Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@20:31:48 GMT

طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان بوشهر اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۵۹۹۹

طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان بوشهر اجرا می‌شود

عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: در ارتباط با طرح فاصله گذاری اجتماعی نیروهای هلال احمر در ورودی شهرها فقط وظیفه اجرای تب سنجی را بر عهده دارند و کنترل ورود و خروج شهرها بر عهده نیروی انتظامی و بسیج است.

وی اضافه کرد: بر اساس طرح جدید فاصله گذاری اجتماعی، اداراتی که در این ایام وظیفه کاری چندانی ندارند ضرورتی ندارد باز باشند مگر در موارد خاص که مدیر اداره تصمیم بگیرد، ضمن اینکه کارکنانی که خارج از مرکز استان سکونت دارند و محل کار آنها مرکز استان است نیز لزومی به حضور در محل کار ندارند و به صورت دورکاری فعالیت خود را  انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار بوشهر ادامه داد: ادارات مهم و زیرساختی هم با نظر مدیر نسبت به انجام وظایف به صورت شیفتی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: اداره کل بازرسی استانداری موظف است در زمینه بررسی فعالیت ادارات در ایام اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بازرسی لازم را انجام دهد.

استاندار بوشهر گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی تا 15 فروردین ماه اجرا  و در این مدت ارزیابی لازم برای ادامه مدت زمان طرح انجام می شود.

گراوند با قدردانی ویژه از مردم استان برای مقابله با کرونا افزود: بخش زیادی از موفقیت‌های استان برای مقابله با کرونا را مدیون مردم فهیم، بازاریان و اصناف متدین در کنار گروه‌های جهادی،  سمن‌ها و فعالان دلسوزی هستیم که برای شکست کرونا دست به دست هم داده‌اند.

استاندار بوشهر تاکید کرد: نسخه شفابخش مقابله با کرونا در استان، در خانه ماندن است لذا انتظار می‌رود مردم فهیم استان، موضوع در خانه ماندن را رعایت کنند.

وی با قدردانی از جامعه پزشکی و درمانی استان بوشهر بیان کرد: از همه کسانی که در ارتباط با مبارزه علیه کرونا دغدغه مردم را دارند تشکر می‌کنم اما باید با کسانی که در این شرایط با استفاده از فضای مجازی، آرامش جامعه و مردم را با بیان اخبار دروغ بهم می‌ریزند به صورت قاطعانه برخورد شود.

استاندار بوشهر تاکید کرد: دستگاه قضایی با کسانی که در این شرایط امنیت ملی را دچار خدشه کرده و عملکرد نظام را زیر سوال می‌برند با جدیت باید برخورد کند.

گراوند افزود: از بوشهری هایی که به خارج از استان رفتند تقاضا داریم به استان برگردند چرا که در طرح جدید فاصله گذاری اجتماعی، ترددهای بین استانی نخواهیم داشت.

وی افزود: اگر گردش درون استانی متوقف نشود این بیماری منتقل می‌شود و از مردم استان که تاکنون همکاری ویژه‌ای برای مقابله با کرونا داشتند انتظار می‌رود در خانه بمانند چرا که موفقیت طرح فاصله گذاری اجتماعی در گرو همکاری مردم است.

استاندار بوشهر تاکید کرد: ضدعفونی کردن شهرها طبق روال گذشته انجام و  برنامه نظارتی برای اجرای این موضوع با جدیت دنبال شود همچنین واحدهای صنفی برای تامین نیازمندی‌های مردم هم باید پروتکل اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی را با جدیت اجرا کنند.

گراوند با تاکید بر خریدهای اینترنتی و تامین زیرساخت لازم برای این امر، اظهار داشت: اگر واحدهای صنفی پروتکل‌های مورد نظر دانشگاه علوم پزشکی را رعایت نکنند، از سوی تعزیرات و نیروی انتظامی پلمپ می‌شوند.

استاندار بوشهر با قدردانی از حمایت های امام جمعه بوشهر در اجرای تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: شهرداران و دهیاران مسئول پشتیبانی از طرح فاصله گذاری اجتماعی هستند.

وی افزود: از فعالیت اصحاب رسانه استان برای همکاری در زمینه مقابله با کرونا و هر کسی که برای سلامت مردم گامی بر می‌دارد تشکر کرده و دستش را می‌بوسم.

دبیرستاد مبارزه با کرونا استان بوشهر گفت: هرچیزی که مردم با آن برای خرید کردن در بیرون از خانه در تماس هستند به خصوص کارت‌های عابر بانک امکان انتقال ویروس کرونا را دارد که باید مراقب باشند و نکات بهداشتی را در این خصوص رعایت کنند.

دکتر سعید کشمیری افزود: با توجه به اطلاعیه وزارت کشور مردم به فاصله گذاری اجتماعی، سفر نرفتن، خارج نشدن از شهر و سخت‌گیری‌هایی که از فردا اعمال می‌شود توجه و رعایت کنند.

وی تاکید کرد: همچنین مردم در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از مبادرت به انجام سفرهای درون استانی نیز خودداری کنند.

کشمیری گفت: همچنین سامانه‌ای در استان طراحی شده است که افرادی که از استان خارج شده است مقصد و محل سکونت آنها ثبت و پس از آن این افراد با تکمیل فرم مورد معاینه روزانه قرار می‌گیرند این سامانه مراحل نهایی طراحی خود را طی می‌کند.

وی یادآور شد: آزمایشگاه جدید تشخیص بیماری کرونا در استان راه‌اندازی شده است اما سرعت انجام آزمایش‌ها در آزمایشگاه مرکزی پاستور تهران نیز بالا رفته و مدت انتظار استان کوتاه شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا بوشهر عبدالکریم گراوند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بوشهر عبدالکریم گراوند عبدالکریم گراوند ویروس کرونا بوشهر عبدالکریم گراوند طرح فاصله گذاری اجتماعی مقابله با کرونا استاندار بوشهر استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۵۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع نفت و گاز را پای کار حوزه فرهنگ می‌آوریم

منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر تزریق مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت و گاز به حوزه فرهنگ می‌شویم و آنها را پای کار فرهنگ به ویژه کتابخانه‌های عمومی می‌آوریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جعفر پورکبگانی عصر امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به بودجه فرهنگی صنایع نفت و گاز مستقر در استان بوشهر، اظهار کرد: با پیگیری‌های لازم، مسوولیت‌های اجتماعی صنعت نفت و گاز را به حوزه فرهنگ تزریق خواهیم کرد و آنها را پای کار فرهنگ به ویژه کتابخانه‌های عمومی می‌آوریم.

وی با تأکید بر حمایت از کتابخانه‌های عمومی، افزود: ما حتماً در اداره کردن کتابخانه‌های عمومی به شما کمک خواهیم کرد و در راستای کمک به این نهاد فرهنگی کارآمد، رایزنی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

نماینده منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در تقویت فرهنگ عمومی جامعه دارند، ابراز کرد: حمایت معنوی و مادی از کتابخانه‌ها می‌تواند موجب ارتقای سطح فرهنگی در جامعه شود.

حیدر راهب نیز در این دیدار اظهار کرد: در رویکرد نوین به کتابخانه‌ها، از نگاه سنتی فاصله گرفته شده و طی آن توجه ویژه‌ای به بخش‌های کودک و نوجوان، زیباسازی و بازطراحی کتابخانه‌ها، افزایش عضویت و امانت، انجام فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی و خدمات متنوع کتابخانه‌ای می‌شود.

وی ضمن ارائه توضیحات و تشریح آخرین وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم و بیان نیازها و کمبودهای کتابخانه‌ای و تجهیزاتی در این سه حوزه، ابراز کرد: رویکرد جدید کتابخانه‌های عمومی تبدیل شدن به یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی است.

در پایان این دیدار لوح تبریک مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توسط حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر به جعفر پورکبگانی، نماینده منتخب مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اهدا شد.

منبع: فارس

کد خبر 751594

دیگر خبرها

  • همایش‌ها در استان بوشهر روستامحور برگزار می‌شوند
  • اشتغال و تسهیلات بانکی از مهمترین مطالبات مردمی در تنگستان است
  • تخصیص ۴.۳ میلیارد ریال تسهیلات به مردم تنگستان
  • پزشکیان: در درمان بیماری‌های خاص مانده‌ایم! /دولت رئیسی، قانون در مورد بیماری‌های صعب‌العلاج اجرا نمی‌کند
  • صنایع نفت و گاز را پای کار حوزه فرهنگ می‌آوریم
  • ۲۵ چایخانه رضوی در استان بوشهر اجرا می‌شود
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت را به حوزه فرهنگ بوشهر تزریق می‌کنیم
  • تکمیل پروژه‌های عمرانی بخش سعدآباد تسریع شود
  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد