Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تعطیلی اماکن مقدس مذهبی نظیر حرم امام رضا (ع) این تعطیلی ها را در تاریخ ایران بی سابقه توصیف کرد و گفت: مردم با مسولیت پذیری همراهی خوبی نشان داده‌اند البته یک جمعیت کوچکی کم توجهی کردند.

وی با بیان اینکه در این مقطع وارد دوره اجرای برخی محدودیت ها خواهیم شد، افزود: وزارت کشور محور اصلی این سیاست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محدودیت ها عمدتا مربوط به سفر متناسب با شرایط کشور است و حتما فرمانداران و مسؤلانی که مسولیت اجرا را دارند بايد در هماهنگی كامل با وزارت کشور عمل کنند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه اقتصاد کشور بویژه بخش خدمات تحت تاثیر کرونا قرار خواهد گرفت، گفت: کار گروهی تشکیل و ستاد حمایت دولت برای کمک بسته های حمایتی تدوین کرده است.

جهانگیری گفت: بخش اصلی دولت تعطیل است و تنها کارمندان بخش بهداشت و درمان و مستخدمین بخش هایی که وظیفه تامین مایحتاج مردم، نظافت و صادرات و واردات را بر عهده دارند سرکار حاضر می شوند.

وی با اشاره به تعطیلی بیش از یک میلیون و دویست هزار کارمند آموزش وپرورش و مرخصی دو سوم کارمندان سایر ادارات اظهار داشت: بخش بهداشت و درمان از بخش هایی است که بیشترین کارمندان دولت در آن فعال هستند که باید در این مقطع به صورت تمام وقت پای کار باشند.

معاون اول رئیس جمهور بابیان اینکه برخی مشاغل باید در شرایط فعلی بیش از گذشته به مردم خدمت رسانی كنند، اظهار داشت: صدا و سیما یکی از این بخش هاست که بار اصلی مبارزه با کرونا را بر عهده دارد و موفق عمل کرده است.

جهانگیری با تشریح برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای غربالگری و قطع زنجیره انتقال ویروس و انتقاد از بی توجهی برخی هموطنان نسبت به هشدارها، از اجرای سیاست های جدید متناسب با شرایط کشور خبر داد.

وی ادامه داد: شرط موفقیت برای کاهش تبعات کرونا و به حداقل رساندن زمان مبارزه با كرونا به ميزان همكاری و تبعیت و مردم از سیاست های اعلام شده بستگی دارد.

معاون اول رئیس جمهور ‌با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال جهش اقتصادی،  گفت: آنچه مهم است قرار داشتن سیاست های کلان اقتصاد در جهت جهش تولید است. سیاست های بانکی، ثبات اقتصادی و استفاده از ظرفیت بازار سرمایه از جمله این سیاست ها ست که تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ شده است.

جهانگیری بر هدف گذاری همه بنگاه ها در سال ۹۹ برای جهش اقتصادی تاکید کرد و افزود: جهش تولید، سیاست مورد نیاز کشور است و باید تبدیل به برنامه‌های اجرایی شود.

وی ادامه داد: در جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی حتما در ارتباط با این سیاست، برنامه ریزی های جدی انجام خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اقتصادی دولت، اظهار داشت: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از ۲۲۰۰ تومان به ۲۵۰۰ به معنای حمایت جدی دولت از بخش کشاورزی است و در سایر محصولات نظیر چغندر قند نیز منتظر پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی هستیم.

جهانگیری از رقابتی کردن محصولات بنگاه های تولیدی برای عرضه در بازار های منطقه ای و بین المللی به عنوان برنامه اساسی یاد کرد و از برنامه ریزی دستگاه‌ها برای رونق اقتصادی در حوزه مسکن، حمل و نقل و بنادر خبر داد.

کد خبر 4886333 سید مهدی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری دولت دوازدهم ویروس کرونا ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی حسن روحانی محمدجواد ظریف حجت الاسلام حسن روحانی ایالات متحده آمریکا ایران اسحاق جهانگیری هیئت دولت شورای نگهبان مجلس محمد جواد ظریف معاون اول رئیس جمهور سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۲۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است

فرماندار ماکو با اشاره به دیدار خود با هیئت ترکیه در خصوص گمرک گوربولاق این کشور گفت: در این نشست درخواست کردیم تا تردد کامیون‌های معطل شده در دو سوی مرز با افزایش نیروها و امکانات تسهیل شود.

نادر کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی با اشاره به دیدار خود با هیئت ترکیه و رئیس اداره مدیریت مرزی این کشور در خصوص بررسی مسائل و مشکلات مرزی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم و پییگری‌های استاندار آذربایجان‌غربی و دیدار اخیر با استاندار وان ارتقا سطح روابط دو کشور در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: توجه به توسعه تجارت و مراودات مرزی و تسهیل ترددهای مرزی از جمله سیاست‌هایی است که پیگیری می‌شود.

فرماندار ماکو با اشاره به کندی تردد در گمرک بازرگان گفت: عملیات ساختمانی در گمرک گوربولاق ترکیه موجب ایجاد مشکل برای مسافران و خودروهای باری شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه بازرگان بزرگ‌ترین گمرک زمینی کشور بوده و سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر از این گمرک تردد می‌کنند، تصریح کرد: در این نشست درخواست کردیم تا تردد کامیون‌های معطل شده در دو سوی مرز با افزایش نیروها و امکانات تسهیل شود.

وی مدیریت سیل در نواحی مرزی را نیز یکی از محورهای این دیدار بیان کرد و ادامه داد: سیل روستای سوریک یکی از موارد مورد بحث دیگر بود که دیواره مرزی ترکیه عامل آن تشخیص داده شده است که در این جلسه مطرح شد.

کاظمی عنوان کرد: به طرف مقابل گفته شد که در چندین نقطه از دیواره مرزی ترکیه آبراهه‌هایی برای پیشگیری از وقوع سیل پیش‌بینی شود.

کد خبر 749206

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان‌شدن صنعت نفت و گاز بود
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز بود
  • رئیس جدید اداره امور شعب استان گلستان معرفی شد
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز به دست آمد/ استفاده حداکثری از توان دانش بنیان‌ها جواب داد