Web Analytics Made Easy - Statcounter

یحیی صالح طبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از زمان بروز کرونا ، تماس ها با شماره ۱۱۵ در مازندران برای پرسش در خصوص مسائل مربوط به کرونا صورت گرفته است و یا اینکه برخی افراد با این تصور که در تماس با اورژانس و اعلام علائم می توانند پرسنل اورژانس را به منازل خود بکشانند و از این طریق تست کرونا برای آنها انجام شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد : مردم بدانند انجام تست کرونا تنها در بیمارستان هایی که علوم پزشکی اعلام کرده است و بنا به نیاز تشخیصی از سوی پزشک همان مرکز انجام می شود و این کار در حیطه فعالیت کارکنان اورژانس نمی باشد . 

رییس اورژانس مازندران از مردم خواست که در صورت داشتن علائم بیماری کرونا همچون تنگی نفس با ۱۱۵ تماس بگیرند تا کادر درمان اورژانس به منازل آنها اعزام شود . 

وی افزود : بدلیل ترس و واهمه افراد نسبت به این بیماری و با دیدن برخی علائم تصور می کنند که به این بیماری مبتلا شدند با اورژانس تماس می گیرند و کادردرمانی این نهاد نیز براساس وظایف محوله به منازل افراد مراجعه می کند در حالیکه بیمار کرونایی نیست . 

 به گفته صالح طبری به همین دلیل و اکنون دراین  دوران  تعداد تماس و ماموریت های اورژانس مازندران افزایش یافته است به طوریکه در هفته های عادی سه هزار ماموریت اورژانس استان انجام می داد و در هفته کرونایی این تعداد به پنج هزار ماموریت افزایش یافته است.

وی گفت: با توجه به اینکه علوم پزشکی مازندران شماره تلفن ۳۴۴۰۷ و همچنین وزارت بهداشت شماره تلفن ۴۰۳۰ را برای پاسخگویی به سوالات کرونایی مردم در نظر گرفته است تا از این طریق کسب اطلاع بکنند از مردم می خواهیم این نکته را رعایت بکنند تا در این دوران کرونایی بیش از بیش بر حجم فعالیت ها و فشار به کادر اورژانس وارد نشود . 

رییس اورژانس مازندران افزود : همزمان با اعلام بروز بیماری کرونا در استان  ۳۲ دستگاه آمبولانس برای بیماران مشکوک به کرونا  برای این منظور در نظر گرفته شد که نیروهای این آمبولانس ها با پوشش مخصوص و محافظ حاضر می شوند و برای انتقال افراد به بیمارستان ها اقدام می کنند . 

۹۰ دستگاه آمبولانس دیگر اورژانس مازندران در پایگاههای شهری ، جاده ای و کوهستانی دیگر خدمات درمانی در مواقع بروز حوادث را به مردم ارائه می کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان اورژانس کشور مازندران پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان اورژانس کشور مازندران ویروس کرونا سازمان اورژانس کشور مازندران اورژانس مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۲۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست

آفتاب‌‌نیوز :

و به نقل از scitechdaily، دانشمندان تا مدت‌ها از سطح کلسترول خوب (HDL) به عنوان شاخصی برای پیش بینی احتمال ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی و عروقی استفاده می‌کردند، اما یافته‌های اخیر بیانگر آن است که HDL نمی‌تواند به اندازه‌ای که محققان روی آن حساب باز کرده اند، برای همه گروه‌های جامعه مؤثر واقع شده و از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کند.

تحقیقات نشان می‌دهد: پایین بودن سطح HDL در سفیدپوستان با خطر بالای ابتلا به حملات قلبی مرتبط است، اما این امر در سیاه پوستان صدق نمی‌کند و سطح بالای این کلسترول نمی‌تواند برای این گروه از افراد نقش پیشگیرانه‌ای داشته باشد. در مقابل، بالا بودن سطح این نوع کلسترول در هیچ کدام از این دو گروه با خطر بیماری‌های قلبی ارتباطی ندارد.

به عبارتی، این مطالعات، مؤثر بودن HDL را برای همه گروه‌های جامعه زیر سؤال می‌برد و محققان این موضوع را پذیرفته اند که سطح پایین HDL، صرف نظر از نژاد می‌تواند مضر باشد و برای رسیدن به این نتیجه، آزمایش‌های گسترده‌ای را روی حدود ۲۴ هزار بزرگسال آمریکایی انجام دادند.

پژوهشگران در این یافته‌ها علاوه بر تأیید نقش LDL و تری گلیسیرید در افزایش نسبی خطر بیماری‌های قلبی و عروقی، دریافتند که میزان پایین کلسترول HDL تنها می‌تواند شاخصی برای بروز احتمالی بیماری قلبی و عروقی در سفیدپوستان باشد. محققان به دنبال راهکار‌های متفاوتی هستند که در آینده شاخص‌هایی فراتر از میزان کلسترول HDL بتواند به پیش بینی وقوع حملات و بیماری‌های قلبی در بیماران کمک کند.

 آن‌ها در این راه از تئوری‌های مختلفی، چون HDL بالاتر و کیفیت عملکرد HDL استفاده می‌کنند که نقش مهمی در سلامت قلب و عروق دارد. محققان ویژگی‌های کلسترول HDL را به روش‌های میکروسکوپی بررسی کرده اند که از آن جمله می‌توان به تجزیه و تحلیل صد‌ها پروتئین مرتبط با انتقال کلسترول و چگونگی تغییر این ارتباطات بر پایه یک یا گروهی از پروتئین‌ها اشاره کرد که ممکن است به بهبود پیش بینی‌ها از بروز مشکلات قلبی و عروقی کمک می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • پاسخگویی مرکز امداد شرکت گاز به ۸۴ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی 
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • اعلام شماره تماس برای دیدار مردمی وزیر بهداشت
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند