Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه خوزستان گفت: مجتمع فرهنگی ورزشی جهان‌آرا، در حال حاضر به مجموعه کارگاه‌های تولید محلول ضدعفونی و البسه کادر درمانی جهت مقابله با کرونا قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،  مجتمع فرهنگی، هنری و ورزشی شهید جهان‌آرا مجتمعی است که در طول سال فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی مختلفی را در اختیار نوجوانان و جوانان اهوازی قرار میدهد اما با توجه به اپیدمی کرونا و نیاز روزافزون به تولید محصولات مورد نیاز بهداشت و درمان تمام فعالیت‌های این مجتمع با حضور تمام وقت نیروهای جهادی و بسیجی به تولید محصولات بهداشتی اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دختران و بانوان بسیجی اهوازی نیز مانند دوران دفاع مقدس در خط مقدم تولید لباس‌های مورد نیاز کادر درمان آن هم در دو شیفت کاری پرداخته‌اند و جوانان غیور اهوازی ضمن توزیع این تولیدات با تولید محلول‌های الکلی به صورت شبانه به ضدعفونی محلات میپردازند.

پیگیر نیازمندی مردمیم

سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان در حاشیه افتتاحیه کارگاه تولید محلول ضدعفونی و کارگاه تولید البسه بیمارستانی قرارگاه جهادی شفا سپاه ولیعصر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که امروز باید توسط ما دنبال شود نیازمندی مردم و بیمارستان‌ها در حوزه پیشگیری است و امیدواریم که بتوانیم چرخه انتشار ویروس را قطع کرده و مردم به روال زندگی عادی خود برگردند.

شاهوارپور در رابطه با این کارگاه‌ها عنوان کرد: یکی از کارگاه‌های فعال در چرخه پیشگیری، مجتمع جهان‌آرا است، مجتمعی که در حالت عادی یک محل فرهنگی و ورزشی برای نوجوانان و جوانان بود اما در حال حاضر به طور کامل در اختیار مجموعه تولیدات مبارزه با کرونا قرار گرفته است.

وی افزود: کارگاه خیاطی بسیار خوبی به مانند دفاع مقدس توسط خواهران ما راه‌اندازی شده است و بیش از ۴۰ دستگاه چرخ خیاطی در دو شیفت کاری و در یک محل یک هزار متری فعال است.

تولید لباس کادر درمان

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان در پاسخ به چیستی تولیدات این کارگاه‌ها بیان کرد: با توجه به اینکه لباس نیروهای درمانی بیمارستان‌ها یک بار مصرف است و پس از مصرف یک شبانه‌روز باید کنار گذاشته شود در این کارگاه‌ها روزانه یکصد دست لباس تولید و تحویل داده می‌شود.

وی افزود: در بحث تهیه مواد ضدعفونی نیز کارگاه دیگری تدارک دیده شده است و با پای کار آمدن بسیج جامعه پزشکی، مواد ضدعفونی تهیه و توزیع خواهد شد.


گروه‌های جهادی پای کار

شاهوارپور در اشاره به فعالیت جوانان دانشجوی بسیجی، گفت: در کارگاهی دیگر، این جوانان مشغول تهیه محلول‌های الکلی هستند که برای ضدعفونی در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: بسته‌های بهداشتی که شامل ماسک و محلول‌های الکلی و ضدعفونی است نیز توسط گروه‌های جهادی ما در محل‌های مورد نیاز توزیع می‌شود.

توجه ویژه به سالمندان

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه نیازمندی‌ها در اولویت‌بندی هستند ، عنوان کرد: یک بخش از نیازمندی‌ها مربوط به اشخاصی است که از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و باید دوره‌‌ی نقاهت را در منزل طی کنند و همچنان نیاز به امکانات پیشگیری دارند.

وی افزود: بخش دیگر مربوط به افرادی با بیماری‌های مزمن، سالمندان و جانبازان به ویژه جانبازان شیمیایی است که عدم ابتلا آن‌ها در بهداشت و درمان به اولویت تبدیل شده و باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

ضدعفونی شبانه

شاهوارپور بیان کرد: با برنامه‌ریزی که در بهداشت برای برادران بسیجی اهواز و سایر شهرستان‌ها صورت گرفته بود، امکاناتی برای ضدعفونی محلات به صورت شبانه در نظر گرفته شده که در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه کمک مردم برای مبارزه با کرونا بسیار موثر خواهد بود افزود: تلاش ما بر این است که در این بحران به کمک مردم بیاییم اما مهم‌ترین وجه کار، خود مردم هستند که با رعایت نکات بازگو شده توسط وزارت بهداشت و پرهیز از سفر و حضور در تجمعات میتوانند در قطع زنجیره ابتلا موثر باشند.

انتهای پیام/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: خوزستان نوجوانان ورزشی جوانان فرمانده سپاه سپاه ولیعصر تولید محلول کارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمود تارا مسئول پنل پیش نیاز‌های شکل گیری آزمایشگاه پزشکی هوشمند در بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران که در روز‌های ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، اظهار کرد: آزمایشگاه‌های بالینی و پزشکی هوشمند امروزه یکی از پایه‌های مهم در تشخیص و مدیریت بیماری‌ها محسوب می‌شوند. این آزمایشگاه‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی، اطلاعات پزشکی را تحلیل کرده و الگوریتم‌های پیشرفته‌ای را به کار می‌برند تا بیماری‌ها را سریع‌تر بهبود بخشند. اهمیت آنها در دنیای امروزی این است که این تکنولوژی‌ها به پزشکان کمک می‌کنند تا بیماری‌ها را به دقت تشخیص دهند، پیش بینی کنند و درمان‌های بهتر و موثرتری را ارائه دهند.

وی افزود: هر چند در سطح جهانی، آزمایشگاه‌های پزشکی امروزی به طور گسترده‌ای از تکنولوژی‌های هوشمند مانند سیستم‌های اتوماسیون، تجهیزات تصویری پیشرفته (به ویژه در پاتولوژی و مطالعه لام)، سیستم‌های اطلاعات آزمایشگاهی هوشمند، بستر داده‌های بزرگ و سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری بر اساس هوش مصنوعی استفاده می‌کنند ولی این اتفاق، هنوز در کشور ما، در حال طی مراحل اولیه هستند و آزمایشگاه‌های اندکی وجود دارند که پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داشته اند.

این متخصص حوزه انفورماتیک سلامت و بالین با اشاره به نیاز‌های اساسی و مهم در شکل گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند بیان داشت: برای شکل‌گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند، نیازمندی‌های اساسی شامل دسترسی به داده‌های بزرگ و با کیفیت، تکنولوژی‌های پردازش داده قدرتمند، استاندارد‌های امنیتی برای حفظ حریم خصوصی بیماران و توانایی‌های فنی- انسانی همکاری و ارتباطات مؤثر بین تجهیزات و سیستم‌ها هستند. پس از شکل گیری زیرساخت حداقل، بکارگیری تیم خبره این حوزه و تشکیل تیم‌های مشترک با کادر بالینی شروع کننده اولین فعالیت‌ها است.

وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در برطرف کردن این نیاز‌ها تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با توجه به توانایی‌ها و تخصص‌های خود، می‌توانند در برطرف کردن نیاز‌های ذکر شده نقش مهمی داشته باشند. آنها می‌توانند به طراحی و توسعه نرم‌افزار‌های پزشکی، تولید تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و ارائه راهکار‌های هوشمند برای مدیریت داده‌های پزشکی و اطلاعات بیماری‌ها کمک کنند. این بستر، به خصوص در کشور ما، بستری گسترده و پتانسیل فعالیت فراوان دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد