Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،صدرالدین علیپور شب گذشته با حضور در برنامه «دو نیمه ماه» که از شبکه دو پخش شد، با اشاره به افزایش خدمات رسانی نیرو‌های سازمان مدیریت پسماند، آتش نشانی و بهشت زهرا (س) در یک ماه اخیر گفت: جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این روز‌ها بسیاری از مردم را خانه نشین کرده است، اما نیرو‌های سازمان پسماند از جمله اقشاری هستند که به طور مداوم در خیابان‌ها و معابر حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل، باید برای حفظ سلامت این افراد و خانواده هایشان تدابیری می‌اندیشیدیم.

وی ادامه داد: برهمین اساس، روزانه ۱۵ ساختمان سازمان شامل اماکن اسکان کارگری و ایستگاه‌های میانی ضدعفونی می‌شوند. تفکیک پسماند هم در تمامی مراکز مناطق ۲۲گانه و مجتمع آرادکوه تعطیل و حقوق ۳ هزار کارگر این مجموعه‌ها نیز تا ۱۵ فروردین ماه پرداخت شد. همچنین، با همکاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به پاکبانان مبلغی به عنوان هدیه و سبد کالا اهدا شد.

علیپور در پاسخ به این سوال که گاه مشاهده می‌شود، پاکبانان بدون تجهیزات بهداشتی مانند ماسک یا دستکش معابر را رفت و روب می‌کنند، عنوان کرد: در این مورد ممکن است از سوی فرد پاکبان یا پیمانکار کم کاری صورت بگیرد، اما استفاده از این وسایل الزام است و ما حتی از مردم خواستیم در صورت مشاهده موارد این چنینی موضوع را به سامانه ۱۳۷ گزارش دهند. سازمان پسماند نیز این موضوع را از طریق ناظران فعال در مناطق پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: براساس آخرین اطلاعات، تاکنون هیچ کدام از ۱۵ هزار نیروی پاکبان در شهر تهران به ویروس کرونا مبتلا نشده اند که این امر حکایت از آن دارد که پروتکل‌های بهداشتی حتی پیش از اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در کشور رعایت می‌شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: در صورت ابتلای هر یک از نیرو‌های کارگری این سازمان به ویروس کرونا، درمانگاه‌های شرکت شهر سالم پذیرای این افراد است. ضمن اینکه دو پزشک مقیم در آرادکوه به طور مرتب سلامت کارگران به ویژه کارگرانی که در حوزه پسماند بیمارستانی فعالیت می‌کنند را پایش می‌کند.

علیپور در ادامه در واکنش به این موضوع که گاه پسماند‌های بیمارستانی بدون رعایت نکات ایمنی از سوی بیمارستان به کارگران پسماند تحویل داده می‌شود، تصریح کرد: وظیفه بیمارستان هاست که پسماند عفونی را بسته بندی و اتوکلاو کنند و در پوشش چند لایه تحویل دهند. وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست هم مسئولیت نظارت بر این امر را برعهده دارند. البته از آن جا که این روز‌ها شرایط کار در بیمارستان‌ها دشوار است، تلاش کردیم تا نیرو‌های خود را به شکل مضاعف ایزوله کنیم تا امکان انتقال ویروس از طریق پسماند بیمارستانی به نیرو‌ها وجود نداشته باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران همچنین به افزایش تولید زباله در یک ماه اخیر پرداخت و بیان کرد: پیش از شیوع ویروس کرونا، به دلیل اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند) میزان زباله تولیدی در پایتخت از ۷هزار و ۵۰۰ تن به ۴ هزار و ۸۰۰ تن کاهش پیدا کرد، این در حالیست که در یک ماه اخیر با توقف عملیات تفکیک، روزانه ۷ هزار و ۲۰۰ تن پسماند در تهران دفن می‌شود.

علیپور در پایان با درخواست از شهروندان برای تولید زباله کم‌تر گفت که این سازمان به ۵ ویدئوی برتر که از سوی کودکان در حوزه کمک به پاکبانان و کاهش تولید پسماند و شیرابه ساخته شود، جوایزی اهدا خواهد کرد.

کودکان متقاضی برای شرکت در مسابقه «کرونا مثبت» می‌توانند ویدئو‌های خود را به صفحه برنامه «دو نیمه ماه» در فضای مجازی ارسال کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمارستان ها ویروس کرونا شهرداری تهران نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۰۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هواشناسی؛ تهرانی‌ها مراقب باشند

به گزارش خبرآنلاین، اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از ظهر امروز (۵ اردیبهشت) در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های شمالی و شرقی گاهی وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال رخداد تندر و آذرخش پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا در خبری نوشت: بر پایه بررسی نقشه های پیش یابی و واکاوی الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد ملایم تا متوسط پیش‌بینی می‌شود.

امروز (۵ اردیبهشت) با گذر زبانه سامانه بارشی از ظهر تا شب، گاهی افزایش ابر، افزایش باد و در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های شمالی و شرقی گاهی وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال تندر و آذرخش مورد انتظار است.

در روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) نیز در این بخش‌ها افزایش موقتی ابر و رخداد بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

از فردا تا یکشنبه روند تدریجی افزایش دما در سطح استان مورد انتظار خواهد بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فرودگاه امام (ره) با بیشینه دمای ۱۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت‌ماه) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، در بعد ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های سنجش آلودگی فیروزکوه ۷.۲ میلیمتر، ژئوفیزیک ۲.۸ میلیمتر، آبعلی ۲.۵ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۲.۴ میلیمتر، چیتگر ۲.۲ میلیمتر، فیروزکوه ۱.۸ میلیمتر، شهریار ۱.۴ میلیمتر، فرودگاه امام (ره) ۱ میلیمتر، دماوند ۰.۸ میلیمتر، شمیرانات ۰.۷ میلیمتر، شرق تهران ۰.۳ میلیمتر و ورامین با ۰.۲ میلیمتر بارش دریافت کرده‌اند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899080

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • جام حذفی عجیب: هوادار، تنها تهرانی یک چهارم!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • پیش‌بینی هواشناسی؛ تهرانی‌ها مراقب باشند
  • پیگیری مهم‌ترین خواسته تهرانی ها | آن ۷۹۲ واگن چینی کی به متروی تهران می رسد؟
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا