Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- با مرگ 738 نفر دیگر در اسپانیا در روز چهارشنبه، این کشور با مجموع 3434 مورد مرگ و میر، پس از ایتالیا در رتبه دوم کشورهای زیان‌دیده بر اثر کرونا قرار دارد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از آسوشیتدپرس، در کشور چین تاکنون 3285 نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند و اسپانیا از این حیث چین را به رده سوم فرستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ایتالیا همچنان با 6820 مورد مرگ و میر، با اختلاف در رده نخست کشورهای زیان‌دیده از کووید-19 قرار دارد.

افزایش 296 نفری تلفات کرونا در لومباردی ایتالیا
خبرگزاری رویترز گزارش داد: آمار تلفات ویروس کرونا در منطقه لومباردی در ایتالیا که شاهد شدیدترین شیوع کرونا بوده است در 24 ساعت گذشته 296 نفر افزایش یافت و به 4474 نفر رسید.
براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به 435 هزار و 366 نفر رسید.
از این تعداد 19 هزار و 618 نفر جان باخته و 111 هزار و 878 نفر بهبود پیدا کرده اند.
از میان 303 هزار و 870 نفری که همچنان درگیر این بیماری هستند، حال 4 درصد آن‌ها یعنی 13 هزار و 241 نفر وخیم گزارش شده است.

شورای وزرای فرانسه برای مقابله با بحران 25 بخشنامه صادر کرد
نخست وزیر فرانسه گفت: شورای وزراء پس از اخذ مجوز از پارلمان در روز یکشنبه، صبح امروز 25 بخشنامه تصویب کرد. تصویب 25 بخشنامه در جلسه شورای وزرا اقدامی تاریخی و از سال 1958 بی سابقه بوده است. این اتفاق نشان می‌دهد که اضطرار، قوانین خود را تحمیل می‌کند.  
نخست وزیر فرانسه با اشاره به کمک به شرکت‌های کوچک و آسیب پذیر از ایجاد صندوقی 1 میلیارد یورویی برای حمایت شرکت‌های کوچک و بسیار کوچک و مشاغل آزاد که از اپیدمی آسیب دیده اند، خبر داد و تاکید کرد که 250 میلیون یورو از این بودجه می‌بایست توسط مناطق مختلف کشوری تامین شود.
وی تاخیر در پرداخت قبوض آب، گاز و برق، تمدید مهلت‌های قانونی (پرداخت)، انطباق قوانین بازار‌ها با شرایط حاکم بر کشور را به عنوان بخشی از تمهیدات دولت برای مقابله با تبعات اقتصادی گسترش ویروس کووید-19 را برشمرد.

سیرصعودی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه
تعداد کل مبتلایان کرونا در روسیه با شناسایی 163 فرد جدید مبتلا به این ویروس در شبانه روز گذشته به 658 نفر رسید.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از مسکو، کارگروه شورای دولتی مبارزه با ویروس کرونا اعلام کرد: از آغاز شیوع ویروس کرونا در روسیه، این بیشترین تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در یک شبانه روز است.
ستاد عملیات پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در وزارت بهداشت روسیه هم اعلام کرد: مبتلایان جدید در 20 منطقه روسیه ثبت شده اند.
در پایتخت روسیه نیز تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از 290 نفر به 410 نفر افزایش یافت. این ستاد همچنین از بهبودی کامل 29 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا خبر داد. دو آزمایشگاه جدید در دو کلانشهر مسکو و سنت پترزبورگ از امروز 6 فروردین برای انجام آزمایش ویروس کرونا شروع به کار می‌کنند.
مقامات روسی اعلام کردند برگزاری فعالیت‌های عمومی در داخل و خارج شهر مسکو ممنوع است.

هشدار پوتین درباره شیوع گسترده کرونا در روسیه
رئیس جمهور روسیه در سخنانی خطاب به مردم روسیه گفت: فعلا با تدابیر خوب در برابر شیوع گسترده کرونا مقاومت کرده ایم، اما ادامه این روند، به دلیل افزایش چشمگیر شمار مبتلایان در کشور‌های همسایه به سختی ممکن خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از مسکو، ولادیمیر پوتین به شهروندان روسی گفت: به شما در مورد ویروس کرونا و گسترش سریع آن توصیه می‌کنم همه مقررات مربوط به طرح‌های پیشگیری و مقابله‌ای را راعایت کنید تا کشور از آسیب‌ها و تبعات منفی آن در امان بماند.
 
پوتین دستور یک هفته تعطیلی عمومی در روسیه را صادر کرد
رئیس جمهور روسیه با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور،‌ دستور یک هفته تعطیلی عمومی در این کشور را صادر کرد.
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که رای‌گیری روز 22 آوریل (3 اردیبهشت) درباره اصلاحات قانون اساسی به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق خواهد افتاد.
وی که در سخنرانی درباره شیوع ویروس کرونا در روسیه صحبت می‌کرد، افزود: «برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، یک هفته تعطیلی عمومی در روسیه اعلام می‌شود که این تعطیلی از 28 مارس تا 5 آوریل (9 فروردین تا 17 فروردین) خواهد بود.»
پوتین با تاکید بر سخت بودن جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در روسیه به دلیل مساحت گسترده این کشور گفت که مهمترین قانون ایمن ماندن از ویروس کرونا ماندن در خانه است.
وی همچنین با اشاره به پرداخت حقوق و دستمزد افراد طی یک هفته تعطیلی عمومی گفت که باید گام‌هایی در زمینه‌های اقتصادی با هدف حمایت از شهروندان اتخاذ شود و از بانک مرکزی روسیه می‌خواهیم تا سازوکاری برای تاخیر در پرداخت اقساط وام‌ها اتخاذ کند.
رئیس جمهور روسیه از تمامی شهروندان این کشور خواست تا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مسئولانه رفتار کنند.
بر اساس آخرین آمارها، تا کنون ابتلای 658 نفر در روسیه به ویروس کرونا اعلام شده که از این تعداد تنها یک نفر جان خود را از دست داده است.

محدودیت پرداخت پول نقد در برخی بانک‌های آلمان
برخی بانک‌های آلمان به علت مراجعه زیاد مردم برای دریافت پول نقد، پرداخت آن را محدود کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از برلین، براساس گزارش نشریه فرانکفورتر آلگماینه برداشت نقدی از حساب از 10 هزار یورو به بالا امکان پذیر نیست.
همچنین دریافت پول از دستگاه‌های اتومات نیز به 1000 یورو محدود شده است.
برخی بانک‌ها اعلام کردند: در هفته گذشته مشتریانی برای دریافت 50 تا 100 هزار یورو به بانک مراجعه کردند.
یک سخنگوی بانک گفت: با توجه به شرایط پیش و به منظور تامین پول نقد این محدودیت اعمال شده است.
نخست وزیر ایالت بایرن نیز به مردم توصیه کرد از برداشت غیر ضروری پول نقد از بانک‌ها خودداری کنند.
 
استفاده مشترک پرستاران انگلیسی از ماسک در بیمارستان‌ها
شماری از پرستاران بخش مراقبت‌های ویژه در انگلیس می‌گویند به علت کمبود ماسک حفاظتی، ناچارند به صورت مشترک از ماسک‌ها استفاده کنند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، روزنامه گاردین نوشت: یکی از پرستاران بخش‌های مراقبت ویژه در بیمارستان‌های انگلیس به نام "لورین جونز" (Lorraine Jones)، گفته است به علت کمبود وسایل حفاظتی در برابر بیماری کووید 19، از جمله ماسک، همکاران در بخش‌های مراقبت‌های ویژه ناچارند از ماسک‌های غیر استریل و ناپاک و به صورت مشترک استفاده کنند.
این پرستار انگلیسی در مصاحبه با شبکه 4 تلویزیون انگلیس گفت: کارکنان خط مقدم بیمارستان‌ها که به درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا مشغولند، " در هراسند" که خودشان نیز مبتلا شوند، زیرا برخلاف سخنان وزیر بهداشت و درمان انگلیس، کمبود وسایل حفاظتی در بیمارستان‌ها ادامه دارد.
وی افزود:تصمیم دولت انگلیس در شب دوشنبه مبنی بر ممنوعیت همه فعالیت‌های غیر ضروری به منظور مهار گسترش ویروس کرونا، "یک ماه دیر" به اجرا در امد.
گاردین نوشت: این پرستار انگلیسی، به علت برملا کردن کمبودها، با خطر از دست دادن شغلش روبروست. این پرستار انگلیسی در پایان مصاحبه گفت همسرش یک ماسک برای وی خریده است تا در برابر ویروس کرونا، حفاظت شود.

 مرگ عجیب دختر 21 ساله انگلیسی براثر کرونا
یک دختر جوان انگلیسی در حالی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده که تا پیش از این هیچگونه علائم این بیماری را نداشته است.
رویترز از فوت یک دختر 21 ساله انگلیسی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد که هیچگونه علائم بیماری نداشته است.
شیوع ویروس کرونا در انگلیس شتاب زیادی به خود گرفته است و آمار قربانیان و مبتلایان در حال افزایش است. بر اساس آخرین آمار رسمی 8077 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و 422 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.
دولت انگلیس همچنان زیر فشار انتقادات گسترده به خاطر عدم اتخاذ تدابیر قاطع و محکم برای مقابله با ویروس کرونا است.

تعلیق پروازهای فرودگاه لندن
خبرگزاری رویترز گزارش داد: فرودگاه شهر لندن همه پرواز‌های تجاری و شخصی را از چهارشنبه تعلیق کرد.

ولیعهد انگلیس به کرونا مبتلا شد
آزمایش کرونای پرنس چارلز ولیعهد انگلیس مثبت اعلام شد.
کاخ سلطنتی انگلیس امروز، چهارشنبه اعلام کرد، شاهزاده چارلز، ولیعهد انگلیس به ویروس کرونا (کووید - 19) مبتلا شده است.
سخنگوی مقر اقامت پرنس چارلز اظهار کرد: ابتلای شاهزاده به کرونا مثبت است و علائم خفیفی از بیماری در او ظاهر شده اما وضعیت سلامتی او خوب است و طبق روزهای گذشته و به طور معمول از خانه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
به گفته این سخنگو، کامیلا، دوشس کورنوال (همسر دوم چارلز) نیز تست کرونا داد و آزمایش او منفی شد.
طبق دستورات دولتی و مسؤولان بهداشت، شاهزاده و دوشس در منزل خود در اسکاتلند در قرنطینه خواهند بود.
این سخنگو تصریح کرد، نمی‌توان مشخص کرد شاهزاده کجا به این ویروس مبتلا شده‌ اما در طول هفته‌های گذشته در بسیاری از برنامه‌های عمومی حضور داشته‌ است.

تمجید عجیب محققان دانشگاه آکسفورد از "سیاست ایمنی گله‌ای" جانسون
محققان دانشگاه آکسفورد مدعی شدند با اجرای شیوه جدیدی از تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که "سیاست ایمنی گله‌ای" دولت بوریس جانسون در دو ماه گذشته اثربخش بوده و نیمی از جمعیت مردم انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و همچنین علائم خفیفی از این بیماری را بروز داده‌اند.
«سانترا گوپا» استاد اپیدمیولوژی (همه‌گیری) که ریاست این تحقیقات را برعهده داشت به نشریه فایننشال تایمز گفت: تائید نتایج به‌دست آمده به این معناست که از هر یک هزار مبتلا به کرونا کمتر از یک نفر نیاز به درمان در بیمارستان داشته اند.
وی بر همین اساس خواستار آغاز تحقیقات گسترده سرم‌شناسی (serological surveys) شد تا میزان شیوع این ویروس در سراسر کشور اندازه گیری شود.
آزمایش‌های سرم‌شناسی اغلب بر این اساس استوارند که به‌جای یافتن آنتی‌ژن یا عامل بیماری‌زا در بدن، آسان‌تر است که پاسخ اختصاصیِ بدن به آنتی‌ژن (پادتن (آنتی‌بادی) ویروس جستجو شود. بر این اساس بالا بودن سطوح پادتن در خون نشانهٔ مواجههٔ فرد با ویروس تلقی می‌شود.
به گزارش فایننشال تایمز، تحقیقات دانشگاه آکسفورد مبتنی بر این نظریه است که احتمالا ویروس کرونا تا حداکثر اواسط ژانویه (اواخر دی) به انگلیس رسیده و به صورت پنهان به افراد سرایت کرده تا نخستین مورد ابتلا اواخر ماه فوریه (اواسط اسفند) اعلام شد.
این نتایج با تحقیقات هفته گذشته دانشگاه ایمپریال کالج لندن در این زمینه که بر سیاست‌های دولت تاثیر گذاشت و به اعلام مقررات منع رفت و آمد در انگلیس منجر شد، متفاوت است. این شیوه در راستای تائید سیاست ایمنی گله‌ای است که شیوع کرونا زمانی متوقف می‌شود که افراد جامعه به اندازه کافی نسبت به این ویروس ایمن شده اند.
دولت بوریس جانسون دو هفته پیش از اجرای این سیاست (ایمنی گله‌ای) که البته به صورت علنی هم اعلام نشد، دست کشید و خواستار بسته شدن مکان‌های عمومی در سراسر انگلیس شد.
با این حال نتایج تحقیقات دانشگاه آکسفورد به این معناست که انگلیسی‌ها در دو ماه گذشته در معرض کرونا قرار گرفته و به گفته فایننشال تایمز اگر آزمایش‌ها هم این مساله را تائید کند احتمالا مقررات منع رفت و آمد زودتر از موعد برداشته می‌شود.
محققان دانشگاه آکسفورد با همکاری استادان دانشگاه کمبریج و کنت، خواستار آغاز هرچه سریعتر آزمایش‌های سرم‌شناسی از مردم هستند تا بتوانند ادعای خود را اثبات کنند. آنها امیدوارند تا آخر هفته جاری مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت کسب و نتیجه نهایی را در چند روز آینده اعلام کنند.
این ادعا درحالی مطرح شده که آمار ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا در انگلیس روز به روز در حال افزایش است و دولت پیش بینی می کند این تعداد در روزها و هفته‌های آینده به شکل سرسام‌آوری افزایش پیدا کند.

ورود خارجی‌ها به سوئیس ممنوع می‌شود
سوییس با بیش از 10 هزار مبتلا به کرونا اعلام کرد از نیمه شب امشب فقط اتباعش و واجدین مجوز اقامت، می‌توانند وارد این کشور شوند.
وزارت دادگستری و پلیس سوییس در نشست مطبوعاتی اعلام کردند: جهانگردان؛ شرکت کنندگان در مراسم و متقاضیان شغل اجازه وارد به سوییس را ندارند؛ و مسافران پرواز‌های ورودی، در فرودگاه‌ها کنترل خواهند شد.
این درحالیست که تاکنون اتباع ایتالیا؛ فرانسه؛ اتریش و اسپانیا با این محدودیت‌ها روبرو بودند.
همچنین شرکت‌های شوکولات لیند و اشپورنگلی اعلام کردند یک میلیون فرانک به کسانیکه به دلیل کرونا شغل خود را از دست داده اند کمک می‌کنند. راجر فدرر تنیس باز مشهور جهان هم در اینستاگرام خود نوشت یک میلیون فرانک به خانواده‌های نیازمند کمک می‌کند و امیدوار است که دیگران نیز به او بپیوندند تا از خانواده‌های نیازمند بیشتری، حمایت شود.
 
آمار مبتلایان به کرونا در سوئیس به 9765 نفر رسید
خبرگزاری رویترز گزارش داد: وزیر بهداشت سوئیس گفت در حال حاضر 9765 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا هستند.
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا اروپا مبتلایان به ویروس کرونا جان خود را از دست داده هفته تعطیلی عمومی ویروس کرونا در روسیه شیوع ویروس کرونا گزارش خبرگزاری دانشگاه آکسفورد برای مقابله ولیعهد انگلیس بیمارستان ها کرونا مبتلا اعلام کردند جمهور روسیه مبتلا شده اثر کرونا داده اند پول نقد بانک ها بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۰۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامرون: اوکراین حق دارد به قلمرو روسیه حمله کند!

وزیر امور خارجه انگلیس ضمن وعده کمک های تسلیحاتی بیشتر به اوکراین استفاده از تسلیحات انگلیس برای حمله به اهدافی در روسیه را حق کی یف و آن را مجاز دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا به اوکراین وعده کمک نظامی سالانه سه میلیارد پوندی را داده است. وی در جریان سفرش به ی یف گفت: ما هر سال سه میلیارد پوند تا زمانی که لازم باشد به این کشور ارائه خواهیم کرد. ما واقعاً تمام آنچه را که می توانیم از نظر تجهیزات بدهیم، انجام داده ایم. این بسته کمکی بزرگترین بسته کمکی بریتانیا تا به امروز است.

به گزارش خبرگزاری بریتانیایی پی ای، کامرون در جریان این سفر تاکید کرد که تصمیم گیری درباره نحوه استفاده از تسلیحات عرضه شده بر عهده کی یف است. وی تاکید کرد: روسیه به اوکراین حمله کرد و اوکراین حق دارد پاسخ دهد. وی در پاسخ به این سوال که آیا این شامل اهدافی در خود روسیه نیز می شود، گفت: این تصمیم بر عهده اوکراین است و اوکراین این حق را دارد.

در پایان ماه آوریل، دولت انگلیس به کی یف وعده کمک نظامی جدید به ارزش 500 میلیون پوند را داد. گفته می شود این بسته شامل 400 خودرو، 60 قایق، 1600 موشک و چهار میلیون گلوله مهمات است. طبق اطلاعات رسمی، این شامل موشک های کروز طوفان سایه بریتانیا با برد حدود 240 کیلومتر نیز می شود. کی‌یف تا کنون برای حمله به اهدافی در روسیه به سلاح‌های تولیدی خود متکی بوده است.

این اظهارات کامرون باعث انتقاد شدید در روسیه شد. دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین از یک "بیانیه خطرناک" صحبت کرد و هشدار داد: "این تشدید مستقیم تنش ها پیرامون درگیری اوکراین است که به طور بالقوه می تواند تهدیدی برای امنیت اروپا و کل ساختار امنیت این منطقه باشد." وی اعلام کرد که روسیه به "عملیات نظامی ویژه" خود تا پایان پیروزمندانه ادامه خواهد داد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز روز گذشته بار دیگر تاکید کرد که احتمال استقرار نیروهای زمینی غربی در اوکراین را بررسی می کند. ماکرون در مصاحبه ای با مجله انگلیسی اکونومیست گفت: اگر روس ها از خطوط مقدم عبور کنند و اگر اوکراین آن را ( اعزام نیرو) بخواهد - که تاکنون اتفاق نیفتاده است - به درستی باید این سوال را از خود بپرسیم. وی با اشاره به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، افزود: من هیچ چیز را رد نمی کنم زیرا ما یک نفر را در مقابل داریم که چیزی را منتفی نمی داند.

تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمناذغان نماینده انگلیس به شکست تحریم‌ها علیه روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کریستال پالاس - منچستریونایتد؛ ترکیب رسمی
  • پالما با درخشش ستاره‌های ایرانی، سلطنت خود در اروپا را تداوم بخشید
  • ستاره‌های ایرانی دوباره فاتح لیگ قهرمانان اروپا!
  • قهرمانی رئال مادرید در اسپانیا/ تاج گذاری کهکشانی ها لالیگا
  • خلاصه بازی بارسلونا و خیرونا + فیلم
  • قهرمان انگلیس و اروپا بعد از 2 دهه به لیگ برتر برگشت!‏
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • کامرون: اوکراین حق دارد به قلمرو روسیه حمله کند!
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • صعود تیم لژیونر‌های ایرانی به فینال لیگ قهرمانان فوتسال اروپا