Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@17:37:02 GMT

برخورد با فعالیت‌ سودجویانه تغییر کاربری اراضی کشاورزی

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۳۷۰۲

برخورد با فعالیت‌ سودجویانه تغییر کاربری اراضی کشاورزی

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه همه ساله در تعطیلات نوروزی و ماه‌های ابتدای سال، فعالیت‌های سودجویانه برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی افزایش می‌یابد خواستار مشارکت مردم در مقابله با این اتفاق شد.

هوشنگ کرمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: همه ساله در تعطیلات نوروزی و ماه‌های ابتدای سال، فعالیت‌های سودجویانه و تبلیغات کاذب در زمینه خرید و فروش زمین و تغییر کاربری اراضی کشاورزی با هدف ویلاسازی و ساخت و سازهای غیرمجاز افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: به همین منظور مدیریت  امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی با مشارکت شهروندان در راستای حفظ منابع پایه و تأمین امنیت غذایی جامعه از زمین‌های زراعی و باغ‌های استان محافظت می‌کند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه بر اساس قانون هر تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در اراضی و باغ‌ها بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است افزود: علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هر تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی می‌توانند از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (۱۳۱) یا مراجعه به واحدهای کشیک مستقر این مهم را اطلاع رسانی کنند.

کرمی ادامه داد:  گشت‌های یگان حفاظت اراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروز با گشت‌زنی و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱ مزارع و باغ‌ها را رصد می‌کنند و با ساخت و ساز غیر مجاز و  اقدام به تغییرکاربری و تخریب برخورد خواهند کرد.

وی تأکید کرد: صدور مجوز یا پروانه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی خارج از محدوده شهرها توسط شهرداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا و واگذاری خدمات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و تلفن بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان ممنوع است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: احداث گلخانه، دامداری، مرغداری، استخر پرورش ماهی و سایر تولیدات کشاورزی و کارگاه‌های صنایع تکمیلی و غذایی در روستاها نیازمند دریافت مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون جلوگیری از خردشدن اراضی کشاورزی تفکیک و افراز اراضی کشاورزی به قطعات کمتر از نصاب‌های تعیین شده ممنوع است گفت: ارائه هر نوع خدمات ثبتی از قبیل صدور سند مالکیت تفکیکی یا افرازی به این زمین‌ها نیز غیرمجاز است.

وی افزود: از مردم به‌ویژه روستاییان و کشاورزان درخواست می‌کنیم، چنانچه قصد اجرای طرح یا احداث بنا در اراضی زارعی و باغی دارند، قبل از هر اقدامی از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (۱۳۱)، مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان یا مدیریت امور اراضی استان مشاوره و برای دریافت مجوز اقدام کنند.

انتهای پیام/89033/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان همدان تعطیلات نوروز امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی ساخت و ساز غیر مجاز امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اراضی کشاورزی تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۳۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : این میزان از سطح یک و نیم هکتار از گلخانه های استان در سال گذشته برداشت شده است. 

شایسته با اشاره به اینکه قیمت هر شاخه گل رز ۲۵ هزار تومان است افزود: گل های رز علاوه بر داخل استان برای فروش به استانهای مشهد و تهران ارسال می شوند. 

وی گفت: ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز سی و هفت میلیارد و پانصد میلیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ارقام موجود گل رز ، هلندی، زرد، سفید و قرمز است.

در گلخانه های استان ۱۲ نفر فعالیت می کنند. 

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد