Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:55:34 GMT

در شهر خود و خانه خود می‌مانیم

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۴۰۱۸

در شهر خود و خانه خود می‌مانیم

نوروز ۱۳۹۹ خورشیدی مردم ایران به دلیل ورود ویروسی به نام کرونا باید سال متفاوتی را سپری کنند چرا که این بیماری زودتر از مسافران در استان‌های مختلف جا خوش کرده و به همین دلیل سفر تا اطلاع ثانوی ممنوع است. در ‌شرایطی که گسترش ویروس کرونا بیشتر شهرهای کشور را درگیر خود کرده‌است و به جهت اپیدمی این بیماری از طرف مسوولان بهداشت و درمان ماندن در خانه تنها راه قطع زنجیره اپیدمی اعلام شده‌است در سراسر کشور، تعطیلی بازارها و بسیاری از اصناف و همچنین اماکن گردشگری و اقامتگاه‌ها رقم خورده است اما همه اینها هم مانع از سفر کردن عده ای نشده است و همچنان به شهرهای مختلف سفر می کنند و شاید هنوز نمی خواهند، متوجه شوند که این کار آنها به همه جامعه ضرر می رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل هم در اینستاگرام کمپین در_شهر_خود_و_خانه_خود_می‌مانیم، راه اندازی شده است؛ کمپینی که در آن از مردم خواسته شده تا برای حفظ سلامتی خود و مقابله با شیوع کرونا  برای مدتی از خانه خود بیرون نرفته و از تردد غیر ضروری در معابر و اماکن عمومی و نیز سفر به شهرهای مختلف خودداری کنند.

مسوولیت اجتماعی

مسوولیت اجتماعی یک چارچوب و محدوده اخلاقی است که در آن وظایف مختلفی که تمامی آن ها دارای منافع برای جامعه هستند، بر عهده فرد، سازمان و نهادی خاص گذاشته می شود. این مفهوم به صورت دقیق تر به معنای انجام وظایف فردی به وسیله تک تک افراد جامعه است که انجام این وظایف باعث می شود تا منافع شخص و جامعه در خطر نیافتد. بنابراین مسوولیت اجتماعی در مواقع بحران بسیار مهم است که در شرایط کنونی که کشور با ویروس کرونا درگیر شده نقش تعیین کننده ای دارد. از این رو صفحه های اینستاگرامی مختلف با پیوستن به پویش در_شهر_خود_و_خانه_خود_می‌مانیم، بر این نکته مهم تاکید دارند که شهروندان در راستای مسوولیت اجتماعی خود باید به این مهم عمل کنند. در همین راستا کاربران مختلف در اینستاگرام با پیوستن به این پویش در پست های مختلف که منتشر می کنند بر مسوولیت اجتماعی شهروندان تاکید دارند. یکی از همین کاربران در پستی که منتشر کرده نوشته است که برای قطع کردن زنجیره گسترش کرونا همه ما در شهر خود و خانه خود می‌مانیم، زیرا در مقابل این کار مسوولیت داریم. البته از نوشته های کاربران مختلف در زیر پست های منتشر شده معلوم می شود که آنها هم نسبت به این وظیفه خود آگاه هستند و سعی می کنند تا مردم را ترغیب کنند که به این وظیفه خود عمل کنند. 

ممنوعیت ورود به شهرهای مختلف

هر چند که مردم ایران به رسم هر ساله برای گذراندن تعطیلات نوروزی برنامه ریزی کرده و سفر را یکی از موارد ضروری این ایام می‌دانند اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی مراکز اقامتی و گردشگری در استان‌های مختلف تعطیل بوده و در مبادی ورودی بسیاری از شهرها نیز ممنوعیت تردد اعمال می‌شود زیرا این اقدام می تواند از شیوع کرونا جلوگیری کند. به همین دلیل هم کاربران مختلف اینستاگرامی که به پویش در_شهر_خود_و_خانه_خود_می‌مانیم، پیوسته اند در صفحه های مختلف خود پست هایی منتشر کرده اند و با احترام از مردم خواسته اند تا به شهرهای آنها سفر نکنند. برای نمونه یکی از کاربران با پیوستن به این پویش با انتشار تصویری نوشته است به اصفهان نروید یک میزبانی طلب شما. بنابراین از مردم خواسته است که برای شکست کرونا به شهر آنها سفر نکنند که کاربران مختلف هم در زیر این پست ها همدلی خود را نشان داده اند و سعی می کنند تا شرایط کنونی شهر و استان خود را نشان دهند که برای سفر کردن مناسب نیست. 

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا مسافرت اینستاگرام پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا مسافرت اینستاگرام کرونا ویروس کرونا مسافرت اینستاگرام مسوولیت اجتماعی کاربران مختلف ویروس کرونا پست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است

مجید ناصحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به مناسبت روز شوراها اظهار کرد: قانون شوراها با ۲۰ سال تأخیر اجرا شده و به همین دلیل جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است.

وی با بیان اینکه شوراها سهل‌الوصول‌ترین راه ارتباطی با لایه‌های مختلف مردم است، ابراز کرد: شورا زبان گفت‌وگو و انتقال پیام‌های مردم در گروه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، اقشار و صنوف مختلف است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: اگر بخواهیم اتصال مردم با حاکمیت را داشته باشیم باید جایگاه شورا را جدی بگیریم و ارتباط سازمانی با اجزای مختلف جامعه و حاکمیت برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه شورا جزو هیچیک از قوای مجریه، مقننه یا قضائیه نیست، عنوان کرد: مردم امور مختلفی را در حوزه قضائی، ضعف‌های قوه مجریه یا مسائل حقوقی را مطرح می‌کنند که این ارتباط و جایگاه را باید به شورا بدهیم که پیام مردم را به قوای مختلف برساند و پیگیری کند.

ناصحی‌مقدم در مورد شورای شهر ششم یادآور شد: یک وجه قالب تفاوت این شورا با دوره‌های قبلی این است که اعضا به شکل تیمی وارد شورا شدند و تاکنون هماهنگ و منسجم عمل کردند و در سه سال گذشته تعامل در شورا به حداکثر رسید تا به مشکلات غلبه کنند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات دوره‌های قبل که دستیابی به برنامه عملی منسجم را دشوار می‌کرد، اختلافات داخلی بود اما اکنون سعی بر این است تا با پیش‌بینی اهداف کارشناسی شده و تعامل باشهرداری، مسائل شهری تبدیل به گفتمان پایدار شود.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه شورای ششم توانسته در این مسیر موفق عمل کند، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت ساختارها به نحوه بهینه استفاده کنیم و با توجه به اینکه ۹ فکر مختلف در شورا هست، ابتدا باید به نحوه تصمیم‌سازی با تعامل و همفکری توجه کرد و اگر هر فرد بخواهد حرف خود را به کرسی بنشاند موفقیت حاصل نمی‌شود.

وی افزود: شورا دارای کمیسیون‌های تخصصی است و موضوعات در این کمسیون‌ها بررسی می‌شود تا در صحن شورا طرح و یا شهرداری مورد تبادل نظر قرار گیرد.

کد خبر 6090994

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • البرزنشین مهمان خانه های مردم در شبکه البرز
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم