Web Analytics Made Easy - Statcounter

با شیوع ویروس کرونا در کشور و هشدارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جلوگیری از انتشار این ویروس، مدتی است که کتابخانه های عمومی در زنجان همزمان با سراسر کشور تعطیل شده است.

با وجود تعطیلی کتابخانه ها، حضور و فعالیت شماری از کتابداران زنجانی در فضای مجازی برای خدمات رسانی به مخاطبان، حکایت از دلتنگی کتابداران و اعضای کتابخانه ها دارد و فراهم کردن ارتباط  مجازی در چنین شرایطی باعث می شود تا کتابدوستان این روزهای سخت را در کنار هم تاب بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

تعدادی از کتابداران زنجانی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در فضای مجازی برای ارائه برخی خدمات کتابخانه‌ای به اعضای کتابخانه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی سعی دارند چراغ کتاب و کتابخوانی خاموش نشود.

به گفته مسئول کتابخانه عمومی سهروردی زنجان، کتابداران این کتابخانه با معرفی کتاب و اجرای برنامه های خلاقانه ای که با مشارکت اعضا از طریق صفحه مجازی کتابخانه انجام می شود، دل مشغولی های روزانه ای را در ایام تعطیلات کتابخانه برای اعضا فراهم کرده اند.

کتابداران این کتابخانه همچنین ضمن معرفی روزانه کتاب، اعضا را به اظهار نظر پیرامون کتاب هایی که مطالعه کرده و یا در دست مطالعه دارند، دعوت و ترغیب می کنند. 

عزیزه حسن خانی، کتابدار کتابخانه آیت الله موسوی روستای پری شهرستان ماهنشان نیز در این روزها مسابقه نقاشی با موضوع «کرونا را شکست می دهیم» را برای اعضای کودک و نوجوان کتابخانه برگزار می کند. 

به همت مرضیه خیبری، مسئول کتابخانه عمومی مهدوی و الهام سلیمی، کتابدار کتابخانه عمومی مهدوی، آموزش های بهداشتی از قبیل نحوه صحیح شستن دست برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا با مشارکت مخاطبان در فضای مجازی بین اعضای کتابخانه به اشتراک گذاشته می شود. 

گفتنی است از سوم اسفند تا کنون و در چهار مرحله با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، همزمان با تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی زنجان نیز تعطیل شدند. 

مدیرکل کتابخانه عمومی استان زنجان گفت: با توجه به تصمیم ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی تا ۱۵ فروردین جاری، کتابخانه های عمومی این استان نیز تا این موعد تعطیل شدند.

امیرعلی نیکبخش با بیان اینکه شهروندان در این روزها که ماندن در منزل از سوی مراجع بهداشت و سلامت توصیه می شود، می توانند با مطالعه و خواندن کتاب استفاده بیشتری از اوقات خود ببرند.  

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۸۵ هزار نفر در این استان معادل ۸.۵ درصد جمعیت در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند، گفت: این میزان بیش از ۲ برابر میانگین کشوری است.

در استان زنجان ۹۷ باب کتابخانه عمومی وجود دارد که  ۳۶ باب از این کتابخانه ها در مناطق روستایی واقع است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کتاب زنجان کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کتاب زنجان کتابخوانی ویروس کرونا کتاب زنجان کتابخوانی کتابخانه های عمومی کتابخانه عمومی فضای مجازی کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۴۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در طرح وارگه دانایی، دانش‌آموزان مدارس ابتدایی از اردیبهشت‌ماه تا خردادماه با خواندن کتاب داستان «گل حسرتی» وارد رقابت با سایرین می‌شوند و پس از ارزیابی در خردادماه، برگزیدگان تجلیل می‌شوند.

دیگر خبرها

  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد