Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با صدور ابلاغیه ای به معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری‌ها در زمینهٔ مقابله با حوادث احتمالی ناشی از فعال شدن سامانه های بارشی و وقوع سیلاب طی روزهای آتی در ایام تعطیلات نوروز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با صدور ابلاغیه ای به معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداریها بر ایجاد آمادگی، هماهنگی و انسجام در اقدامات و تمهیدات لازم از سوی مجموعه شهرداری و دهیاری ها در زمینهٔ مقابله با حوادث احتمالی ناشی از فعال شدن سامانه های بارشی و وقوع سیلاب طی روزهای آتی در ایام تعطیلات نوروز تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشنامه مهدی جمالی نژاد با تاکید بر اینکه اقدامات معاونین عمرانی استانداریها صرفاً ناظر بر گزارش خسارت‌ها نباشد و تدابیر پیشگیرانه را با جدیت اتخاذ نمایند؛ ضمن اشاره به  لزوم ارتقاء آمادگی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای مقابله با حوادث احتمالی در شهرها و روستاها و پیرو اطلاعیه‌های صادر شده از سوی سازمان هواشناسی کشور، مبنی بر فعالیت سامانه‌های بارشی از روز پنجشنبه ۷ فروردین ماه در بخش عمده‌ای از استان‌ها به ویژه نیمه غربی کشور و احتمال بروز سیلاب، آب گرفتگی معابر شهری و روستایی و بروز خسارت در فضاهای شهری و روستایی، بر اتخاد تدابیر و تمهیدات لازم در این زمینه تاکید شد.

معاون عمرانی وزیر کشور در این بخشنامه خواستار حفظ و ارتقاء آمادگی و حضور مؤثر و مداوم کلیه معاونین، مدیران و رؤسای سازمان‌های ذیربط شهرداری‌ها ودهیاری‌های تابعه در ایام تعطیل برای مقابله با حوادث احتمالی شده است.

جمالی نژاد همچنین بر بسیج منابع و امکانات، تجهیزات و ماشین آلات برای مقابله با حوادث پیش بینی نشده در شهرها و روستاها و انجام اقدامات پیشگیرانه، آمادگی، پایش و نظارت مستمر ستاد مدیریت بحران شهرداری و سایر سازمانهای خدمات رسان به ویژه سازمان آتش نشانی و دیگر حوزه‌های معاونت خدمات شهری تاکید کرده است.

بازدید مستمر از نقاط بحرانی در شهرها و روستاها از منظر آسیب پذیری از سیلاب‌های احتمالی و رفع مشکلات فنی و نواقص شبکه جمع آوری و دفع آبهای سطحی و بازدید از تاسیسات کنترل سیلاب در محدوده و حریم شهرها و روستاها به ویژه پل ها و ابنیه فنی احداث شده در مسیر رودخانه ها و مسیل های عبوری، از دیگر موضوعات بخشنامه معاون عمرانی وزیر کشور است.

جمالی نژاد همچنین بر پیش بینی فضای مناسب برای افراد فاقد سرپناه و کارتن خواب با لحاظ شرایط بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع بیماریهای واگیر به ویژه کرونا ویروس تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت کشور بخشنامه وزیر کشور سیلاب مقابله با حوادث احتمالی شهرها و روستاها شهری و روستایی جمالی نژاد وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۹۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟

حسین حبیبی از تحویل دادخواست ابطال دستمزد غیرقانونی به دیوان عدالت خبر داد.

به گزارش ایلنا، وی از تحویل دادخواست ابطال بخشنامه مزد خبر داد.

او گفت: (۱۰ اردیبهشت)، دادخواست خود را جهت ابطال بخشنامه دستمزد غیر قانونی سال ۱۴۰۳ به شماره ۲۷۶۷۱۶ شورای‌عالی کار که اعضای کارگری آن‌را امضاء نکرده‌اند، از طریق دفاتر خدمات قضایی به دیوان عدالت اداری تحویل دادم.

حبیبی افزود: امیدوارم دیوان عدالت اداری مصلحت اندیشی را کنار گذاشته و وفق مواد ۱ و ۱۰ قانون دیوان عدالت اداری ضمن ابطال بخشنامه ۲۷۶۷۱۶ رایی شایسته مبتنی بر عدالت صادر کند.

دیگر خبرها

  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود