Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رحمانی فضلی گفت: طبق دستور ریاست محترم جمهوری اسلامی مقرر گردید از امروز مقررات جدی تری نسبت به آن دسته از هموطنان که نسبت به تذکرات ایمنی بخش و بهداشتی توجه لازم ندارند و موجبات ناراحتی و تکدر سایر هموطنان و همچنین شیوع بیماری و کم اثر کردن زحمات طاقت فرسای مدافعان سلامت در بیمارستان ها و درمانگاهها را فراهم آورده اعمال گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، متن کامل بیانیه رحمانی فضلی بدین شرح است؛

«بسمه تعالی
هموطنان عزیزم
همانگونه که می دانید بیماری عالمگیر ویروس کرونا موجب بر هم زدن شرایط معمول زندگی برای تمام مردم جهان از جمله شما هم میهنان عزیز شده است تا جاییکه حتی مراسم های دینی و مذهبی و همچنین آداب و آیین های مخصوص سال نو که ریشه در تمدن کهن دیارمان دارد، تحت الشعاع شرایط ایمنی و مراقبتی در مقابله با این بیماری قرار گرفته است. دولت جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا با تشکیل ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصمیمات مناسبی، متناسب با شرایط و اقتضائات زمانی و مکانی گرفت و با همکاری اکثریت مردم به ویژه کادر ایثارگر درمانی و پزشکی کشور که با محدودیت های ناشی از تحریم ظالمانه روبرو بودند، توانست به موفقیت های قابل توجهی دست یابد. اما متاسفانه با وجود اعتقاد و تاکید مقامات عالی کشور به عدم ایجاد محدودیت های بیشتر و تزاحم و تصدیع برای عموم مردم، شاهد هستیم تعداد معدودی از هموطنان بدون توجه به هشدارها و تذکرات بهداشتی لازم، اقدام به رفتارهایی نمودند که موجبات اعتراض و شکایت و گلایه مردم عزیز را در پی داشت، لذا طبق دستور ریاست محترم جمهوری اسلامی مقرر گردید از امروز مقررات جدی تری نسبت به آن دسته از هموطنان که نسبت به تذکرات ایمنی بخش و بهداشتی توجه لازم ندارند و موجبات ناراحتی و تکدر سایر هموطنان و همچنین شیوع بیماری و کم اثر کردن زحمات طاقت فرسای مدافعان سلامت در بیمارستان ها و درمانگاهها را فراهم آورده اعمال گردد. از این جهت از همه هموطنان عزیز و فهیم کشور می خواهم با دقت نسبت به رعایت دستورات مراجع بهداشتی و انتظامی و توصیه ها و هشدارهای لازم از سوی مراجع ذیصلاح مرتبط با ستاد ملی مقابله با کرونا توجه لازم را داشته باشند تا انشاالله نیازی به اعمال محدودیت های بیشتر و برخورد با متخلفان از مقررات عمومی نباشد.
عبدالرضا رحمانی فضلی
وزیر کشور
و رئیس شورای امنیت کشور»

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۴۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی