Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:00:21 GMT

تئاتر از مصادیق ارزشمند هنر است

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۵۴۰۱

تئاتر از مصادیق ارزشمند هنر است

بهرام فاضلی‌زاد روز پنجشنبه، با انتشار پیامی به مناسبت هفتم فروردین روز جهانی هنرهای نمایشی افزود: هنر از جمله مفاهیم بلندی است که به دلیل وجود جریان پویا، سیال و مستمری که در ذات آن است، نقش سازنده و مؤثری در تبلور اندیشه دارد.

وی اظهار داشت: نمایش، هم دارای جذابیت بصری و سمعی است و هم از غنای محتوایی برخوردار است و تئاتر در نگاه ساختاری به اصالت هستی می پردازد لذا از نظر فلاسفه و متفکران بزرگ میان فلسفه و تئاتر وجوه مشترک فراوانی مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فاضلی‌زاد گفت: روز جهانی تئاتر فرصت مغتنمی است برای بررسی ابعاد مختلف این هنر زنده و اثرگذار که هم‌نفس با مردم، زندگی آنان را به تصویر می‌کشد. این روز ‌همچنین فرصتی است برای هنرمندان تئاتر تا چالش‌های پیش روی این هنر و جایگاه و نقش خود را عمیق‌تر دریافته و به گسترش تئاتر خلاق و پویا و مفهوم گرا بیشتر بیندیشند و تئاتر را گرامی بدارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: انتخاب هفتم فروردین ماه به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی مقارن با بهار طبیعت، نشانه تحول و نشاط تئاتر و امیدواری نسبت به روزهای بهتر برای این هنر کهن و اثرگذار است؛ ضمن تبریک سال جدید و نیز تبریک اعیاد شعبانیه، و آرزوی سلامتی برای تمام مردم جهان با خلاصی از ویروس کرونا این روز خجسته را به اصحاب فرهیخته هنر تئاتر تبریک و شادباش می گویم. امیدوارم در سال جدید که با عنوان «جهش تولید» نام گذاری شده است، فرآیند تولید تئاتر و نمایش در استان کرمانشاه رشد و توسعه بیشتری بیابد. 

برچسب‌ها بازیگر تئاتر تئاتر شهر هنرمند تئاتر تئاتر خیابانی کرمانشاه خانه تئاتر روز جهانی تئاتر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازیگر تئاتر تئاتر شهر هنرمند تئاتر تئاتر خیابانی کرمانشاه خانه تئاتر روز جهانی تئاتر بازیگر تئاتر تئاتر شهر هنرمند تئاتر تئاتر خیابانی کرمانشاه خانه تئاتر روز جهانی تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۵۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنونده برنامه های رادیو هستم | رادیو شخصیت های ارزشمند بسیار دارد

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا، سید عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  در گفت و گو با خبرنگاران گفت:  روز رادیو را به همه همکاران عزیزم در حوزه صدای جمهوری اسلامی تبریک می گویم. جا دارد از مرحوم مهران دوستی نام ببرم. یاد و خاطره مرحوم دوستی که یکی از شخصت های ارزشمند و سرمایه های صدای جمهوری اسلامی بود و از دنیا رفت را گرامی می دارم. 

وی در ادامه ضمن تقدیر از مدیریت معاونت صدا افزود: از مدیریت خوب علی بخشی زاده، معاون صدا قدردانی می کنم. آقای بخشی زاده از  شخصیت های فرهنگی، پرکار، انقلابی و از آزادگان ارزشمند کشورمان هستند. از تلاش های معاون صدا و همه همکاران رادیو که در حوزه صدا هستند، قدردانی کنم. 

به گفته ضرغامی، با سیما کمتر مصاحبه می کنم، رادیو را به خصوص وقتی که در سفر یا هنگام رانندگی هستم، گوش می کنم. رادیو رسانه گرمی است.

دیگر خبرها

  • بُرد ارزشمند تیم پاریزه ر کردستان در خانه
  • ماموستا ملااحمد فخری منشأ خدمات بسیاری برای دین بود
  • تبریک روز جهانی طراح و گرافیک + متن و پوستر World Graphics Day
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو
  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • شنونده برنامه های رادیو هستم | رادیو شخصیت های ارزشمند بسیار دارد
  • ب ام و E24 635csi ؛ این کد در مجموعه باواریائی ها بسیار ارزشمند است(+عکس)
  • ب ام و E24 635csi ؛ این کد در مجموعه باورایائی ها بسیار ارزشمند است(+عکس)
  • گوگل‌پلی رفع فیلتر می شود؟
  • موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند