Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، محمد نفریه رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره توزیع کمک خرید محصولات بهداشتی به حدود ۴۰ هزار نفر از مددجویان بهزیستی گفت: کمک هایی که به سازمان بهزیستی از سوی بنیاد مستضعفان ارائه شد، کمک معیشتی نبود و کمکی برای تهیه مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این کمک در حدود ۱۰ میلیارد تومان بود، خاطرنشان کرد: ما براساس گروههای هدفمان، بررسی کردیم که ببینیم چه گروههایی بیشتر در معرض خطر هستند؛ براساس رصدهای انجام شده در گروههای هدف، مددجویان ضایعه نخاعی و معلولان جسمی و حرکتی انتخاب شدند، چرا که این گروهها دارای بیماری زمینه ای نیز بودند و مقرر شد به ۴۰ هزار نفر از مددجویان شامل همه مددجویان ضایعه نخاعی، تمام مددجویان دریافت کننده حق پرستاری و تعدادی از معلولان وابسته به بستر کمک بنیاد مستضعفان پرداخت شود.

ورود کرونا به موسسه کهریزک ممنوع! ترخیص سالمندان و معلولان سالم از مراکز نگهداری برای مقابله با کرونا | ملاقات آزاد است؟

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: این مبلغ آنچنان نبود که بتوانیم به همه مددجویان بهزیستی پرداخت کنیم و با توجه به اینکه آخرسال مالی بود و بودجه ای آنچنانی وجود نداشت، این مبلغ هدیه ای از طرف بنیاد مستضعفان بود.

نفریه خاطرنشان کرد: از این مبلغ ده میلیارد تومان نیز به ۴۰ هزار نفر سرانه ۲۵۰ هزار تومانی پرداخت شد. ما هنوز مبلغی به عنوان کمک معیشتی پرداخت نکردیم، چرا که فعلا اعتبار مالی آن تامین نشده است. البته مستمری ماهانه به همراه عیدی پرداخت شده، اما کمک معیشتی برای بیماری کرونا پرداخت هنوز نشده است. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا کمک هزینه ای به معلولانی که دستفروش هستند یا بعلت شیوع کرونا شغل خود را از دست داده‌اند، پرداخت می‌شود؟ ادامه داد: این افراد هم مانند دیگر اقشار جامعه هستند و اگر برای همه کمک هزینه در نظر گرفته شود به این افراد هم تعلق می گیرد. هنوز از سوی سازمان چنین کمکی پیش بینی نشده است، البته ما پیگیر آن هستیم.

نفریه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه شیوع کرونا در بین مددجویان بهزیستی در ۶ استان درگیری بیشتری دارد، گفت: تعداد اندکی از مددجویان نیز به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. با توجه به اینکه آمار فوت شدگان توسط وزارت بهداشت اعلام می شود، ما دیگر هیچ آماری را اعلام نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: بزرگترین چالش ما مرکز کهریزک شماره یک تهران بود که خوشبختانه با همکاری هلال احمر و وزارت بهداشت توانستیم شیوع این بیماری را در این مرکز مهار کنیم، هرچند تعدادی از مددجویان و پرسنل آلوده شده اند. برای اینکه در آمارهای ارائه شده اختلافی پیش نیاید ما دیگر آمار اعلام نمی کنیم، اما همانطور که گفتم جلوی گسترش بیماری در این مرکز گرفته شده است.

 رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار سازمان بهزیستی کشور درباره کمک بنیاد مستضعفان به آسایشگاه کهریزک خاطرنشان کرد: این موضوع زیر نظر ما نیست، اما ما هم شنیدیم که از سوی بنیاد به این مرکز خیریه نیز کمک شده است.

نفریه همچنین تصریح کرد: سازمان سرانه ای به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان در تاریخ ۲۸ اسفند ماه برای هر مرکز شبانه روزی با توجه به افزایش هزینه‌ها پرداخت کرده است. همانطور که می دانید این مراکز به پرسنل بیشتری نیاز داشتند.همچنین مشکل تامین مواد ضدعفونی کننده، ماسک، گان و.. برای این مراکز هنوز وجود دارد و رفع نشده و به مراکز ما هنوز این موارد داده نشده است. مراکز ما بیشتر موارد مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کرده اند و با توجه به اینکه مراکز ما  پرریسک هستند و با وجود نامه نگاری هایی که کردیم، اما هنوز سهمیه ای از مواد ضدعفونی کننده برای مراکز ما در نظر گرفته نشده است.

وی تصریح کرد: تهیه مواد ضدعفونی کننده باعث افزایش هزینه مراکز شده است، ما تلاش کردیم با این کمک هزینه مقداری از هزینه ها را برطرف کنیم. بیش از ۱۰۰ هزار نفر در مراکز شبانه روزی ما حضور دارند و نمی توانیم این افراد را به خانواده هایشان برگردانیم، چراکه حدود ۴۰ درصد آنها خانواده ندارند و مابقی نیز خانواده هایشان توانایی نگهداری از آنها را ندارند، از همین رو در مراکز ما نگهداری می شوند و افراد پرریسکی هستند، یعنی اغلب افراد یا دارای معلولیت ذهنی، جسمی و حرکتی هستند و یا بیمار روانی مزمن هستند که نمی توانند مبانی بهداشتی را رعایت کنند و یا معتادان متجاهر هستند.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار سازمان بهزیستی کشور همچنین یادآور شد: ما مراکزمان را تقریبا قرنطینه کرده بودیم. کادر درمانی ما با مراکز درمانی بعضا مشترک هستند.وقتی یک مرکز ۱۴۰۰ مددجو دارد، حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ پرسنل دارد که در هر شیفت فعالیت می کنند و این پاشنه آشیل ما است و باعث شده که برخی از مراکز ما آلوده شود.

کد خبر 495506 برچسب‌ها كرونا در ايران سالمندی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران سالمندی مواد ضدعفونی کننده بنیاد مستضعفان هزار نفر مراکز ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان

علیرضا آنجلاسی افزود: البته در سال‌های گذشته نیز این ردیف در قوانین بودجه بوده است و در سال ۱۴۰۲ نیز اعتبارات قانون حمایت از حقوق معلولان در ردیف اصلی سازمان بهزیستی تجمیع شده بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت اینکه طی ماه گذشته مبالغی بین ۷۶۴ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای تعدادی از مددجویان بهزیستی واریز شده و برای بقیه پرداخت نشده است، اظهار داشت: مبالغ واریز شده معادل یک‌ ماه مستمری و فقط برای استان‌هایی بوده است که یک سال گذشته دچار آسیب‌هایی از جمله بلایای طبیعی یا آسیب‌های اقتصادی بیشتری شده‌اند بود که قبلا نیز سابقه داشته است.

آنجلاسی در جواب سئوال دیگر مبنی براینکه آیا این واریزی‌ها استمرار خواهد داشت یا خیر، گفت: این مبلغ فقط برای یک‌بار بوده است.

وی یادآور شد: چنین واریزی‌هایی قبلا در حوادث زلزله چند سال گذشته کرمانشاه و آذربایجان شرقی، سیل سال گذشته سیستان و سیل چند سال گذشته استان‌های گلستان، لرستان، خوزستان و خراسان شمالی انجام شده بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: به همت دولت و سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندسازی یارانه ها در سال ۱۴۰۳ و برای اولین بار افزایش مستمری مددجویان که معادل ۳۰ درصد بوده است در فروردین ماه سال جاری اعمال شد و از طریق سازمان هدفمندسازی به صورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شد.

آنجلاسی افزود: بر این اساس خانوارهای یک نفره ماهیانه یک میلیون تومان، خانوارهای ۲ نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، خانوارهای سه نفره ۲ میلیون تومان، خانوارهای چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بالاتر سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

وی یادآور شد: براساس جز ۲ بند الف تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مبنی بر پرداخت مستقیم به ذی نفع نهایی مقرر شده از فروردین‌ماه یارانه نقدی- معیشتی و مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها به طور مستقیم به حساب مددجویان پرداخت شود و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با ابلاغ و تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به پرداخت مصارف در حدود منابع وصولی اقدام کند این درحالی است که پیش از این و طی سال‌های گذشته این اقدام توسط سازمان بهزیستی کشور صورت می‌گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی