Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از فردا اجرایی می‌شود که ورودی و خروجی شهرها، جاده‌ها و معابر عمومی کنترل خواهند شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور در اطلاعیه شماره یک خود در مورد  آغاز اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، تاکید کرد: در ادامه اقدامات مستمر یک ماه اخیر توسط همه دستگاهها که با حداکثر ظرفیت بصورت 24 ساعته و مستمربرای مقابله و ممانعت از گسترش شیوع کرونا درکشور صورت گرفت، طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیر ضروری در سطح کشور(مصوب ستادملی مدیریت و مقابله با کرونا) از بامداد جمعه هشتم فرودین ماه آغاز و تا 15 فروردین ماه اجرا می‌شود و در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اجرای طرح تمدید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس در دوره اجرای طرح:

- صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است. نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو  صورت می‌پذیرد.

- خروج افراد غیرساکن و مسافر شهرهای محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع و بلکه تسریع می‌گردد. این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را نداشته و از کنار گذرها عبور خواهند نمود.مدارس و دانشگاه ها تا پایان زمان طرح تعطیل است.

- پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه ها، مراکز تفریحی، استخرها و... که محل تجمع افراد هستند تعطیل خواهند بود.

- اصناف و مشاغل مشمول مقررات این طرح در قالب گروه بندی سه گانه( گروهی که باید کاملا فعال باشند جدول شماره یک، گروهی که باید تعطیل شوند و گروهی که بر اساس اقتضا و شرایط محلی فعالیت آنها می تواند مجاز باشد جدول شماره دو) به شرح پیوست، فعالیت می نمایند.

- ادارت دولتی برابر بخشنامه صادره معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی حداکثر با یک سوم نیروهای اداری و به صورت شیفت بندی خدمات رسانی خواهند نمود.

- برگزاری هرگونه مراسم که موجب تجمع افراد شود (اعم از رسمی و غیر رسمی) ممنوع می باشد.

- تردد خودروهای امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها، مایحتاج مردم، سوخت مشمول ممنوعیتها  نمی‌گردد. محدودیت حداکثری در جابجائی مسافر با هواپیما، قطار و اتوبوس های بین شهری ضمن اجرای کامل پروتکل های بهداشتی، اعمال می شود.

- طرح کنترل های بهداشتی در مبادی خروجی با تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با مشارکت بسیج، هلال احمر و سایر بخش های ذیربط در نقاط مورد نظر، اجرایی خواهد شد.

- ممنوعیت های تعیین شده شامل کارکنان دستگاه های دولتی که محل سکونت آنها با محل کارشان در یک نقطه قرار ندارد نمی گردد و تیم های تشخیصی مستقر در مبادی کنترلی با احراز موضوع نسبت به صدور تردد این دسته از کارمندان اقدام می نمایند.

- به منظور تضمین اجرای طرح، خودروهای افراد متخلف از این مقررات به مدت یک(1) ماه با اخذ کلیه هزینه های جانبی توقیف می شود. همچنین جریمه نقدی به مبلغ پانصد هزار تومان و پلمپ واحدهای صنفی متخلف با هماهنگی سازمان تعزیزات حکومتی به مدت یک ماه، در دستور کار قرار دارد.

- کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور در اطلاعیه های بعدی جزییات و نکات مورد تاکید را مستمرا به اطلاع کلیه مردم عزیز ایران می رساند و همچنین این کمیته آماده دریافت نظرات پیشنهادات می باشد.

- برای اطلاع عموم، کمیته مستقر در وزارت کشور در سطح ملی و ستادهای استانی و شهرستانی مدیریت بیماری کرونا مستقر در استانداری ها و فرمانداری ها، مسئول پیگیری فرایند اجرای طرح بوده و به صورت روزانه ضمن رصد شرایط، نسبت به اتخاذ تدابیر لازم اقدام خواهد نمود.

انتهای پیام/4082/

منبع: آنا

کلیدواژه: دولت کرونا ممنوعیت شهری فاصله گذاری اجتماعی مدیریت بیماری کرونا ملی مدیریت اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۵۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهری را عملیاتی کند

ایسنا/خراسان شمالی رئیس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها گفت: مجلس شورای اسلامی می تواند قانون مدیریت یکپارچه شهری را اجرایی کند تا شاهد تحقق آن باشیم.

مهدی چمران ۱۳ اردیبهشت ماه در جلسه فوق العاده یکصدوشصت و پنجم شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد: شوراهای اسلامی نهادی هستند که ۱۸ سال دیرتر از موعد مقرر شروع به کار کردند و اکنون نیز این عقب ماندگی همچنان جبران نشده است. 

وی تصریح کرد: تعدادی از افرادی که به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند از شورای اسلامی شهرها به این مرحله می‌رسند و انتظار داریم که در مسیر خود چالش‌های شورای شهرها را فراموش نکنند.

وی تاکید کرد: در مجلسی که گذشت، قانون درآمد پایدار برای شهرداری‌ها مصوب شد که موضوع خوبی بود اما مشکلاتی دارد که باید برطرف شود. 

چمران اظهار کرد: قانون مدیریت یکپارچه شهری یکی از اساسی‌ترین مشکل شوراهای اسلامی شهرها در کل کشور است و امیدواریم با مشارکت و پشتیبانی مجلس، اجرایی شود.

به گفته وی این قانون تا حدی به مراحل اجرایی نزدیک شده اما همچنان عملیاتی نیست و به پشتیبانی مجلس نیاز دارد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر تهران و رئیس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها گفت: ریاست مجلس شورای اسلامی از آنجایی که خودش شهردار تهران بوده در این خصوص تلاش‌های زیادی را انجام داده است و امیدواریم بتوانیم این موضوع را با کمک دوستان به نتیجه برسانیم.

جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در این جلسه، مهدی چمران را چهره ماندگار ملی معرفی کرد و به همراه سایر اعضای شورای شهر به نمایندگی از مردم مرکز استان با اهدای دسته گل از وی تقدیر کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهری را عملیاتی کند
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهر مشهد
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهرها
  • تداوم عملیات خط‌کشی محوری معابر مناطق ۵گانه ارومیه
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد