Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت آب و هوایی تهران و دیگر استان‌های کشور پرداخت. تاریخ انتشار: 10:59 - 07 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۸۲۸۵

صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان به تشریح وضعیت آب و هوایی استان‌های مختلف تهران پرداخت و گفت: استان‌های حاشیه زاگرس از شمال غرب کشور تا کرمان طی امروز بارش‌ها را به صورت رگباری و همرفتی شاهد خواهیم بود که در بعضی نقاط شامل جنوب غربی استان کرمان، جنوب و شرق استان فارس، غرب استان اصفهان، کردستان و کرمانشاه مستعد بارش‌های شدید خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فردا سامانه جدید بارشی وارد کشور می‎شود که این سامانه ابتدا غرب، شمال و جنوب غرب کشور را در برمی‌گیرد و به تدریج به طرف مناطق مرکزی و شرق کشور حرکت می‌کند و انتظار می‌رود طی فعالیت این سامانه، خیلی از استان‌های کشور درگیر بارش شدید باشند.

ضیاییان خاطرنشان کرد: حجم بارش‌ها در روز جمعه زیاد نیست، اما از روز شنبه نیمه غربی کشور را دربرمی‌گیرد و بارش‎های شدیدی را در استان‌های لرستان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگلویه و بویراحمد خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:  به عملکردمان به جز بحث مترو نمره ۱۶ می‌دهم

وی ادامه داد: در روز یکشنبه نیز استان‌های خوزستان، کهگلویه و بویراحمد، فارس هرمزگان و جنوب استان کرمان درگیر بارش‌های شدید خواهند بود و طی فعالیت این سامانه استان‌های دیگر هم درگیر بارش خواهند، اما وضعیت بارش در استان‌های نام برده شده شدیدتر خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان خاطرنشان کرد: در شهر تهران هم انتظار داریم که امروز بارش‌ها رگباری باشند که این مساله در برخی مناطق با تگرگ همراه خواهد بود و هوای بارانی در تهران تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه‌دار خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هواشناسی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۳۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان تا ساعتی دیگر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: این سامانه از امروز تا پایان هفته موجب رگبار و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و بارش تگرگ در بعضی از نقاط استان در بعضی از ساعات به خصوص ساعات بعدازظهر و اوایل شب خواهد شد. 
رضا مرادی افزود: مطابق بررسی‌های فعلی بارش‌ها طی امروز و فردا پنجشنبه در مناطق جنوب استان محتمل‌تر است. 
او ادامه داد: به دلیل ماهیت رگباری بارش‌های این سامانه احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که درصورت وقوع می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها شود.

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: همچنین در روز جمعه با احتمال کمتر در همه مناطق استان احتمال وقوع رگبار همرفتی شدید وجود دارد.
مرادی افزود: بر اساس خروجی فعلی الگوهای پیش بینی سرعت وزش باد در ساعات بعد از ظهر روز‌های جمعه تا یکشنبه نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می‌شود.

به همین دلیل هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان مرکزی صادر شد.

دیگر خبرها

  • آخر هفته‌ی بارانی در انتظار آذربایجان شرقی
  • سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان تا ساعتی دیگر
  • آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • ورود سامانه بارشی / تداوم بارش در استان‌های غربی
  • لرستان بارانی می‌شود
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود