Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@03:36:53 GMT

دولت کوزوو سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۲۴۱۱

دولت کوزوو سقوط کرد

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پنجشنبه خبرگزاری فرانسه، حزب راست میانه LDK پس از چند هفته تنش با «آلبین کورتی» نخست وزیر کوزوو، طرحی را برای عدم رأی اعتماد به پارلمان برد و سرانجام به سقوط دولت ائتلافی منجر شد.

بنا بر این گزارش، ۸۲ نماینده پارلمان ۱۲۰ عضوی کوزوو پس از ۱۲ ساعت بحث و جدل به دولتی که تنها ۲ ماه از عمر آن سپری می‌شد، رأی عدم اعتماد دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش برای رأی عدم اعتماد به کورتی زمانی آغاز شد که وی یکی از وزرا را برکنار کرد. منتقدان، کورتی را متهم می‌کنند که وی روابط با آمریکا را به مخاطره انداخته است.

اما کورتی، «هاشم تاچی» رییس جمهوری کوزوو را به توطئه علیه خود و همدستی با آمریکا و توافق «مخفیانه» با صربستان برای تغییر مرزهای کوزوو متهم کرد.

کوزوو از صربستان اعلام استقلال کرده اما صربستان جدایی کوزوو را به رسمیت نشناخته است.

آمریکا در هفته‌های اخیر، کورتی را تحت فشار قرار داده بود تا تعرفه بر کالاهای صربستان را لغو کند. این تعرفه‌ها یکی از مهمترین موانع در مذاکرات صربستان و کوزوو به شمار می‌آید.

مردم کوزوو به دلیل شیوع کرونا از حضور در اجتماعات خیابانی پرهیز می‌کنند اما ساکنان پریشتینا پایتخت کوزوو هر روز عصر با حضور در بالکن خانه‌ها، کوبیدن بر ماهیتابه و قابلمه مخالفت خود را با اختلاف‌های سیاسی اعلام کرده‌اند.

آنها از سیاستمداران خود می‌خواهند که به جای پرداختن به اختلافات، بر مقابله با کرونا تمرکز کنند.

کوزوو ۱.۸ میلیون نفر جمعیت دارد و ابتلای دستکم ۷۰ نفر به کرونا و جان باختن یک نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در این کشور تأیید شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دولت کوزوو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۲۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • لحظاتی عجیب از سقوط ابرهای بارور در عربستان!
  • جام ملتهای فوتسال آسیا | ازبکستان سوم شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود ؟
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!