Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده عملیات ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در اخبار شبکه ۵ سیما اظهار کرد: در حال حاضر جلسه‌ای در استانداری تهران با حضور رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در حال برگزاری است و نتایج این جلسه به زودی به مردم اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: بیماری کووید ۱۹ با شدت قابل توجهی در حال گسترش است و به دلیل میزان سرایت‌پذیری بالای این بیماری، باید مداخلات جدی‌تر و فراتر از افکار عمومی اعمال شود، زیرا اقدامات توصیه‌ای و درخواستی پاسخگو نیست و متاسفانه برخی از افراد به تذکرات توجه نمی‌کنند، لذا باید مداخلات جدی، قاطع و بازدارنده‌تری اعمال شود.

زالی بیان کرد: وقتی یک فرد به تذکرات گوش نمی‌دهد و در سطح شهر تردد‌های غیرضروری می‌کند، این کارش باعث می‌شود جان خودش و سلامت سایر افراد به دلیل تقویت چرخش ویروس کرونا به خطر بیفتد؛ به همین دلیل باید مداخلات جدی‌تر و سختگیرانه‌تری اعمال شود.

فرمانده ستاد مدیربت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد: مانند سال‌های گذشته فاز دوم سفر‌های استانی تهران در ایام بین تعطیلی در حال وقوع است و باید مداخلات جدید‌تر در زمان مسافرت‌های نوروزی فاز دوم اعمال شود تا ما شاهد بروز اتفاقات تلخ در کشور نباشیم.

زالی بیان کرد: در حال حاضر معدل میزان سفر‌های نوروزی نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است ولی حداقل سفر‌ها هم می‌تواند باعث چرخه انتقال ویروس کرونا شود و سلامت عمومی جامعه به خطر بیفتد، به همین دلیل باید مداخلات جدی، قاطع، کارآمد و بازدارنده‌تری اعمال کنیم.

او ادامه داد: شهر تهران از نظر ویژگی‌های خاص جمعیتی و تراکم آن در شرایط خاصی قرار دارد و از فردا مداخلات جدیی‌تر و بازدارنده‌تری حداقل در شهر تهران اعمال می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا در ایران ویروس کرونا اعمال شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری طی ۵ روز آتی

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری پیش بینی می شود.

به گزارش ایسنا، براساس بررسی نقشه‌های پیش یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

همچنین برای امروز و فردا در ارتفاعات شرقی استان در بعضی ساعتها افزایش ابر و افزایش باد، گاهی رگبار پراکنده باران با احتمال رعدوبرق دور از انتظار نیست.

شایان ذکر است از روز یکشنبه روند تدریجی افزایش دما در سطح استان مورد انتظار می‌باشد.

آسمان تهران فردا شنبه (۸ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد و در روز یک شنبه (۹ اردیبهشت ماه) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی فردا و پس فردا ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۲ و ۴ درجه سانتیگراد سردترین ایستگاه استان تهران و ورامین و پیشوا با بیشینه دمای  ۲۸ و ۲۹ درجه سانتیگراد گرمترین ایستگاه استان تهران خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان درگیر مداخلات جوی
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری طی ۵ روز آتی