ترکیه آمریکا سوریه سوریه عربستان سوریه ترکیه سوریه سوریه سوریه دونالد ترامپ سوریه سوریه آمریکا سوریه سوریه آمریکا سوریه ترکیه سوریه روسیه سوریه سوریه ترکیه سوریه سوریه سوریه سوریه سوریه سوریه سوریه سوریه سوریه روسیه سوریه سوریه آمریکا سوریه روسیه سوریه روسیه روسیه سوریه روسیه سوریه سوریه سوریه سوریه عراق سوریه یمن افغانستان ترکیه سوریه سوریه سوریه ترکیه گروه تروریستی داعش دونالد ترامپ دمشق ایالات متحده آمریکا لیندسی گراهام رییس جمهور سوریه ترکیه گروه تروریستی داعش جبهه مقاومت اسلامی منابع نفتی سوریه گروه تروریست آمریکایی ها نفت سوریه یانکی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۷۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند

محمدرضا دشتی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در محدوده منازل سازمانی پایانه‌های نفتی در خارگ، بررسی موضوع به منظور شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار مأموران فراجا بخش ویژه خارگ قرار گرفت.

وی افزود: مأموران تجسس فراجا و پلیس آگاهی این جزیره با انجام اقدامات هوشمندانه و پلیسی سه سارق را شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

بخشدار ویژه خارگ با بیان اینکه پلیس تمام توان خود را برای پیشگیری از سرقت‌ها به کار می‌گیرد، تصریح کرد: از تمام شهروندان درخواست می‌کنیم ضمن حفظ هوشیاری با عمل به هشدارها و توصیه‌های انتظامی، هرگونه مورد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

کد خبر 6089104

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان
  • دستگیری ۵ سارق در خرمشهر
  • نصب پابند الکترونیک برپای ۳۰۰ سارق در غرب تهران
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • دستگیری ۳ سارق با ۷ فقره سرقت در یزد
  • دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان
  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم