Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه طرح مشارکت مردم در کمیته اجتماعی انتظامی تهیه و به تصویب ستاد رسید، گفت: این طرح شامل تشدید محدودیت‌های بیشتری در ترددها و سفر‌ها خواهد بود و کسانی که قصد مسافرت دارند از این لحظه سفر خود را لغو کنند. تاریخ انتشار: 11:22 - 07 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۸۲۸۶

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حسین ذوالفقاری امروز در یک نشست خبری گفت: اکثر کشور‌ها با ویروس کرونا درگیر هستند و بر اساس شرایط و فرهنگ جامعه تصمیات مختلفی اتخاذ کرده‌اند برخی تصمیمات حداکثری و برخی اقدامات ایجابی و اقناعی انجام دادند در کشور ما نیز اقدامات گستره‌ای صورت گرفته به خصوص در حوزه آموزش و توصیه‌هایی که وزارت بهداشت و درمان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعدادی از عزیزانمان در خط مقدم از پزشکان و پرستاران در این راه به شهادت رسیده‌اند و از طرفی امکانات دیگر بخش‌های کشور از جمله نیرو‌های مسلح وغیره به کمک وزارت بهداشت آمده و یک بسیج همگانی برای مبارزه با بیماری کرونا در کشور شکل گرفته است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور افزود: بر این اساس طرح مشارکت مردم در کمیته اجتماعی انتظامی تهیه و به تصویب ستاد رسید و برای اجرا ابلاع شده و از امروز اجرا می‌شود و امید است انسجام ظرفیت‌های مردم با اجرای دقیق به نمایش گذاشته شود و بتوانیم از ظرفیت احاد ملت استفاده بیشتر بشود.

ذوالفقاری ادامه داد: در طول این مدت شاهد هستیم اکثر مردم به توصیه‌های وزارت بهداشت توجه کرده‌اند، اما بسیاری توجه نکرده‌اند و برخی مردم نیز از مسئولین مطالباتی دارند تا قاطعیت بیشتری برای کنترل‌ها صورت بگیرد تا زنجیره بیماری به سرعت قطع شود مسئله مهم این است که اگر ما به حوزه بهداشت و درمان کمک نکنیم و زنجیره انتقال بییماری قطع نشود نمی‌تو انیم شاهد کاهش شیوع بیماری شویم کما اینکه مجموع اطلاعات این را نشان می‌دهد که ما هنوز به قله نرسیده ایم و سیر نزولی شیوع کاهش را نشان نمی‌دهد.

وی ادامه داد: ضرورت دارد در درجه اول همه مردم همکاری کنند و تلاش کنیم زنجیره را قطع کنیم در غیر این صورت ممکن است امکانات و ظرفیت کشور ما جوابگوی بیماران این حوزه نباشد. طرح‌های زیادی در طول این مدت مطرح شد و به لحاظ مشکلاتی که برای بخشی از جامعه ایجلاد می‌کرد مورد اجماع قرار نمی‌گرفت در این طرح نهایی به اجماع وزارت بهداشت، وزارت کشور، دولت و کل دستورالعمل به تایید رئیس جمهور رسیده است که دارای کلیاتی است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: کلیات این طرح عبارت است از اینکه این طرح شامل تشدید محدودیت‌های بیشتری در ترددها و سفر‌ها خواهد بود و کسانی که قصد مسافرت دارند از این لحظه سفر خود را لغو کنند، زیرا در این طرح دیده شده که افرادی که وارد شهر‌ها بشوند صرفا ساکنین آنجا اجازه ورود داده نخواهد شد و کسانی که ساکن نیستند اجازه داده نمی شود و حداکثر امکان عبور از کنار گذر خواهند داشت.

ذوالفقاری تاکید کرد: مورد دوم این طرح این است که کسانی که در سفر هستند زودتر به خانه برگردند کسانی که در محل سکونت خود هستند برای سفر تصمیم نگیرند چرا که اجازه ورود به شهر‌های دیگر به آن‌ها داده نمی‌شود و کسانی که قصد برگشت دارند طوری برنامه‌ریزی کنند که وارد شهر‌های مسیر نشوند.

بیشتر بخوانید:

بررسی آمادگی‌های استان‌ها برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در نشست ویدئو کنفرانس وزیر کشور با استانداران سراسر کشور

وی افزود: تعدادی موارد شناسایی از جمله کارت ملی و کدملی تعبیه شده که می‌توان تشخیص داد که این فرد ساکن این شهر است یا نه ادامه داد: در برخی نقاط کارگران و کارمندانی خارج از شهر‌ها کار می‌کنند به عنوان مثال استان‌های بزرگ یا شهرک‌های اطراف تهران کسانی سکونت دارند، اما محل کار آن‌ها مرکز استان است برای این افراد نیز تدبیری دیده شده و طراحی شده استان‌ها با کارت‌هایی تهیه شده که شناسایی شوند و کسانی که در محل کار سکونت ندارند تردد آن‌ها مشکل نباشد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به اعمال محدودیت‌های حداکثری در حمل و نقل مسافری اعم از ریلی، اتوبوسی و هوایی گفت: مقرر شد وزارت راه و شهرسازی بر اساس نیاز حمل ونقلی استان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقداماتی انجام دهد و کلیه وسایل نقلیه باری، نیرو‌های امدادی، پلیس، اوژانس و آتش نشانی از این قاعده استثنا هستند

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها، مدارس، بستان‌ها، مراکز ورزشی و لیستی که تهیه شده تعطیل خواهند شد و هر جایی که محل تجمع باشد به استان‌ها ابلاعغ شده تا تعطیل باشند.

تکمیل می‌شود

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت کشور کرونا معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور وزارت بهداشت استان ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۳۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار

به گزارش همشهری آنلاین، محسن هرمزی در مورد سرانجام مطالعات تغییر در اجرای طرح ترافیک در شهر تهران با تأکید بر اینکه ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران میراث دار کم و کاستی‌هایی هستیم، گفت: حوزه طرح ترافیک در سال‌های اخیر با توجه به مقتضیات زمانی به‌روزرسانی نشده است.

او با بیان اینکه در به‌روزرسانی طرح ترافیک قواعد را در سال جدید در دستور کار قرار دادیم؛ بگونه‌ای که موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می شود، افزود: بعد از نهایی شدن تغییرات، طرح اصلاحی باید در نهادهای بالادستی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و بعد از آن نسبت به ابلاغ و اجرایی کردن طرح جدید اقدام می‌کنیم.

هرمزی با تأکید بر اینکه جزئیات تغییرات بعد از نهایی شدن به اطلاع شهروندان می‌رسد، اظهار کرد: اما باید بگویم که بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می‌کنیم؛ یعنی خودروها و موتورسیکلت‌های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت. در محدوده بازار و منطقه ۱۲ نیز محدودیت‌هایی برای تردد موتورسیکلت‌های بنزینی ایجاد خواهد شد.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم؛ زیرا طرح ترافیک سال‌ها باعث شده که به شب مردگی خیابان‌ها کمک کند.

کد خبر 846951 برچسب‌ها شهردارى تهران تهران طرح ترافیک

دیگر خبرها

  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • محدودیت‌ های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • دفاع تمام قد معاون امنیتی وزیر کشور از اجرای طرح نور/استانداران موظف به حمایت از پلیس هستند
  • معاون وزیر کشور : طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد / یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح مخالفتی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • معاون امنیتی وزیر کشور: طرح نور با قوت و تدبیر به کار خود ادامه خواهد داد
  • معاون امنیتی وزیر کشور: طرح نور با قوت و تدبیر ادامه دارد
  • توضیح معاون وزیر درباره ادامه کار «طرح نور»
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد