Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان خراسان جنوبی همزمان با آغازین روزهای سال جدید باران‌های سیل آسایی را تجربه کرده که این بارش‌ها تاکنون خسارت جانی نداشته اما خسارات مالی به بار آورده است. ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، همزمان با آغاز سال جدید بارش رحمت الهی در خراسان جنوبی شدت گرفته و باعث وقوع سیلاب در برخی مناطق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در این باره اظهار داشت: از ابتدای فعالیت سامانه بارشی هفته جاری در استان تاکنون 385 نفر گرفتار در سیلاب امدادرسانی شدند‌.

سید ابوالحسن میرجلیلی با بیان اینکه در این مدت 26 نفر از مرگ حتمی نجات یافتند گفت: 38 خودرو گرفتار در سیلاب توسط نیروهای امدادی و عملیاتی رهاسازی شدند.

گزارش| چنگ خشکسالی بر سینه خراسان جنوبی / تگرگ و سیلاب‌های اخیر هم دردی دوا نمی‌کند + تصاویرگزارش ویدئویی تسنیم| عواقب سیل در بلوچستان / روستاهای شهرستان دشتیاری همچنان درگیر سیلاب‌هشدار سیلاب‌‌ های محلی و آبگرفتگی معابر تا یکشنبه آینده

وی تصریح کرد: 21 منزل مسکونی نیز دچار آبگرفتگی شده که بلافاصله توسط نیروهای امدادی و عملیاتی مشکل آنها رفع شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: با توجه به فروکش کردن فعالیت سامانه بارشی، 23 تیم برآورد خسارت به مناطق سیل‌زده در 11 شهرستان استان اعزام شدند.

میرجلیلی ادامه داد: با توجه به آغاز فعالیت سامانه بارشی جدید از اوایل هفته آینده تیم‌های امدادی و عملیاتی بر اساس شدت بارش‌ها در حالت آماده باش قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: 93 تیم امدادی و عملیاتی نیز تا صبح امروز چهارشنبه در استان آماده‌باش بودند.

خسارت سیلاب به 250 کیلومتر راه روستایی و عشایری نهبندان

فرماندار نهبندان نیز گفت: در 24 ساعت گذشته بارندگی‌های شدید و رگباری به بیش از 250 کیلومتر از جاده‌های روستایی و عشایری شهرستان خسارت وارد کرد.

مجید بیکی با بیان اینکه همچنین بر اثر وقوع سیلاب تاکنون 6 رشته قنات کشاورزی در روستاها تخریب شده است بیان کرد: 4 واحد مسکونی روستایی در شهرستان دچار آبگرفتگی شد که با کمک نیروهای امدادی هلال احمر گل و لای ناشی از سیلاب در این منازل پاکسازی شد.

وی افزود: خسارات زیادی به باغات کشاورزی و شکوفه‌های بهاری نیز وارد شده که میزان خسارت آن‌ها هنوز برآورد نشده است.

فرماندار نهبندان سازه‌های آبخیزداری را در مهار روان‌ آب‌ها و سیلاب‌ها موثر دانست و خاطرنشان کرد: بخش زیادی از این سازه‌ها و بندهای خاکی آبگیری شده است.

طبس و فردوس رکوردار میزان بارش‌ها

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی نیز گفت: در 24 ساعت گذشته روستای خرو شهرستان طبس با 59 میلی‌متر بارش باران، بیشترین بارندگی را در خراسان جنوبی ثبت کرد.

علیرضا خندان رو با بیان اینکه فتح آباد و مهوید شهرستان فردوس نیز با 50 و 46 میلیمتر پس از آن قرار دارند افزود: میانگین بارندگی‌ در سال زراعی جاری به 103.6 میلیمتر رسیده که این عدد در مدت مشابه سال قبل 88 میلیمتر بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به آینده‌نگری نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی جدید نیز از روز یکشنبه هفته آینده وارد آسمان استان می‌شود که طبق پیش‌بینی‌های انجام شده دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده اوج فعالیت این سامانه بارشی در استان خواهد بود.

انتهای پیام/253/ش

R41348/P/S6,56/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امدادی و عملیاتی خراسان جنوبی سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در پی بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته و وقوع سیلاب، اکنون مسیرهای شهداد به نهبندان به دلیل نداشتن ایمنی، شاهکوه به میغان، طبس به بردسکن، بیرجند به شوشود و مسیرهای فرعی رباط خان و سرچاه عماری و محور روستایی خرو مسدود است.

او افزود: در پی بارندگی شبانه روز گذشته در بیشتر مناطق استان رواناب جاری شده و در بیرجند، نهبندان، خوسف و بخش‌هایی از طبس و روستاهای قائنات شاهد سیلاب‌ شدیدتری بودیم.

آخوندی اظهار کرد: رواناب شدید به علت بارندگی و سیلابی شدن موجب وارد شدن خسارت به محورهای روستایی، فرعی و عشایری به ویژه قنوات در مسیر رودخانه و نیز خطوط انتقال آب، برق و گاز، تلف شدن دام‌ها و اراضی کشاورزی استان شده که بیشترین آن در شهرستان خوسف بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: محور سرچاه عماری در شهرستان خوسف به دلیل باتلاقی بودن و سیلابی شدن، شانه‌های خاکی آن شسته شده و بسیار خطرناک است.

بیشتر بخوانید

۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید

او تصریح کرد: در نهبندان هم ورود سیلاب به داخل معابر شهری و سایت نهضت ملی مسکن را داشتیم که این وضعیت با تلاش مسئولان مدیریت شد و با توجه به اینکه شرایط جوی هنوز ناپایدار است با فروکش کردن سیلاب اقدامات تکمیلی در دستور کار است.

آخوندی تأکید کرد: اکنون مسیرهای اصلی و شریانی استان باز است ولی برخی از مسیرهای فرعی و روستایی به دلیل جاری بودن رواناب بسته است که به تدریج توسط راهداری بازگشایی می‌شود.

سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در خراسان جنوبی فعال شد و تا روز جمعه بارش گسترده باران اغلب مناطق استان را فرا گرفت که در برخی مناطق جاری شدن سیلاب را به همراه داشت.

اداره کل هواشناسی استان ضمن صدور هشدار سطح نارنجی پیش بینی کرد که ناپایداری جوی در خراسان جنوبی تا شنبه شب ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۲۳ استان گرفتار سیلاب/ امدادرسانی به ۵ هزار نف
  • تگرگ موجب شکستن شیشه خودرو‌ها و منازل دُرح سربیشه شد
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها
  • ۴ شهرستان خراسان رضوی دچار سیلاب و آبگرفتگی شد
  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد
  • بارش‌های بهاری در خراسان جنوبی/کویر به دریاچه تبدیل شد + فیلم