Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@00:43:34 GMT

فوت ۱۱ مسافر تهرانی در بابل طی سفر به مازندران

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۳۰۳۵

به گزارش ایسنا دکتر سید فرزاد جلالی شامگاه چهارشنبه ۶ فروردین ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون هزار و ۸۰۰ بیمار مشکوک و کرونایی در بیمارستان‌های شهرستان بابل بستری شده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۰ بیمار مشکوک بستری هستند.

وی تصریح کرد: ۳۰ بهمن ماه ۹۸ اولین بیمار کرونایی در استان مازندران در شهر بابل تشخیص داده شد و بلافاصله تجهیز بیمارستان میناگر را شروع کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم ‌پزشکی بابل با بیان اینکه با افزایش تعداد بیماران، بیمارستان‌های روحانی، یحیی‌نژاد و شهید بهشتی نیز به مجموعه اضافه شدند، گفت: خوشبختانه در عرض چند روز توانستیم کمبودها را تا حد زیادی مرتفع کنیم؛ ماسک و پوشش محافظتی پرسنل برای ما اولویت اصلی است و خواهد بود.

دکتر جلالی خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۱ هزار بیمار سرپایی را مدیریت کردیم، خیلی از این افراد دچار بیماری کرونا نبودند، برخی بیماری‌های ویروسی و غیر ویروسی دیگر داشتند و برخی نیز که احتمال کرونا داشته اما علائم خفیف بود و به‌صورت سرپایی درمان شدند و آن‌هایی که طبق راهنماهای علمی ضرورت برای بستری داشتند، نیز بستری شدند.

وی با اشاره به اینکه تا امروز هزار و ٨١٥ تن بستری شدند و تعداد زیادی از آن‌ها بهبود و ترخیص شدند، افزود: درصد آمار فوتی‌های ما تقریبا معادل میانگین کشوری است.

رییس دانشگاه علوم ‌پزشکی بابل ادامه داد: بیماران بدحال ارجاعی از سایر شهرهای استان هم زیاد داشتیم به طور مثال از ٩ مادر باردار کرونایی ٥ نفر غیر بابلی بودند که همگی در اتاق زایمان ویژه بیماران کرونایی که از روزهای اول آماده کرده بودیم، زایمان کردند.

دکتر جلالی بیان کرد: مشکل ما این بوده که برخی از بیماران خارج از شهرستان می‌آیند و ما باید (البته با افتخار) آن‌ها را هم پوشش درمانی دهیم.

وی گفت: آخرین آمار بستری ما حدود ۳۰۰ نفر است که در طول روز حدود ۴۰ الی ۵۰ نفر ترخیص شده و کمتر از این تعداد نیز بستری می‌شوند.

نگران موج دوم شیوع بیماری هستیم

رییس دانشگاه علوم ‌پزشکی بابل با بیان اینکه در ۵ الی ۶ روز اخیر آمار ما رو به کاهش بود، تصریح کرد: ما نگران موج دوم بیماری هستیم، پیش‌بینی می‌شود درگیر موج دوم شویم که بستگی به رعایت کردن مردم دارد.

دکتر جلالی خاطرنشان کرد: در سیستم بهداشتی و درمانی ۲۰ الی۳۰‌ درصد کنترل بیماری به ما مربوط می‌شود و حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد مربوط به سازمان‌هایی می‌شود که می‌توانند دخالت بارزی در پیشگیری از سرایت داشته باشند.

وی اظهار کرد: بهتر است تعطیلی اصناف را با جدیت و نظارت بیشتر ادامه و پایش دائمی داشته باشیم که هیچ مغازه‌ای به غیر از اصناف مجاز باز نباشند و مسافرین نیز به سفر نروند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه مردم در ۲ هفته پیش رو رفت‌وآمد نداشته باشند، یادآور شد: مردم شب‌نشینی و دورهمی‌ها را تعطیل و مطلقا به بیرون نیایند، با ادارات نیز هماهنگی‌های خوبی شده است که کارمندان را به یک ‌سوم تقلیل دهند.

        

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۳۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید و دردناک از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای ؛ قصد فروش یسنا را داشتند

به گزارش پارس نیوز ، روزنامه اعتماد در گزارشی در خصوص جزئیاتی از دزدیده شدن یسنا، دختربچه ۴ ساله کلاله‌ای نوشت: با توجه به اینکه مادر یسنا نمی‌تواند فارسی صحبت کند یکی از افراد نزدیک به خانواده یسنا که تمایل ندارد نامش در گزارش منتشر شود به «اعتماد» می‌گوید: «پدر یسنا معلول است و نمی‌تواند راه برود. روز حادثه مادر یسنا طبق معمول فرزندانش را سر زمین برده بود تا نخودفرنگی برداشت کنند. خواهر و برادر یسنا هم مشغول کار بودند. یسنا به مادرش می‌گوید که آب می‌خواهد. مادر یسنا از همسایه‌شان یک لیوان آب می‌گیرد و به یسنا می‌دهد. بعد از این موضوع ناگهان یسنا گم می‌شود. مادرش تا نیم ساعت متوجه گم شدن یسنا نمی‌شود. بعد از نیم ساعت متوجه می‌شود و اهالی شروع به جست‌وجو برای یافتن یسنا می‌کنند. هر جا را می‌گشتیم یسنا نبود تا اینکه بعد از ۵ روز یک کایت‌سوار داوطلب هلال‌احمر یسنا را در علفزار نزدیک جایی که مفقود شده بود، زنده پیدا کرد.»

 این فرد در ادامه می‌گوید: «دو، سه نفر در این رابطه بازداشت شدند، اما کارگری حدودا ۳۵ ساله مظنون اصلی بود و وقتی متوجه شد خبر گم شدن یسنا منتشر شده از کلاله خارج که توسط پلیس دستگیر می‌شود. او قصد فروش یسنا را داشته است. غیر از این فرد یکی، دو نفر دیگر هم به عنوان مظنون بازداشت هستند.»

 این فرد در واکنش به این سوال «اعتماد» که با توجه به اینکه یسنا ربوده شده و در حال حاضر در بیمارستان کلاله بستری است آیا امکان آزار و اذیت یا تعرض از سوی متهمان وجود داشته، می‌گوید: «هیچ‌گونه آزار و اذیتی صورت نگرفته است. یسنا فقط از نظر روحی و جسمی تضعیف شده که فعلا باید در بیمارستان بستری باشد.»

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید و دردناک از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای ؛ قصد فروش یسنا را داشتند
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای
  • کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت نخبه جوان مازندرانی
  • دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • کارزار نجات انجیلسی در مازندران
  • تعداد سکوهای پرسپولیسی در وطنی مشخص شد
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند