Web Analytics Made Easy - Statcounter

واقعا آیا قرار است ما با بودجه بیت المال، دین ستیزی را ترویج کنیم؟ این کار را که آن همه شبکه‌های ماهواره‌‌ای خارجی انجام می‌دهند. راستی اگر دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی صدها میلیارد تومان هزینه می‌کردند می‌توانستند با استفاده از رسانه ملی ما چنین اهانت‌هایی را به مقدسات دینی بکنند؟

حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشت: شرایط در خانه ماندن به دلیل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا که پیش آمد، مسئولین به رئیس رسانه ملی توصیه کردند با تولید و پخش برنامه‌های شاد، کاری کند که مردم سختی در خانه ماندن را کمتر احساس کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویا مسئولین نمی‌دانند که تلویزیون خودش نزده می‌رقصد، حالا که این توصیه را کرده‌‌اند، ملت، گرفتار خوش رفصی‌های تلویزیون شده و نمی‌داند چه کند!

مجموعه تلویزیونی پایتخت، علاوه بر ایرادهای زیادی که به خاطر محتوای ضدفرهنگی دارد، حالا به جان دین و خانه خدا و حج هم افتاده و به بهانه طنزپردازی، عالی‌ترین جلوه‌های مناسک دینی را هم به تمسخر گرفته است. در تخصص من نیست که با زبان هنر وارد جزئیات موضوع شوم، ولی به عنوان یک بیننده تلویزیون که دلم می‌خواهد همواره رسانه ملی مروج ارزش‌های دینی و تقویت کننده سنت‌های ملی و بنیان‌های فرهنگی و اعتقادی باشد، وقتی صحنه‌های بازگشت بازیگری که در نقش فرد «به حج رفته» بود را دیدم، در پیشگاه شهدا و جانبازان دفاع مقدس و تمام انسان‌های خداباور احساس شرمندگی کردم. تمسخر خانه خدا با تعبیر «منزل خدا»، جعل عنوان «خانه شیطان» برای جمرات، بازی سخیف با آب زمزم، بازگشت از حج اول با سر نتراشیده ولی زخم شده در اثر رمی جمرات و… بعضی موارد آشکار ستیز با دین در یکی از قسمت‌های این مجموعه تلویزیونی است. البته هنوز جوابی برای این سوال هم یافت نشده که بعد از سرنگونی رژیم شاهی و استقرار نظام جمهوری اسلامی، مگر باز هم در ایران تخت شاهی داریم که نام این مجموعه را «پایتخت» گذاشته اند؟

واقعا آیا قرار است ما با بودجه بیت المال، دین ستیزی را ترویج کنیم؟ این کار را که آن همه شبکه‌های ماهواره‌‌ای خارجی انجام می‌دهند. راستی اگر دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی صدها میلیارد تومان هزینه می‌کردند می‌توانستند با استفاده از رسانه ملی ما چنین اهانت‌هایی را به مقدسات دینی بکنند؟

نمی‌خواهم کارهای مفید رسانه ملی را نادیده بگیرم، ولی سوال اساسی اینست که چرا به بهانه شاد کردن مردم، با اعتقادت آنها بازی میشود؟ بهانه‌هایی از قبیل سرگرم کردن مردم و پاسخ به خواسته مردم هم که همواره از ابزارهای توجیه مسئولین رسانه ملی است، نمی‌تواند افاقه کند زیرا همه می‌دانند که رسانه ملی همان طور که امام‌خمینی فرمودند باید مثل دانشگاه عمل‌کند یعنی تاثیرگذار باشد نه تاثیرپذیر./ انتخاب

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمهوری اسلامی رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۱۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای 5 سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا

به گزارش جماران؛ مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

دیگر خبرها

  • آغاز پیش تولید «پایتخت۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • واکنش هیئت فوتبال تهران به ماجرای مرگ یک فوتبالیست پیشکسوت
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • امضای 5 سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان