Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@18:55:10 GMT

زیان اقتصادی ایران با تعویق المپیک

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۲۸۹۸

زیان اقتصادی ایران با تعویق المپیک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در تماسی تلفنی با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک برای تعویق یک ساله بازیهای توکیو به توافق رسید تا این رقابتها رسما یک سال به تعویق افتاده و در تابستان ۲۰۲۱ برگزار شود. تعویق بازیها چالش هایی را از نظر مالی هم برای ژاپن و هم کشورهای شرکت کننده به وجود می آورد که یکی از بزرگترین چالش های ورزش محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ستاد عالی بازیهای المپیک از تیرماه سال ۹۸ تا ۹۹ ماهیانه ۵ میلیون تومان برای ورزشکاران و مبلغی هم برای مربیان در نظر گرفته که بخشی از آن به ورزشکاران پرداخت شده اما باید دید با تعویق یک ساله المپیک برنامه ستاد به چه صورت خواهد بود.

پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های در این باره گفت: وقتی المپیک چنین وضعیتی دارد، جلسات ستاد برگزار می‌شود تا صحبت‌هایی انجام شود اما این موضوع اصلا مهم نیست چون در این چند وقت وزارت ورزش و جوانان  و کمیته برای تدارک تیم‌ها کم نگذاشته‌اند. فکر نمی‌کنم در این خصوص مشکلی داشته باشیم.
 

بریتانیا از المپیک توکیو انصراف داد

نکته دیگر هزینه هایی است که کمیته ملی المپیک برای خرید البسه، هواپیمایی، اخذ ویزا و ... در نظر گرفته است. همه کشورها برای حضور در بازیهای مبالغی را به کشور میزبان پرداخت می کنند که ایران هم مستثنی نبوده، با این شرایط کشور میزبان چه برنامه ای برای هزینه های اخذ شده دارد؟

کمیته ملی المپیک برای آماده سازی تیم ها هم هزینه های زیادی علاوه بر سقف بودجه به برخی رشته های المپیکی داشته که به آنها اختصاص یافته است. حالا با تعویق المپیک، آیا کمیته ملی المپیک این هزینه های گزاف را سال آینده هم خواهد داشت؟

کیکاووس سعیدی در این باره اظهار داشت: ما ۱۰ میلیارد تومان برای هزینه‌های کاروان از جمله اعزام، خرید البسه، هواپیما، هزینه خروج از کشور، اخذ ویزا و ... در نظر گرفته‌ بودیم.

علاوه بر این در برخی از رشته ها مانند کاراته و ژیمناستیک هزینه هایی برای اعزام تیم های ملی صورت گرفت که با وجود اعزام مسابقات لغو شد، چه کسی پاسخگوی هزینه های صورت گرفته خواهد بود؟

در این شرایط اقتصادی که کشورمان با آن روبه روست، تعویق المپیک هزینه های مالی زیادی را برای ایران متحمل شده است. اعزام های برون مرزی بدون برگزاری مسابقه، اختصاص بودجه ویژه به المپیکی ها، در نظر گرفتن حقوق برای المپین ها و مربیان، پرداخت حقوق به ملی پوشان حاضر در اردو و همین طور مربیان خارجی و ... همه میلیاردها تومان خرج برای کمیته، وزارت و فدراسیون ها داشته حالا باید دید برنامه مسئولان ورزش کشور با این شرایط سال آینده چگونه خواهد بود؟

اولین واکنش ژاپن به تعویق المپیک کد خبر 495519 برچسب‌ها المپيك 2020 - توكيو المپیک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: المپيك 2020 توكيو المپیک تعویق المپیک تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۲۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در نشست کمیته بهره‌وری استان، با بیان این‌که از رشد ۸.۶ درصدی استان، ۳.۵ درصد مربوط به بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی است، گفت: جمع جبری عملکرد ارزیابی دستگاه‌های اجرایی از نظر بهره‌وری، مشخص‌کننده عملکرد بهره‌وری استان در کشور است. بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید در این راستا اهتمام داشته باشند.

وی افزود: دستگاه‌ها از نظر میزان بهره‌وری به‌صورت ماهانه ارزیابی شوند و پس از ارسال گزارش بهره‌وری، مستندات توسط دبیرخانه کمیته بهره‌وری استان یعنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعلام شود.

بهرام‌نیا میزان بهره‌وری را از معیارهای مهم برای ارزیابی مدیران ذکر کرد و گفت: عملکرد بهره‌وری هر اداره‌کل، ماهانه صحت‌سنجی و راستی‌آزمایی می‌شود و مستندات بهره‌وری هر دستگاه مورد پایش قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: میانگین عملکرد دستگاه‌های مشمول بهره‌وری، میانگین بهره‌وری استان است و هر ماه کمیته بهره‌وری تشکیل و دستگاه‌ها میزان بهره‌وری را ارایه دهند.

وی عنوان کرد: شیلات یکی از ظرفیت‌های مهم استان است که با توجه به ظرفیت رودخانه سیمره، باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

استاندار ایلام بیان داشت: کمیته بهره‌وری یکی از نشست‌های حائز اهمیت کمیته بهره‌وری است که باعث تحول در همه حوزه‌های استان است همه به این جلسه عنایت ویژه داشته باشند و گزارشات خود را حول این محورها تعیین شده اعلام کنند.

وی تصریح کرد: چهار حوزه بسیار مهم در بهره‌وری؛ تنش آبی، گردشگری، کشاورزی و صنعت است که ۱۸ دستگاه با این چهار حوزه هم‌افزایی دارند.

در این نشست مصوب شد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ظرف یک‌ماه کلیه اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه بهره‌وری را صحت‌سنجی و در نشست بعدی ارایه دهد.

همچنین مصوب شد دستگاه‌های اجرایی ۱۸ گانه مشمول بهره‌وری، در نشست بعدی کمیته بهره‌وری کارنامه رسمی و نمره تحقق بهره‌وری و جایگاه خود را در کشور از حیث بهره‌وری اعلام کنند.

کد خبر 6088085

دیگر خبرها

  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • بازگشت حسن یزدانی به تشک به تعویق افتاد
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است
  • افزایش ابهاماتِ ۸۶ کیلو؛ بازگشت یزدانی یک اردو به تعویق افتاد، قاسم‌پور دوباره در ۹۷ کیلو دعوت شد!
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • کمک هزینه IOC در تیراندازی به افرادی که باید می رسید نرسید