Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:13:53 GMT

خانه بمانید

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۵۳۵۴

خانه بمانید

هفته‌هاست که بیماری کرونا وارد کشور شده و گسترش آن همچنان صعودی است به همین سبب لازم است که همه مردم در خانه بمانند تا زنجیره انتقال آن قطع شده و به زودی شاهد کاهش و از بین رفتن این ویروس باشیم اما با وجود هشدارها و توصیه‌های پزشکان همچنان افرادی هستند که در جاده‌ها در حال تردد و سفر هستند و به استان‌های مورد نظر خود می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه حجم سفرها نسبت به سال گذشته کاهش یافته است اما همین تعداد ورودی و خروجی برای هر استانی نیز می‌تواند خطرناک باشد و بیماری را گسترش دهد. به عقیده پزشکان و متخصصان تنها راه مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال، در خانه ماندن و خودداری از مسافرت است. به همین دلیل هم صفحه های مختلف اینستاگرامی با پیوستن به کمپین خانه_بمانید، در عین به اشتراک گذاشتن پست های مختلف، مردم را ترغیب می کنند تا در خانه بمانند تا بتوانیم این ویروس را شکست دهیم.

شعر و متن

در شرایطی که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده است صفحه های مختلف اینستاگرامی با پیوستن به کمپین خانه_بمانید سعی کرده اند تا مردم را ترغیب کنند تا با این کار خود سهمی در شکست این ویروس داشته باشند. یکی از کارهای جالب توجه که در صفحه های اینستاگرامی انعکاس پیدا کرده شعرها و متن نوشته هایی در مورد در خانه ماندن است. یکی از کاربران اینستاگرامی در همین خصوص پستی منتشر کرده که با شعری نوشته شده:

در کوچه ها و بازارها هم اکنون خبری نیست

در خانه بمانید که بیرون خبری نیست

عید است علی رغم غم و غصه بخندید

امسال شمال و لب کارون خبری نیست

در همین ارتباط یکی از کاربران با پیوستن به کمپین خانه_بمانید، پستی در همین خصوص منتشر کرده و از کاربران دیگر خواسته تا متن نوشته، شعر و جملات زیبایی در مورد در خانه ماندن منتشر کنند. برای نمونه کاربری نوشته است: در طوفان بلا، خانه کشتی نجات است، در خانه می مانیم.

طرح و نقاشی

یکی دیگر ایده های جالب توجه که در اینستاگرام به وجود آمده است و کاربران مختلف با پیوستن به کمپین خانه_بمانید، در صفحه های خود منتشر کرده اند، پست هایی با طرح و نقاشی است که تصاویری از سفر مردم منتشر شده و برروی آن نوشته شده که به سفر نروید. یکی از کاربران پستی منتشر کرده که طرحی از مردم به صورت نقاشی است که بر روی آن نوشته شده که ما منزل نیستیم. لطفاً از دید و بازدیدهای نوروزی خودداری کنیم. بماند برای بعد از گذراندن بحران کرونا، خیلی مودبانه مهمانی ها را به تاخیر بیاندازیم.

کاربری دیگر در صفحه اینستاگرام با پیوستن به کمپین خانه_بمانید، تصویری به صورت نقاشی از یک خانواده منتشر کرده که در حال بستن اسباب سفر هستند و تابلویی در مقابل آنها نقش بسته شده است که برروی آن نوشته شده، کرونا ۳۰۰ کیلومتر.

کاربری دیگر با پیوستن به کمپین خانه_بمانید، تصویری از یک آیفون به صورت نقاشی شده منتشر کرده که زنگ ایفون فشار داده می شود و صاحبخانه می گوید: کیست؟ و این طرف تصویر ویروس کرونا است که می گوید: باز کن دیگه منم. تصویری که به خوبی نشان داده که در خانه بمانید تا عامل شیوع ویروس کرونا نباشید.

کاربری دیگر در صفحه اینستاگرامی خود با پیوستن به کمپین خانه_بمانید، چهار تصویر از علائم راهنمایی و رانندگی منتشر کرده برروی آنها نوشته شده است: ویروس را با خود نبرید، برگردید، جاده ویروس دارد و سفر یعنی خطر.     

برچسب‌ها ویروس کرونا سهم_من_در_مهارکرونا اینستاگرام علائم کرونا پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اینستاگرام علائم کرونا ویروس کرونا اینستاگرام علائم کرونا منتشر کرده ویروس کرونا نوشته شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۵۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!